2014-07-19, 14:04
Medlem
Tjenare! Nu är de så att varje gång jag badar så får jag ALLTID ont i skallen och blir snuvnig. De håller i sig i ungefär 2-3 dagar.. Jag tänkte att de kunde va beroende på vattnet jag badade i men mina vänner blir sällan sjuk då vi badar. Finns de någon som har känt likadant eller vet va de beror på?

Mvh: Snuvig person
Citera
2014-07-19, 15:30
Medlem
194.18.169.38s avatar
Testa med 1177 först. Ha dock inte allt för höga förväntningar på dem. Ibland kan man nå jävligt duktiga syrror och ibland kan de bara rabbla "Har du tagit Alvedon än?"

Gå till vårdcentralen. Kan vara allt möjligt. Låter som allt ifrån sköldkörtelproblem till kass immunförsvar. Om du duschar/badar för ofta tar du kål på bra bakterier på huden som skyddar mot de dåliga.
Citera
2014-08-05, 13:41
Medlem
Skatteskolks avatar
Hur är det på förkylningsfronten nu? Är många krassliga nu? Har slemhost, lite täppt i näsan, lätt huvudvärk men är framför allt väldigt trött. Har normalt bra immunförsvar och har mycket bra kondition. Ingen feber nu.

Tycker 1177 suger. De har aldrig gett bra råd när jag utmanat dem i samband med att jag ringt. Verkar som om olika landsting har olika direktiv. Mina spekulerar inte något utan säger mest stanna hemma eller åk till akuten.

Citat:
Ursprungligen postat av narbez
Tjenare! Nu är de så att varje gång jag badar så får jag ALLTID ont i skallen och blir snuvnig. De håller i sig i ungefär 2-3 dagar.. Jag tänkte att de kunde va beroende på vattnet jag badade i men mina vänner blir sällan sjuk då vi badar. Finns de någon som har känt likadant eller vet va de beror på?

Mvh: Snuvig person

Det kan finns fog för det om du t.ex. fått kallsup eller vatten i näsan. Hände mig och en kompis samma dag och både han och jag var krassliga. Dock kan det vara slump. Mina förkylningar sker alltid i samband med att jag åkt buss. Varje gång jag varit förkyld har jag åkt buss dagarna innan. Blir ju inte dålig varje gång men åker inte buss särskilt ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in