2014-07-12, 14:32
Medlem
Ralphie-Cifarettos avatar
Ät citron, då kan man dricka. Ät 5-6 stycken eller nått sånt, då kan du dricka utan problem.
Citera
2014-07-14, 11:40
Medlem
Jag drack mig genom antabusen... Första ölen höll huvudet på att sprängas, andra blev jag röd som en tomat, tredje höll hjärtat på att hoppa ur bröstet och fjärde trodde jag att jag skulle dö.... Men man har antabus av en anledning så det är ju JÄVLIGT dumt att dricka ändå. Jag har varit helt utan droger och sprit nu i flera år och som sagt det finns de som dött i hjärtinfarkt pga man druckit på antabus ! Lycka till !
Citera
2014-07-14, 13:39
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Detta känns mer som ett ämne för drogakuten då det inte har med rehabilitering att göra.

Drogrehabilitering --> Drogakuten
/Moderator
Inget för Drogakuten heller. Vi testar M&H
Citera
2014-07-14, 14:00
Medlem
E.W.s avatar
Testar de dig och ser att du druckit så åker du säkerligen in på LVM. Är en fylla värt det? Drick om du vill, det är självklart ditt val. Men då får du ta konsekvenserna av det också. Låter dock väldigt korkat.
Citera
2014-07-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudrr
Tar jag inte antabus åker jag in på låst lvm hem.
Jävla pucko, låt bli att dricka då. Har den moderna människan ingen självbevarelsedrift kvar???
Citera
2014-08-11, 17:44
Medlem
Jag har tagit antabus 3ggr totalt, senast i tisdas alltså 6 dagar sen. Är de möjligt att jag kanske kan dricka litr idag?
Har atarax o nån annan antihistamin om de hjälper?
Citera
2014-08-11, 18:39
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Det finns en anledning till att du tar Antabus, eller hur? Varför då dra igång en diskussion om antihistaminer och hur man super till det TROTS Antabus?

Citat:
Är de möjligt att jag kanske kan dricka litr idag?

Vad tror du själv? Lite ( jäkligt relativt) eller nån liter? ( lite tyngre). Har du överhuvudtaget planer på en förbättring i din alkoholrelation eller satsar du på en drängfylla som tar dig till graven? I så fall -skippa Antabusen och "kör till du dör".
Citera
2014-08-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Det finns en anledning till att du tar Antabus, eller hur? Varför då dra igång en diskussion om antihistaminer och hur man super till det TROTS Antabus?

Vad tror du själv? Lite ( jäkligt relativt) eller nån liter? ( lite tyngre). Har du överhuvudtaget planer på en förbättring i din alkoholrelation eller satsar du på en drängfylla som tar dig till graven? I så fall -skippa Antabusen och "kör till du dör".
Ja kanske en lr 2. Anser att jag inte behöver de egentligen, tog de frivilligt.
Citera
2014-08-12, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asdf-1337
Ja kanske en lr 2. Anser att jag inte behöver de egentligen, tog de frivilligt.
Har du blivit erbjuden hjälp och behandling med Antabus så har du ju helt klart problem och behov av dem. Att du heller inte inser din egna problematik är ju ytterligare ett tecken på att du lever med ett alkoholberoende. Sluta förneka, och ta till dig den behandling du blir erbjuden.
Citera
2014-08-13, 23:28
Medlem
Jag är väl medveten om detta, inte det svaret jag ville ha...

Men jag drack några öl iaf och det var inga problem, dock lite smått illamående men det kan lika väl bero på nåt annat.
Citera
2015-05-08, 01:06
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudrr
Tar jag inte antabus åker jag in på låst lvm hem.

Då finns det faktiskt en anledning till att du riskerar att åka på LVM. Jag har själv varit på LVM en gång på grund av mitt alkoholmissbruk och det kan ha räddat mitt liv. Började dock dricka igen nästan direkt jag kom ut efter 6 månader, och förra året fick jag själv välja mellan ett nytt LVM och eller åka iväg "frivilligt" på något behandlingshem. Jag for iväg "frivilligt" och idag går det bra för mig.

Och jag tycker absolut inte att du ska dricka på Antabus. Det har jag gjort ett par gånger och det är absolut inte värt det! Även om du kletar in dig med foundation så att rödfärgen inte syns kommer du att uppleva ett helvete. Tro mig, du får ingen glädje av att dricka på Antabus. Du kommer att ångra dig efter 5 minuter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in