2014-07-18, 09:55
Medlem
BallsMans avatar
Bumpar denna tråden med att skriva att jag fick Lyrica 75 mg /2ggr per dag, utskrivet häromveckan.

Fungerar bra mot ångesten och medföljande depression, men främst mot värken som jag lider av.

Har tidigare haft halva fass utskrivet (inklusive benso och oxykodon) så tiden för utröna om Lyrica är ett bra komplement till Ritalin, Mirtazapin, Alvedon och Ipren - i det långa loppet - som jag har utskrivet sedan länge.
Citera
2014-07-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Bumpar denna tråden med att skriva att jag fick Lyrica 75 mg /2ggr per dag, utskrivet häromveckan.

Fungerar bra mot ångesten och medföljande depression, men främst mot värken som jag lider av.

Har tidigare haft halva fass utskrivet (inklusive benso och oxykodon) så tiden för utröna om Lyrica är ett bra komplement till Ritalin, Mirtazapin, Alvedon och Ipren - i det långa loppet - som jag har utskrivet sedan länge.

Jag har haft samma dos Lyrica som du. Fungerade i 2 veckor. Sedan fungerade det inte längre, och jag fick trappa ner och sluta
Citera
2014-07-18, 12:58
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khaini
Jag har haft samma dos Lyrica som du. Fungerade i 2 veckor. Sedan fungerade det inte längre, och jag fick trappa ner och sluta

Hmmm ok.

Hur pass var den 'avtändningen' under nedtrappningen?

Har själv avgiftats från två stycken flerårslånga Stesolid-(miss)bruk och de var inga höjdare direkt... minst sagt :/

Men fortsatte Lyrican att åtminstone bita på värken & sömnproblem?

Eller var det just ångestbiten som medicinen inte bet på?
Citera
2014-07-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Hmmm ok.

Hur pass var den 'avtändningen' under nedtrappningen?

Har själv avgiftats från två stycken flerårslånga Stesolid-(miss)bruk och de var inga höjdare direkt... minst sagt :/

Men fortsatte Lyrican att åtminstone bita på värken & sömnproblem?

Eller var det just ångestbiten som medicinen inte bet på?

Jag hade den mot ångest och oro. Men Det är möjligt att den fungerar bra mot värk även på lång sikt.

Har också varit med om en del benso-avtändningar, och jag tycker själv att benso AT är värre, men det är ju olika vad man tycker...I alla fall...Läkaren sa att vissa vänjer sig vid Lyrica rätt fort medans andra tycker den ger effekt även på lång sikt. Jag vande mig. Man hade ju i och fär sig kunnat höja dosen men då hade man fått höja hela tiden tills man når gränsen och det fungerar ju inte.
Citera
2014-07-18, 22:43
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khaini
Jag hade den mot ångest och oro. Men Det är möjligt att den fungerar bra mot värk även på lång sikt.

Har också varit med om en del benso-avtändningar, och jag tycker själv att benso AT är värre, men det är ju olika vad man tycker...I alla fall...Läkaren sa att vissa vänjer sig vid Lyrica rätt fort medans andra tycker den ger effekt även på lång sikt. Jag vande mig. Man hade ju i och fär sig kunnat höja dosen men då hade man fått höja hela tiden tills man når gränsen och det fungerar ju inte.

Tack för infon.

(Skönt att få höra av någon annan som varit med om en sju helvetes benso-AT som "merit")

Jo man får hoppas att den åtminstone biter på värken och ger en god natts sömn, även om den ångestdämpande effekten givetvis klingar av då det är en väldigt potent GABA-drog vi talar om.

Min doktor sa att man "sen kan höja till 150mg, 300mg och 600mg" - då efter att vi talats vid om huruvida medicinen fungerar bra för mig eller inte.

Gillar som sagt "grejen" med Lyrica att man, åtminstone jag, kan relatera och associera lättare till andra människor på det känslomässiga stadiet - någonting som är väldigt svårt med enbart Ritalin & Mirtazapin som stående ordination utöver Lyrica.
(Jag blir som en aspies på Ritalin och Mirtazapin... totalfokuserad, introvert och är helt och hållet i min egna praktiskt kreativa men känslomässigt avtrubbade bubbla typ).

Mvh / Ballen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in