2014-08-03, 18:04
Medlem
Bladarosss avatar
Hej!

Jag hörde följande låt under helgen och hittade låten med hjälp av ett hastigt Shazamande:

Mohammed Ali - Forrest Gump & Jenny (ft. Stor, Seinabo Sey, Z.Woods)

Jag har länkat till den delen av låten som var intressant

http://youtu.be/hQleAGb20IA?t=2m22s

(och 50 sekunder frammåt)

Min fråga är vad är det för musikstil, jazz? Jag diggade även låttexten, finns det fler svenska artister som har samma flyt och stil?
Citera
2014-08-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladaross
Hej!

Jag hörde följande låt under helgen och hittade låten med hjälp av ett hastigt Shazamande:

Mohammed Ali - Forrest Gump & Jenny (ft. Stor, Seinabo Sey, Z.Woods)

Jag har länkat till den delen av låten som var intressant

http://youtu.be/hQleAGb20IA?t=2m22s

(och 50 sekunder frammåt)

Min fråga är vad är det för musikstil, jazz? Jag diggade även låttexten, finns det fler svenska artister som har samma flyt och stil?
Det där var exakt 0 jazz. Vanlig kommersiell pophiphop. På vilket sätt var det där en bra text? Det var länge sen jag hörde så usla nödrim: "Kunde sitta under månen, dra till Kungsträdgården"!
Citera
2014-08-03, 22:48
Medlem
Bladarosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Det där var exakt 0 jazz. Vanlig kommersiell pophiphop. På vilket sätt var det där en bra text? Det var länge sen jag hörde så usla nödrim: "Kunde sitta under månen, dra till Kungsträdgården"!

Ja alltså antingen så fungerade inte min länk eller så är det något annat som är skadat.

Jag avser texten som börjar 2m22 in i videon och slutar innan bryggan av Seinabo Sey (3m10), jag tror att det är Z.Woods som sjunger. Jag avser inte rap delen som avslutar låten.

Edit: jag antar att det räknas som svensk soul.
Senast redigerad av Bladaross 2014-08-03 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in