Citat:
Tänkt en del på det. Vad är era teorier?
Om man skulle fråga en feminist skulle man säkert få höra något i stil med att män alltid förtryckt kvinnor och därför hindrat deras utveckling. Jag köper inte det för jag anser inte kvinnor som grupp varit mer förtryckta eller hindrade en män. Det finns så många exempel på förtryckta grupper som ändå mot oddsen lämnat kulturella spår i historien.
Min teori är att kvinnor för det första inte behöver det för att bli populära och nå framgång så varför ska dom syssla med sånt? Det andra är att män generellt lever tuffare liv, deras struggle och känslor känns sedan i det dom skapar vilket gör det djupt på ett annat sätt, vad tror ni?
Om man skulle fråga en feminist skulle man säkert få höra något i stil med att män alltid förtryckt kvinnor och därför hindrat deras utveckling. Jag köper inte det för jag anser inte kvinnor som grupp varit mer förtryckta eller hindrade en män. Det finns så många exempel på förtryckta grupper som ändå mot oddsen lämnat kulturella spår i historien.
Min teori är att kvinnor för det första inte behöver det för att bli populära och nå framgång så varför ska dom syssla med sånt? Det andra är att män generellt lever tuffare liv, deras struggle och känslor känns sedan i det dom skapar vilket gör det djupt på ett annat sätt, vad tror ni?
"kulturella inkompetens"?
Inom den kulturella sfären så brukar man säga att de som bär upp kulturen oftast är de äldre kvinnorna. Är kvinnor som läser, går på teater, sjuknger i kör, tar kurser i olika hantverk etc etc. Alltså är knappast kvinnor inkompetenta inom kultur.
Frågan du ställer är snarare : Varför är inte fler kvinnor professionella yreksutövare inom kulturen?
Svar på det är att det är de, ta konstnärer ex. Där har du haft fler kvinnor än män inom konsthägskolorna länge och gällande författare, musiker så tror jag det är lika.
Så frågan skulle kunna kastas tillbaka:
Varför kan inte män generellt ta in kvinnors kulturutövning? kvinnor tar in män och kvinnor. Män tar bara in män.