2016-05-13, 09:05
Medlem
Marsovs avatar
Vart är geologerna som kan svara på hur "vanligt" det är med blow outs?
Citera
2016-05-13, 09:17
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastythug
http://www.igrene.se/2016-05-12.pdf

Stort grattis till oss som ligger i aktien för tillfället.. Detta kommer gå utav bara helvete!

Så sant som det var sagt! Lyckades sälja av allt med 130% vinst!
Såg att den låg på 33, tiden som det tog att trycka på säljknappen hade den gått ner till 31 och nu låg den nyss på 27... en rätt bra början på en fredag den 13
Citera
2016-05-13, 09:43
Medlem
Fredagen fick sig en bra start, sålde 9000 för 29kr och inköpspriset låg på 9:30kr!

Nu tror jag dock det här var ett tillfälligt rally, har svårt att se kursen stabilisera sig runt 30 ännu.
Citera
2016-05-13, 10:29
Medlem
Tro mig, kursen komma stegra.
Iconoil som trycker ner kursen för tillfället.

Nästa vecka när proverna är klara och vi får svart på vitt vad det handlar om kommer kursen inte gå under 50:-, helt övertygad
Citera
2016-05-13, 10:55
Medlem
Citat:
Tro mig, kursen komma stegra.
Iconoil som trycker ner kursen för tillfället.

Nästa vecka när proverna är klara och vi får svart på vitt vad det handlar om kommer kursen inte gå under 50:-, helt övertygad

Mycket möjligt men jag tror vi kommer få se en rätt jämn nedgång idag och att vi landar runt 17-19 kr vid stängning. Att man har så pass mycket fritt flödande samt vattenbunden gas är givetvis EXTREMT goda nyheter men samtidigt så vet vi ännu inget om reservoarens storlek.
Men att borra går fort så jag tror att vi under sommaren kommer få någorlunda fortlöpande nyheter och är dessa goda, ja då blir det ett trevligt år, minst sagt.

Orosmolnet är ju miljöfanatiker som garanterat kommer börja prata om fossil gas (även om det nu kanske inte handlar om fossila kolväten) och om fracking (fracking är direkt kontraproduktivt i siljansringen då man vill behålla sitt "caps rock" intakt)

Och man får inte glömma bort att gaspriset idag är rätt lågt och det handlar om en redan mättad marknad, fördelen här är att gasen är otroligt billig att få upp ur marken, men ska man börja exportera så krävs det rätt rejäla investeringar på infrastruktur.

Antalen om och men har helt klart blivit färre och framtiden ser onekligen lovande ut!
Citera
2016-05-13, 12:13
Medlem
Itons avatar
Jag hoppas på en kombination av Handfast och naughtythug; att den går ner till 17 och sen upp över 50. Det vore gott!
Citera
2016-05-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Jag hoppas på en kombination av Handfast och naughtythug; att den går ner till 17 och sen upp över 50. Det vore gott!

Jag får nog korrigera mitt försök till analys över dagsutvecklingen, den verkar bita sig fast runt 30 kr.
Det är ju trist för mig som ville fynda lite mer, men givetvis bra för bolaget.
Citera
2016-05-13, 13:50
Medlem
Ligger en intervju på tuben, dem räknar med en exit inom 3 år..
Frågar du mig så blir det snabbare än så, för att kunna optimera utvinnandet behövs ett mer erfaret bolag, t.ex iconoil, som försökt köpa in sig tidigare på struntsummor.
Citera
2016-05-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton

Man hade ju kunnat hoppas
Jag sålde av 2000 aktier på 32 för att sedan hoppa in på 27 igen, vågade inte räkna med att den glider ner mycket mer
Citera
2016-05-13, 14:32
Medlem
Fyfan va skönt det är att slippa läsa dessa jävla hetsiga placerakommentarer, jag älskar er!
Citera
2016-05-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xmn
Fyfan va skönt det är att slippa läsa dessa jävla hetsiga placerakommentarer, jag älskar er!

Haha, tänkte precis samma sak när jag gled in här.
Citera
2016-05-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ligger en intervju på tuben, dem räknar med en exit inom 3 år..
Frågar du mig så blir det snabbare än så, för att kunna optimera utvinnandet behövs ett mer erfaret bolag, t.ex iconoil, som försökt köpa in sig tidigare på struntsummor.

Icon Oil hade ju en avsiktsförklaring på en stor del av Igrene men valde att inte utnyttja den rätten och då låg aktiepriset betydligt lägre än vad det gör nu så jag tror inte dom kommer gå in med pengar den närmsta tiden.
Igrene har ju hela tiden sagt att man ska ägna sig åt prospekterande verksamhet enbart så produktionstester är enbart för att utröna storlek på fyndigheter och gasens ursprung så ett större bolag är ju i slutändan ett måste.

Det vore ju trevligt om något större svenskt bolag visade intresse tex Vattenfall men där har man ju istället valt att spendera pengar på Nuon och brunkol i Tyskland, suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in