Citat:
Ursprungligen postat av
gface
Har exakt samma problem som dig, både med spänningshuvudvärk och bakfyllan från helvetet.
Vaknar alltid vid 8 och är yr utav helvete med världens huvudvärk oavsett förebyggande (mat, huvudvärkstabletter, vatten osv)
Kaffe kan man glömma för det vänder tvärt, mat likaså.
Det som hjälper mig bäst är 2 saker.
Stesolid och ett varmt bad där man spolar varmt vatten över huvud/nacke!
om inte annat så får man annat att tänka på ett tag än smärtan så man inte mår så dåligt.
2-3 citodon intas om jag inte har stesolid hemma. Tar dom senare på dagen om jag har stes.
Testa nästa gång, diazepam finns att köpa i rc variant (diclazepam) kanske hjälper dig med!!
Har du fått stesolid/citodon utskrivet, i så fall, hur fick du det? Vågar inte pröva rc =)
Citat:
Ursprungligen postat av
fontanaditrevi
Migrän skapar sk vita fläckar i hjärnan, såna som ses hos MS patienter.
Jag oroar mig mer för bi-effekterna och de permanenta skador migrän anfallen orsakar i hjärnan än jag oroar mig för bi effekterna av medicinen.
Får man migrän gång på gång efter att ha druckit alkohol så har man inte riktig migrän eller så är man hjärndöd. Eller alternativt så har man missbruksproblematik.
Jag vet ju inte 100% säkert att det är migrän, men det är mycket värre än en vanlig spänningshuvudvärk jag brukar kunna få någon gång i veckan, som alltid släpper efter tex alvedon.
Det konstiga är att jag inte får det gång på gång, vissa dagar kan jag vakna upp efter en rejäl fylla och känna mig tiptop, vilket gör att jag misstänker att det finns något jag gör, eller inte gör, som påverkar min bakfylla/huvudvärk. Jag dricker nästan enbart öl, kanske skulle gå över till någon annan alkoholsort.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeavingLasVegas
Drick mycket vatten, juice etc. innan du går och lägger dig är ett alternativ som oftast får en må lite bättre dagen efter.
Du kan även dra i dig alkohol precis när du vaknar för att somna om.
Äta en pizza och dricka vatten, läsk, juice osv. precis när du vaknar brukar också fungera om allt du vill göra är att somna om och vakna pigg och glad.
EDIT: Jag har både diagnos för speciell typ av huvudvärk och migrän. Om jag förstått det rätt beror ofta just huvudvärk och migrän attacker dagen efter alkohol på att blodkärlen krymper i huvudet när kroppen försöker arbeta av alkoholen då blodtillförseln är viktigare på annat håll. Eller om det är vätskebrist som åstakommer detta. Eller kombination av båda. Lite osäker på biologin kring just detta.
Detta fungerar inte för mig, har aldrig hittat något samband med hur jag druckit eller käkat dagen innan. Och när jag väl vaknar upp med denna yrsel och huvudvärk är det väldigt svårt att äta och dricka och sedan få behålla någonting utav det. Kan må dåligt till 6-7 tiden på kvällen och det är inte föränn då jag kan äta någonting jag får behålla..