2014-07-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Då kan du väl starta en tråd om det?

här till exempel:

(FB) Bollsport

Och så kan du ju istället svara på frågeställningen i TS?
Citera
2014-07-09, 17:29
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är helt jämförbart .. eller faktiskt inte, män blir ju galnare, ställer till med mer skada och blir helt hysteriska - trots att de borde vara vuxna och kunna hantera sin idoldyrkan bättre...

Tonårstjejer har däremot idoler där de testar sina känslor på ofarliga objekt - ofarliga därför att de inte ligger inom räckhåll .. sen växer de ifrån det.

Nej. Män är däremot aggresivare överlag vilket kommer att ta sig uttryck på ett mer direkt sätt så som du är inne på. Det betyder inte för den sakens skull att de bakomliggande mekanismerna är desamma.

Faktum kvartstår att du inte kan hitta någon manlig motsvarighet till hur tonårstjejer reagerar kring sina idoler likt de exempel jag tog upp. Där finns inget produktmaskineri som skapar något som även i vanliga fall inte hade väckt intresse till skillnad från t ex Justin Bieber, som ingen hade brytt sig ett skit om om han istället satt bakom kassan på Wall-Mart.

"Testa känslor på ofarliga objekt"... ja så kan man ju också beskriva statuskåthet i lite finare ordalag. Som om intresset verkligen hade svalnat om idolen istället bestämde sig för att välja en vanlig dödlig tjej. Resonemanget är urlöjligt.
Citera
2014-07-09, 18:49
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Intressant inlägg. Hittills har jag förstått att den vita kränkta marginaliserade mannen känt sin normbild hotad av homosexuella, invandrare och kvinnor men nu även unga pojkar. Vad kommer härnäst? Hundar som nosar andra hundar i stjärten?

Hehe, fan vad du håller på..
Vi* har ingen makt och vill inte ha någon heller. Vi* vill leva våra liv efter sunt förnuft och rättvisa.. Men feminister retar oss just på dom punkterna..
Sen är det ju lite roligt att retas tillbaks med denna rörelse, eftersom den är så jävla kass på att förklara vad den vill konkret. Och om den lyckats förklara exakt vad den vill så tar det ungefär 50 år för att lösa ett litet problem, och sen skylls det på att det är mannens fel för att han är i vägen.
Tack, jag hoppas jag lyckas lägga krokben för er även i fortsättningen Det sätter jag faktiskt en ära i även fast jag inte aktivt försöker..Ond?

För att feminismen ska fungera måste ni smöra för oss män i patriarkatet, eller slåss mot oss.
Reta upp sina förtryckare är kanske en bra strategi, jag vet inte. En backlash kommer kanske, jag vet inte.
Om man utgår från att ni är förtryckta alltså. Och att jag har makt.
Eller så är ni inte förtryckta, utan privilegierade så in i helvete. Och då bloggar man ju typ lite om orättvisor för att man undermedvetet skäms över sin överklassituation, man vill visa för sig själv att man bryr sig om nåt. Och feminismen är väl lätt att ta till sig för att den är på tapeten.. Ibland kanske man träffas ett gäng kvinnor för att dricka kaffe och prata om vad man stör sig på. En riktig kamp mot förtryck alltså

Homosexuella invandrarpojkar som vill vara tjejer eller va fan som helst som inte är "normbilden" stör inte mig iallafall. Men det gör ni. Fundera ett tag på varför det är så..

* Egentligen jag, skäll om beskrivningen är fel för dig..
Citera
2014-07-11, 14:22
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Men usch...? tittar du frivilligt på allsång på skansen?

tonårstejer kommer i puberteten före sina jämngamla tonårskillar. När de börjar få upp ögonen för pojkar och sex etc. så sitter deras jämngamla av manligt kön och petar sig i näsan, leker med datorer, ser ut som salami i fejan och pratar i falsett. Alltså söker sig flickor uppåt i åldrarna för att få ögonen på nånting som liknar en fager man åtminstone på ytan. Flickor tenderar också vara lite smartare än killar i denna ålder de har lite krav och vill ha nån som kan nått intressant, som har viss status, ergo snygg ung sexig kille som studsar runt på scen, vickar sexigt på rumpan och sjunger sött är perfekt objekt för ung kvinnlig trånad.
Unga killar i samma mognadsgrad är bara intresserad av 2 ting: tuttar och fitta. ungefär, så långt sträcker sig deras fantasi. Deras "idoler" är således i porrbranchen.
Trist men sant.

Vad är trist med att killar gillar fitta och tuttar? (Du glömde ASS)

Låt både killar och tjejer gilla vad de vill. Jag kommer uppmuntra mina söner att skaffa hög status. Kvinnor letar sig uppåt när det gäller män. De vill ha högstatus-män. Jag ser inget fel med det utan tycker det är bra.

För kvinnor är det inte lika viktigt med hög status, därför är det exempelvis oftare män som satsar på sina karriärer.
Citera
2014-07-11, 15:05
Medlem
skotittares avatar
Det jag tycker är intressant är att när unga tjejer dyrkar pojkband och liknande så ses de som hysteriska och något man kan driva med.
Men när vuxna män dyrkar andra män (se Morrissey-fans eller Springsteen-fans) så är det något fint.

Där har vi något skevt.
Citera
2014-07-11, 15:10
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det jag tycker är intressant är att när unga tjejer dyrkar pojkband och liknande så ses de som hysteriska och något man kan driva med.
Men när vuxna män dyrkar andra män (se Morrissey-fans eller Springsteen-fans) så är det något fint.

Där har vi något skevt.

Nog kan väl också män som dyrkar en grupp eller artist ses som udda?
Tänker exempelvis på SVT:s kultförklarade dokumentär om Bröderna Hårdrock.

Sedan tror jag att det skulle ses som mycket mer creepy om manliga fans i stor skara agerade mot kvinnliga artister som många kvinnliga fans i stor skala agerar mot manliga artister. Typ mass-samlingar utanför artistens hotell. Försöka bryta sig in i dennes rum. Med mera.

Kvinnor finner det i större utsträckning än män mycket mer creepy att få massa sexuella förslag från främlingar av det motsatta könet. Män kan snarare bli smickrade.
Senast redigerad av BaldEagle 2014-07-11 kl. 15:14.
Citera
2014-07-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Där har vi något skevt.

Var bor du någonstans? Det är väl supervanligt och helt legitimt att driva med och se nere på vita överåriga Springsteen och Lundellälskare. Eller Bajenfans som i "Kafe Bärs" till exempel. De enda som tycker det är fint är väl andra Morrisey eller springsteenfans, precis som andra Beliebers tycker att pojkbandsdyrkande är helt ok och fint.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in