2014-07-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Små mängder slem är inget att oroa sig för. Alarmsymptomet är om det finns blod i avföringen.
Okej, det var skönt att höra, tack!

Edit: antar att det räknas som en liten mängd om det handlar om nästan som snorkråkor som finns på avföringens yta - alltså inga stora klumpar.
Citera
2014-07-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Du har varken mag- och tarmsjukdomar eller cancer inom familjen eller släkten så hur har du tänkt att du skulle få det då?

Du vet antagligen om att medelålder för tarmcancer är 75 år, man kan även drabbas när man är 50 år. Du är inte i närheten av 50 eller ens 25, så hur tänkte du nu?

Nej, det är normalt att avföringen skiftar mellan normal och hård. Att du är uppkörd och orolig i magen beror på att du stressar dig över något så onödigt som detta, det är din oro som orsakar stress som i sin tur orsakar dina bekymmer som egentligen sitter i huvudet, inte i magen.

Blodet du har sett är inte cancer eller något i magen eller tarmen, jag uppfattar det som någon hemorrojd då du säger att du har sett det på pappret någon enstaka gång. Om du är orolig över att du skulle ha cancer eller någon mag- och tarmsjukdom är det bara att söka hjälp, jag är upp till 110% säker på att du inte har något.

Du lider av hypokondri, det kommer även doktorn att säga. Du behöver hjälp med din hypokondri, det är det du ska söka för.
nu i värmen ska du dricka o braakskita mycket.ett sprakande arsle tyder på ett friskt liv.
Citera
2014-07-29, 14:34
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reproman
Okej, det var skönt att höra, tack!

Edit: antar att det räknas som en liten mängd om det handlar om nästan som snorkråkor som finns på avföringens yta - alltså inga stora klumpar.

Ja, det räknas som små.
Citera
2014-08-08, 09:54
Medlem
Slem/förstoppning verkar ha gett med sig för tillfället. Upplever att gaserna och uppkördhetskänslan också lugnat sig, särskilt det sistnämnda.

Nu kan jag gå på toa igen och känna mig tömd efter besöket, men jag har en ny fråga: nu upplever jag att det är små mängder men oftare, det är generellt format normalt men jag behöver gå 2 gånger per dag, ibland 3, morgon och kväll eller morgon/eftermiddag/kväll. Färgen är normalt brun med vissa variationer men inget jag reagerat på. Däremot brukar första torkningen vara rätt kladdig - är det anledning till uppmärksamhet?

Edit: Jag är medveten om att jag letar fel och oroar mig, men hypokondri är nog min huvuddiagnos och rådgivningen här lugnar mig väldigt mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in