2014-08-09, 16:23
Medlem
Hej

Jag är fastställd och har ett privatlån.
Jag betalar ca 3000 i månaden tillbaka till banken.
Det börjar nu gå dåligt för mig på jobbet och är lite orolig om hur det blir om jag blir arbetslös och hamnar hos socialtjänsten.
Kommer jag kunna stoppa avbetalningen tills jag får ett nytt jobb?
Eller kommer jag kunna få extra pengar att kunna betala av lånet?
Citera
2014-08-09, 16:33
Medlem
Radio.Rebels avatar
Tala med banken om lånet, de kan säkert hjälpa dig om du får svårigheter att betala. Dock kommer de vilja ha sina pengar förr eller senare så förvänta dig inga mirakel. Ett tips är att du använder så mycket pengar du kan på att betala av lånet nu när du fortfarande kan.

Socialen är troligen ointresserad av att hjäla dig betala av ditt lån, men det kan nog någon annan svara på bättre.

En fråga: har du gått med i någon a-kassa?
Citera
2014-08-09, 16:37
Medlem
Tack för ditt svar.

Det är bara en fråga om hur det blir under den perioden jag är arbetslös.

A kassa har jag haft bara 3 månader
Citera
2014-08-09, 16:49
Medlem
Brokenbacks avatar
Helt offtopic men varför tror du att du ska få sparken? Om du är fast anställd så krävs det mycket för att du ska får dig själv sparkad. Annat är det om företaget går dåligt, men så låter det inte på ditt inlägg.

Ont.
Socialen skiter i ditt lån. Du får pengar för dina "måsteutgifter", har du bil, lägenhet eller annat stort förväntas du säljs det först.
Citera
2014-08-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayati_girl
Hej

Jag är fastställd och har ett privatlån.
Jag betalar ca 3000 i månaden tillbaka till banken.
Det börjar nu gå dåligt för mig på jobbet och är lite orolig om hur det blir om jag blir arbetslös och hamnar hos socialtjänsten.
Kommer jag kunna stoppa avbetalningen tills jag får ett nytt jobb?
Eller kommer jag kunna få extra pengar att kunna betala av lånet?

Tråkigt att det börjat gå dåligt på ditt jobb..... Det första du ska göra är att prata med banken om ditt banklån och se om det kan lösas på något sätt.... hamnar du hos soc så tar man INGA hänsyn till ditt banklån.... du kommer att få pengar för hyra + mat + busskort och det nödvändigaste....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in