2014-07-13, 01:42
Medlem
Finns det surfplatta som fungera båda som laptop med windows 8 samtidig som man kan köra android appar på den? Vill ha det bästa av 2 världar. Det finns fler appar tll android plattor men många hemsidor fungerar inte lika bra på en android webläsare. Så jag vill att plattan också ska kunna fungera som en riktig laptop med windows 8.
Citera
2014-07-13, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Finns det surfplatta som fungera båda som laptop med windows 8 samtidig som man kan köra android appar på den? Vill ha det bästa av 2 världar. Det finns fler appar tll android plattor men många hemsidor fungerar inte lika bra på en android webläsare. Så jag vill att plattan också ska kunna fungera som en riktig laptop med windows 8.

Förmodligen så ser hemsidorna annorlunda ut eftersom att hemsidorna ser Androidplattan som en platta men Windowsplattan som dator. Det borde du kunna ändra i inställningarna.

Här har du en länk att läsa lite på om en Asusplatta http://www.techtimes.com/articles/7905/20140602/asus-transformer-book-v-windows-8-android-tablet-notebook-smartphone-single-device.htm.

Jag har inte sett något på marknaden, bara läst lite nyheter om företag som visar upp plattor med båda systemen. Med det sagt så behöver det inte vara så, alltså att det inte finns plattor på marknaden som kör båda systemen. Men jag vet vilka det skulle vara isåfall.
Citera
2014-07-13, 12:06
Medlem
bl-gr-ns avatar
Det var väl mest Microsoft som agiterade för det några år sedan.
Deras tanke var väl att det skulle ge dem större marknadsandelar på surfplattemarknaden och för att sprida sina "tjänster" som Bing, IE, Skydrive/Onedrive, Outlook och andra betal- eller reklamfinansierade inlåsningar och stängningar a la Apple som MS drömmer om.

I praktiken var det dock få tillverkare som såg någon nytta med det. Dyrare hårdvara för WinRT alt, Winphone än vad Android kräver.
Samtidigt som licenser för MS licenser kostade mer än den Straffskatt MS lägger på Androidtillverkare för diverse patentintrång (Ingen vet väl vad det är man betalar, allt liknar mest Maffiautpressning från MS sida).

Microsoft storsatsar nu på Android eller rättare sagt AOSP=Android Open Source Project.
Det är Nokia X med den Android som MS kallar, ganska medelmåttig hårdvara för 3:e världen.
Fast senaste från MS säger att det ska komma Lumia med Android...
Antagligen för 3:e världen men kanske dyra Nokia by Microsoft kommer till västvärlden.

Det är alltså inte Android som begränsar Flash eller andra Webbläsarfunktioner utan, webbläsarna.
BoatBrowser för Android har inbyggt stöd för Flash.

Min favorit webbläsare, Opera, har det inte. Har valt Opera eftersom Flash är ett otyg som dränerar den minimala Datamängden jag har på abonnmanget.

Nu finns det bärbara Androiddatorer som Lenovo A10 och HP Slatebook 14 med 10 resp. 14 tums skärmar och fler kommer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in