Citat:
Ursprungligen postat av
Nastythug
Tro mig, kursen komma stegra.
Iconoil som trycker ner kursen för tillfället.
Nästa vecka när proverna är klara och vi får svart på vitt vad det handlar om kommer kursen inte gå under 50:-, helt övertygad
Mycket möjligt men jag tror vi kommer få se en rätt jämn nedgång idag och att vi landar runt 17-19 kr vid stängning. Att man har så pass mycket fritt flödande samt vattenbunden gas är givetvis EXTREMT goda nyheter men samtidigt så vet vi ännu inget om reservoarens storlek.
Men att borra går fort så jag tror att vi under sommaren kommer få någorlunda fortlöpande nyheter och är dessa goda, ja då blir det ett trevligt år, minst sagt.
Orosmolnet är ju miljöfanatiker som garanterat kommer börja prata om fossil gas (även om det nu kanske inte handlar om fossila kolväten) och om fracking (fracking är direkt kontraproduktivt i siljansringen då man vill behålla sitt "caps rock" intakt)
Och man får inte glömma bort att gaspriset idag är rätt lågt och det handlar om en redan mättad marknad, fördelen här är att gasen är otroligt billig att få upp ur marken, men ska man börja exportera så krävs det rätt rejäla investeringar på infrastruktur.
Antalen om och men har helt klart blivit färre och framtiden ser onekligen lovande ut!