Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nej, det är inte strikt islam och jag är definitivt inte muslim, men däremot experimenterande existentialist.
Och vad angår mina "upplevelser" kan du uppsöka antingen en praktiserande Subud-grupp eller som indikation en pingströrelses-kyrka.
Citat:
Ursprungligen postat av
saggeliten
Du menar att jag ska gå till pingskyrkan och fråga efter Bogomils personliga erfarenheter
Jag tvivlar på att mine "upplevelser" är allmänt kände i alla pingstkyrkor, så du måste först veta vilken pingstkyrka det rör sig om. Och även där kommar du att få problem eftersom dessa inte kännar mig under namnet Bogomil och knappast minnas mig i vilket fall.
Din logik är inte på topp här.
Citat:
i det han trodde var ett andedop?
För min del var pingstkyrka-experimentet negativt. Jag "upplevde" ingenting, vilket är ovanligt för min del (jag har en hel del olika såkallade "invigninger" inom flera religioner etc, och det brukar annars ge nån typ av resultat).
Inbillar du dig iövrigt, att du har patent på "riktigt" andedop och att du via information från debatt-inlägg kan ifrågasätta andras "andedop"?
Citat:
Varför kommer du alltid med så "fina" ord?
Bäste sättet att gå rakt till pudelns kärne i den primitiva rappakalja som är essensen av pådyvlande teisms semantiska trams.