2014-08-03, 12:20
Medlem
CommonSenses avatar
Varför funkar det så jävla kasst på telefonen och surfplattan? Så fort jag ska in på den så går det inte, man måste lägga pilen över på datorn då funkar det fint men inte på telefon/plattan som har en touchscreen. Sjukt irriterande att det inte funkar...jag som gör fel?
Citera
2014-08-03, 13:06
Medlem
ChristianXs avatar
Det är ju svårt att svara på eftersom det beror på vad du har för telefon eller platta. Vanligt är ju att man håller kvar fingret ett par sekunder för att få "hover"-funktionen på touchenheter.
Citera
2014-08-03, 14:36
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är ju svårt att svara på eftersom det beror på vad du har för telefon eller platta. Vanligt är ju att man håller kvar fingret ett par sekunder för att få "hover"-funktionen på touchenheter.
En bättre lösning hade nog varit att ta bort hoverfunktionen helt.
Citera
2014-08-03, 14:43
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sedan
En bättre lösning hade nog varit att ta bort hoverfunktionen helt.

Hoverfunktioner är helt klart inte så smidiga längre när en stor del av allt webbsurfande sker på enheter med touchscreen.
Just när det gäller flashback så ska det väl (äntligen) lanseras en variant av sidan avsedd för mobila enheter. Om den blir bra eller ytterligare en av de sidor där man pga bristande funktionalitet blir tvungen att säga åt webbläsaren på telefonen att ladda den vanliga versionen istället återstår väl att se. Men man kan i alla fall anta att man ska kunna navigera utan hover-knappar på den .
Citera
2014-08-03, 16:05
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:

Samsung s4 samt iPad, funkar inte med att hålla kvar med fingret inte på ipaden eller luren. Jag skulle vilja att man rörde kontrollpaneler med fingret för att den ska komma upp vilket det inte blir nu. Just nu sitter jag på ipaden o kan ej komma in på panelen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in