2014-07-14, 01:41
Medlem
SeMeNoMores avatar
Förord
LSA är för många en okänd drog som man inte vet mycket om. Den har dock fått ett uppsving på senare år då den har kunnat köpas på Internet och är alltså helt laglig.

Den kommer i fröform och finns i ett par olika sorter. Den vanligaste är dock Hawaiian baby woodrosefrön och det är också den som har högst LSA-halt.
Drogen är en hallucinogen nära besläktad med LSD.
Dom kan dock vara lite jobbiga för magen så att ta dom med lite kaffe, läsk eller juice är inte fel. Dom är inte supergoda heller. Tänk på att ha kvar dom i munnen och tugga så länge som möjligt eftersom det är där LSAn släpps ut.

Jag har en del erfarenheter av den sen innan men inte i så pass stark dos att det kan skulle kunna kallas som "tripp". Om det jag upplevde i den här rapporten kan klassas som det, är jag osäker på så ni får bedöma den saken.

Dos
totalt cirka 100 HBW-frön. ca 0.2-0.4g MDMA

Tidigare erfarenheter
Det mesta inklusive "modersdrogen" LSD.

11.00, let's get ready to ruuuumble
Jag börjar kalaset med att ha i ca 20 frön i en liten kokgryta tillsammans med en stor kopp vatten, lite kryddor, en bit ingefära och en tepåse blue fruits. Jag kokar teet i ungefär 10 minuter på hög värme och häller sen upp det i en stor kopp med honung och dricker upp. Det smakar inte illa utan är rätt gott för att vara knarkte. Den har den mystiska, psykedeliska, forntida, filosofiska smaken som bara naturliga hallucinogener kan ha.

12.30
Tycker mig känna av en viss yrsel och en viss lätthet i humöret, samtidigt som jag känner en oro i magen vilket alltid är ett tecken på att det håller på att dra igång.

16.00
Humöret ligger stabilt förhöjt och yrseln likaså, inga psykedeliska symptom. Tänker att dosen var på tok för låg så jag knaprar på ca 25 frön till i ett par minuter innan jag sväljer ner dom med ett glas cola.

18.00
Inte mycket förändring. Mina tankebanor ändrar dock riktning och blir djupare, mer analyserande och skiftar från mörker till ljus, fast även dom mörka tankarna får mig inte att bli på sämre humör utan jag fortsätter vara glad och lätt i humöret. Här drar jag en lina MDMA i näsan för att boosta ruset och jag äter också ca 20 frön till. Effekten blir tvärt om och MDMAn tar över ruset nästan helt. Jag beslutar mig därför att låta MDMAn vara helt resten av kvällen.

20.00, det börjar dra igång
MDMA-ruset börjar lägga sig. Blir mer och mer yr och känner motoriska besvär. Får svårt att koncentrera mig och jag börjar se små hallucinationer i ögonvrån lite då och då. Jag blir också mer filosofisk, börjar se på omgivningen på ett annorlunda vis och då menar jag den fysiska miljön i mitt hus. Detaljer som jag aldrig lagt en tanke på innan blir plötsligt superviktiga. Jag sätter mig vid TVn och kikar lite på olika program. Jag har svårt att följa vad som sägs, fascineras istället av hur verkliga alla ser ut på TVn. Skådespeleriet tvättas bort helt, det kunde likaväl ha stått en TV-hallåa framför TVn och presenterat programmen. TV-tittandet går dock inte särskilt bra, det blir för svårt att hänga med och hela tiden flyter tankarna iväg och jag glömmer vad det är jag håller på med.

Under hela den här tiden upplever jag brister i mitt medvetande, jag försvinner bort i korta sekvenser och "vaknar upp" sekunden senare som vanligt. Detta sker kontinuerligt och frekvent. Man kan alltså dra slutsatsen att korttidsminnet har försämrats avsevärt och ger mig "minnesluckor i realtid".

Det jag ser runt omkring är att stillastående objekt rör sig fram och tillbaka och flyter omkring. Jag ser också ett slags surrande filter. Det hela känns väldigt abstrakt och jag känner mig främmande i miljön trots att jag är hemma. Min hjärna försöker skapa ansikten överallt, en soffgrupp där kuddarna börjar kännas som öron och sittdynorna som en mun. Notera "kännas". Det ser fortfarande ut som en soffa med kuddar och sittdynor men min hjärna vill få mig att tro att det är ett ansikte. Detta sker med flera olika objekt och det blir starkare och starkare ju mer tiden går men det känns inte otrevligt eller skrämmande, möjligtvis lite olustigt. Lite som när man är full är saker som att läsa svårt, ögonen drar iväg och bokstäverna smetas ihop.

Fysiskt känner jag en eufori, en varm och skön känsla genom ryggen ut till mina ben. Känner också chills & thrills på kroppen lite titt som tätt där håret reser sig och jag ryser till behagligt.

20.30
Jag känner hur ruset börjar avta så jag käkar runt 40 frön till rakt av. Dom smakar inte illa längre utan slinker ner utan besvär.
Jag tittar ut genom ett fönster över bostadsområdet och ser hur alla träd svajar och hur regnet forsar ner. Jag tycker det ser rätt fint ut men det är absolut inte överväldigande eller mindblowing på något sätt. Jag lägger mig ned i min säng med ett glas vatten och mina hörlurar och sätter igång lite musik. Jag tar också 12-13 frön till.
Musiken låter något bättre än i nyktert tillstånd men är inte i klass med musik på LSD eller ens alkohol.

Det blir faktiskt så att jag somnar här.

För ni som inte vet, LSA är en lurig drog. Ruset kommer och går i styrka vilket kan få en (mig till exempel) att tro att ruset håller på att avta vilket leder till att man äter mer. I själva verket byggs det upp successivt över hela dagen och allt från dagens första frön till dom senare börjar verka fullt ut först nu

21.15
Jag vaknar upp som ett pistolskott. Jag har en enorm energi och ett väldigt lätt humör. Jag springer upp ur sängen. Trots att jag känner mig så lätt så är jag väldigt groggy och får stappla mig fram. Jag känner rysningar i hela kroppen som är väldigt behagliga. Jag känner mig som ett barn på julafton. Jag är glad, exalterad men ändå väldigt mysig. Jag känner mig som att jag befinner mig på två plan samtidigt, det fysiska, där jag är nu och högt uppe bland molnen på en spirituell nivå. Jag känner mig som att min själ redan är hos Gud i himlen men min kropp är kvar på jorden. Jag känner mig sammankopplad med den högre makten, övernaturlig och vidskeplig. Små dofter i huset ger mig enorma nostalgikänslor och tar mig tillbaka i tiden. Minnen jag har spelas upp väldigt tydligt framför mig och jag tappar bort mig helt i dom. Det hade kunnat stå en clown med megafon, viftandes med händerna framför mig utan att jag hade märkt det just då.

Jag tar mig en burk cola för att få i mig lite näring och energi. Att äta känns helt omöjligt och bara besvärligt. Dessutom var min mun väldigt öm efter att ha vräkt i mig stenhårda frön hela dagen.

Fortfarande väldigt få visuella effekter. Det jag känner är att färgerna är något klarare än innan, det brusande filtret och den flytande omgivningen är kvar och något starkare än innan. Små hallucinationer då och då, fortfarande bara i ögonvrån.

Den fysiska känslan är dock överväldigande. Dom kalla rysningarna i samband med den varma känslan i ryggen och i benen som översköljer varandra gång på gång är otrolig. Som när man har satt på alldeles för varmt vatten i duschen och sen genast drar på det kalla efter man bränt sig. Musklerna drar ihop sig hårt för att sedan bli helt avslappnade. Jag lägger mig ner och bara njuter av det, det blir så pass mysigt att jag somnar igen.

23.00
Vaknar upp pigg igen. Känner mig ännu mer hög; alla symptom förstärks.
Får för mig att skrämma mig lite med att se på en skräckfilm. Det skulle bli en märklig, trippig film som samtidigt var lite mysig.

The Shining är det bästa jag kommer på.

Skräckfilmspecial:

Ett dygn sen första intaget
Jag känner mig fortfarande på omotiverat gott humör och är lite vinglig på benen. Jag har fortfarande kvar lite av den behagliga känslan i kroppen och dom spirituella upplevelserna tar jag med mig. Luktsinnet och synen är klart förbättrad, världen känns i "HD" vilket är roande.

Det blev helt klart en bra kväll. Men inte särskilt likt en LSD-tripp. Ruset är ett väldigt snällt, därför kan jag rekommendera LSA som en första gångs hallucinogen. Jag har svårt att tänka mig att det skulle kunna gå snett för någon på det. Kanske blir det lite fattigt med endast LSA. Jag tror inte att en högre dos hade gett mig särskilt mycket mer. LSA och cannabis passar väldigt bra ihop, det blir väldigt mystiskt och mysigt och man mår prima men det är ju klart lite osäkrare än bara LSA eller bara gräs om man är lagd åt det hållet. LSA blir också 10x bättre om man gör det i grupp eller med en kompis.
Citera
2014-10-16, 08:25
Medlem
Den där lsa:n är heelt sjuk jag kunde inte prata fatta ingenting visste inte vart jag va såg helt vrikade saker! Men skall testas igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in