2014-07-27, 04:32
Bannlyst
Hej,

Efter många års lurkande i andra delforum har jag hamnat här i tramsforat top 3 spontant skrivandes som TS. Kul jajjamän, men känslan att bli outad gör sig väl påmind.

Högt ärade delegater, moderater och nyfikna, det finns mycket information och trådar om detta på flashback sedan tidigare, dock vill jag samla tips och råd i denna tråd, istället för den smörja som brukar överskölja bra trådstarter.

Kan tilläggas att jag delar accet med 3 andra vänner, vilket kan förklaras genom mina schizofrena inlägg just nu fyra på morgonen sittandes otåligt trampande, kissnödig. Ursäkta för OT, nu kör vi!

Alltså, jag skulle vilja unna mig privilegiet att diskutera med andra så lärda människor på flashback just om en text rörande Den manliga sexualiteten.

Att diskutera:
* Känner ni igen er i någonting från texten?
- Män, Kvinnor, Hen?

* Det som står i texten, tycker ni det stämmer dåligt/bra på alla/vissa punkter?
- Kan vi diskutera dagens manliga sexualitet och ge varandra lite tips, råd och liknande så vi alla kan må bättre? Det känns inte som att dagens sexualitet är hälsosam för oss. Lite tips och råd vore mycket tacksamt för vilsna människor att må bättre!

* Utseendefixering?
- Hur avslutar man sin utseendefixering?

* Hur blir man nöjd över sin kropp och själ när det finns så mycket att förbättra?
- Gym och personlig utveckling. Detta är mycket slitsamt och håller inte i längden, det blir även slitsamt att dras mellan olika identifieringsfaser. Man ska vara bäst social inom arbetslivet, festen, utomlands, rika, fattiga, pretentiös, abosvenne. Snyggast, rippad, solbränd, vacker.
Ni förstår, det är slitsamt..

* Vad gör en man sexig/attraktiv?
- Karaktär? Kropp? Status? Dollar? Utbildning? *frustrerad* (fyll på här hörrni)
- Vad är viktigast enligt era erfarenheter?

Vi män våldtar, förgriper oss på, tjatar hål i huvudet på kvinnorna att tillfredställa vårt sexuella begär. Vi är dåliga. Vi suger. Vi hatar. "Vi".

Låt oss komma till underfund de svårigheter som vi ställs för dagligen..

Ett axplock:
Citat:
Inte blir det lättare att veta hur man skall bete sig när man studerar omvärlden, och vilka beteenden som verkar attrahera det kvinnliga könet. Män med ”bad boy”-image kritiseras måhända med ord, men inte lika ofta i handling. Jag säger absolut inte att man är chanslös som snäll kille, för självklart föredrar många kvinnor en allmänt trevlig partner framför en grisig, men faktum kvarstår – att profilera sig som lite lagom rough around the edges har sällan minskat en mans attraktionskraft på det motsatta könet...
Citat:
Damtidningar, tjejtidningar och relationsspalter på nätet svämmar över av rådgivning riktad till det kvinnliga könet, där de får tips och uppmaningar kring hur de kan bejaka sin sexualitet samtidigt som de tar ansvar för sig själva. De gånger man ser tips riktade till män, handlar det nästan uteslutande om hur viktigt det är att de tar hänsyn till sin kvinnliga motpart, snarare än att ta hand om sina egna fysiska och känslomässiga behov – som om det ena behöver utesluta det andra. Den manliga sexualiteten presenteras alltför ofta som något presumtivt skadligt och förtryckande, något som behöver hållas i strama tyglar. Att detta verkar hämmande på de (oftast unga) män som läser dessa råd, och i värsta fall även orsakar ångest och identitetskriser, är inte svårt att inse.

http://mansnatverket.org/articles/den-manliga-sexualiteten-v2.php

Senast redigerad av Spargris1 2014-07-27 kl. 04:47.
Citera
2014-07-27, 05:37
Medlem
Hur må bättre? Vad sägs om att acceptera att man är den man är och att strunta i resten. Gå med högt huvud och vara stolt, den enda av dig som finns är faktiskt du. Ingen annan.

Jävla tjat om utseende hela tiden, finns ingen anledning att må dåligt över hur man ser ut, går ändå inte att ändra på om man nu inte är miljonär och även då ser man sämre ut efteråt. Visst, vill man så kan man träna och det blir väl en vana efter ett tag men jag står fortfarande fast vid att acceptera sig själv.
Citera
2014-07-27, 14:07
Medlem
scarlots avatar
Tre tips på hur man mår bättre:

1. Fuck.
2. Don't give a fuck.
3. Don't get fucked.

Summa sumarum; Älska - Bry dig inte om vad andra tycker om dig - och låt dig inte luras.
Citera
2014-07-27, 14:19
Bannlyst
Tack. Det betyder.

mod kan låsa tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in