Hej!
Jag upplever att min röst är alldeles för ljus och klen, till min stora glädje googlade jag och hittade en stämbandsoperation som används just för att göra rösten mörkare och djupare.
På engelska heter den Thyroplasty, och typ 3 går ut på att korta ner stämbanden. Jag har alltså bestämt mig för att jag vill göra operationen, och är medveten om att den är riskabel. Och jag vill därför inte ha några kommentarer om att jag ska "acceptera rösten som den är", för det är ju mitt val, och jag kommer att genomgå operationen oavsett.
Men nu till mitt dilemma. I och med att ingreppet är så pass riskabelt som det faktiskt är, så är det viktigt att kliniken som utför det är seriös. Det får inte vara några som på minsta sätt kan tänkas slarva.
Jag undrar därför hur man får reda på om en klinik är seriös eller inte? Det är ju knappas så att det står skyltat på deras hemsidor "Vi är seriösa", "Oss ska du inte lita på"
Och jag har ingen erfarenhet av någon typ av behandling, vård, eller kirurgi utomlands, så vill gärna ha erat råd i detta! Sedan om någon har erfarenhet av just denna operation, och känner till någon bra klinik, tipsa mig gärna!
Tacksam för svar!