Hur är det på förkylningsfronten nu? Är många krassliga nu? Har slemhost, lite täppt i näsan, lätt huvudvärk men är framför allt väldigt trött. Har normalt bra immunförsvar och har mycket bra kondition. Ingen feber nu.
Tycker 1177 suger. De har aldrig gett bra råd när jag utmanat dem i samband med att jag ringt. Verkar som om olika landsting har olika direktiv. Mina spekulerar inte något utan säger mest stanna hemma eller åk till akuten.
Citat:
Ursprungligen postat av
narbez
Tjenare! Nu är de så att varje gång jag badar så får jag ALLTID ont i skallen och blir snuvnig. De håller i sig i ungefär 2-3 dagar.. Jag tänkte att de kunde va beroende på vattnet jag badade i men mina vänner blir sällan sjuk då vi badar. Finns de någon som har känt likadant eller vet va de beror på?
Mvh: Snuvig person
Det kan finns fog för det om du t.ex. fått kallsup eller vatten i näsan. Hände mig och en kompis samma dag och både han och jag var krassliga. Dock kan det vara slump. Mina förkylningar sker alltid i samband med att jag åkt buss. Varje gång jag varit förkyld har jag åkt buss dagarna innan. Blir ju inte dålig varje gång men åker inte buss särskilt ofta.