Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Intressant inlägg. Hittills har jag förstått att den vita kränkta marginaliserade mannen känt sin normbild hotad av homosexuella, invandrare och kvinnor men nu även unga pojkar. Vad kommer härnäst? Hundar som nosar andra hundar i stjärten?
Hehe, fan vad du håller på..
Vi* har ingen makt och vill inte ha någon heller. Vi* vill leva våra liv efter sunt förnuft och rättvisa.. Men feminister retar oss just på dom punkterna..
Sen är det ju lite roligt att retas tillbaks med denna rörelse, eftersom den är så jävla kass på att förklara vad den vill konkret. Och om den lyckats förklara exakt vad den vill så tar det ungefär 50 år för att lösa ett litet problem, och sen skylls det på att det är mannens fel för att han är i vägen.
Tack, jag hoppas jag lyckas lägga krokben för er även i fortsättningen

Det sätter jag faktiskt en ära i även fast jag inte aktivt försöker..Ond?
För att feminismen ska fungera måste ni smöra för oss män i patriarkatet, eller slåss mot oss.
Reta upp sina förtryckare är kanske en bra strategi, jag vet inte. En backlash kommer kanske, jag vet inte.
Om man utgår från att ni är förtryckta alltså. Och att jag har makt.
Eller så är ni inte förtryckta, utan privilegierade så in i helvete. Och då bloggar man ju typ lite om orättvisor för att man undermedvetet skäms över sin överklassituation, man vill visa för sig själv att man bryr sig om nåt. Och feminismen är väl lätt att ta till sig för att den är på tapeten.. Ibland kanske man träffas ett gäng kvinnor för att dricka kaffe och prata om vad man stör sig på. En riktig kamp mot förtryck alltså
Homosexuella invandrarpojkar som vill vara tjejer eller va fan som helst som inte är "normbilden" stör inte mig iallafall. Men det gör ni. Fundera ett tag på varför det är så..
* Egentligen jag, skäll om beskrivningen är fel för dig..