Resultat: Vilket parti skulle du rösta på om det vore riksdagsval idag?
Aktiv demokrati
0%
0 röster
Allians för Sverige
0%
0 röster
Allianspartiet/Medborgarens röst (ALP)
0,05%
1 röster
Arbetarepartiet-Socialdemokraterna (S)
3,17%
59 röster
Centerpartiet (C)
0,86%
16 röster
Direktdemokraterna
0,65%
12 röster
Enhet (ENH)
0,32%
6 röster
Europeiska Arbetarpartiet-EAP (EAP)
0%
0 röster
Feministiskt initiativ (Fi)
1,18%
22 röster
Folkets Vilja
0%
0 röster
Folkpartiet (FP)
1,24%
23 röster
Framstegspartiet
0%
0 röster
Gröna partiet
0%
0 röster
Hizb ut Tahrir
0,48%
9 röster
Högerpartiet de konservativa
0%
0 röster
Industripartiet
0%
0 röster
Junilistan (JL)
0,05%
1 röster
Kommunistiska Partiet (K)
0,38%
7 röster
Kristdemokraterna (KD)
1,61%
30 röster
Kristna Värdepartiet
0,16%
3 röster
Liberala Partiet
2,47%
46 röster
Liberaldemokraterna
0,11%
2 röster
Libertas Sverige
0%
0 röster
Miljöpartiet (MP)
1,29%
24 röster
Moderata Samlingspartiet (M)
5,49%
102 röster
Mosebackedemokraterna
0%
0 röster
Nationaldemokraterna (ND)
0,05%
1 röster
Nordisk Union
0%
0 röster
Norrbottenspartiet (NBP)
0%
0 röster
Ny demokrati
0,05%
1 röster
Ny Framtid (NYF)
0,05%
1 röster
Partiet de fria
0,16%
3 röster
Partiet för naturens lag (PFNL)
0%
0 röster
Partiet.se
0%
0 röster
Piratpartiet (PP)
1,99%
37 röster
Rikshushållarna (Riksh)
0%
0 röster
Rättvisepartiet Socialisterna (RS)
0,11%
2 röster
Sjöbopartiet (SJP)
0%
0 röster
Skattereformisterna (Sref)
0%
0 röster
Skånepartiet (SKÅ)
0,16%
3 röster
Sociala Partiet (SP)
0,11%
2 röster
Socialistiska Partiet (SOC.P)
0,11%
2 röster
Solens frihetsparti
0,05%
1 röster
SPI - Sveriges Pensionärers Intresseparti (SPI)
0%
0 röster
Svenskarnas parti (SvP)
12,48%
232 röster
Sverigedemokraterna (SD)
56,97%
1059 röster
Sveriges kommunistiska parti (SKP)
0%
0 röster
Valsamverkanspartiet
0%
0 röster
Venuspartiet (VP)
0%
0 röster
Vetenskapliga partiet
0,11%
2 röster
Vänsterpartiet (V)
3,71%
69 röster
Öppna Göteborg
0%
0 röster
Annat parti
0,11%
2 röster
Blankt
2,31%
43 röster
Osäker
1,94%
36 röster
2014-08-20, 01:49
  #205
Medlem
netr0pas avatar
Ska rösta på SD även om jag själv är invandrare. Det finns inget jobb i det här landet längre och det blir inte mer jobb bara för att man väller ÄNNU mer invandrare.

Jag känner själv till många andra invandrare som ska rösta på SD det här valet - för att det finns inget hopp längre och kan man inte ta hand om de invandrarna som redan finns i landet så finns det ingen logik att släppa in ännu fler!

Min morsa skulle rösta på Vänsterpartiet och har gjort det ända sen 90-talet men det här året gav hon också upp då hon gick och träffade nån V-politiker och fick reda på att Vänsterpartier stödjer invandringen och vill öka det ännu mer. Vi bor dessutom i ett område där invandrarna börjar dominerar och massor med bråk har uppstått sen detta hände. Igår fick till och med våra grannar i området inbrott. De hade slagit upp dörren och det såg ut som rena krigszon i lägenheten.

Så det här året kommer hon också att rösta på SD.

/ En invandrare som skiter i att bli kallad för rasist då det ordet existerar inte i vår värld - bara i svenskarnas söta oskyldiga värld.
__________________
Senast redigerad av netr0pa 2014-08-20 kl. 01:54.
Citera
2014-08-20, 05:17
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Svenskarnas parti (SvP) 152 19,19%
Sverigedemokraterna (SD) 389 49,12%

Dessa två partier får alltså på Flashback 70% av rösterna tillsammans.
Synd och tragiskt att Flashback inte speglar samhället i övrigt då 99% av alla diskussioner tenderar i att mynna ut i hur man ska rösta på SD, hur bäst dom är och hur 7-klövern är Lucifers påhitt.

Flashback representerar en minoritet i samhället. Inte förvånad direkt. Snarare hade jag tippat på runt 80% här som stödjer extremhögern. Det är ju en speciellt typ av folk som dras till politiska diskussioner på forum som FB.
Citera
2014-08-20, 05:30
  #207
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag jobbar vidare och drömmer om att det här är valreseltatet 2018. Om inte så godnatt Sverige.
Citera
2014-08-20, 05:37
  #208
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netr0pa
Jag känner själv till många andra invandrare som ska rösta på SD det här valet - för att det finns inget hopp längre och kan man inte ta hand om de invandrarna som redan finns i landet så finns det ingen logik att släppa in ännu fler!

Fint.

Kan tanka mig att det ar manga som vander sina huvuden nar du sagar sa.
Kanske till och med online, eller anonymt pa annat satt, medans de kallar dig rasist. Ironiskt nog.

Posta den har da kanske?
http://i.imgflip.com/bbmvl.jpg
Citera
2014-08-20, 07:29
  #209
Medlem
Kurt1s avatar
Se där ja! SD över 50%!
Citera
2014-08-20, 08:12
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Flashback representerar en minoritet i samhället. Inte förvånad direkt. Snarare hade jag tippat på runt 80% här som stödjer extremhögern. Det är ju en speciellt typ av folk som dras till politiska diskussioner på forum som FB.
Flashback har 889 597 medlemmar. Enbart 858 st har röstat i den här omröstningen.
Citera
2014-08-20, 08:17
  #211
Medlem
Mullrets avatar
Med tanke på att debattörerna på Flashback har de skarpaste hjärnorna vore det på sin plats att valet 2014 utgår från valresultatet på denna site. Sverigedemokraterna (SD) 437 50,75%

Citera
2014-08-20, 11:06
  #212
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
De står nu på 51 röster nu, kolla igen om någon vecka.
Två röster sedan igår... Helt ärligt? Det måste vara någon som tryckt bara för the lulz.....
Citera
2014-08-20, 18:10
  #213
Medlem
Om valmyndigheten införde kravet att vara medlem på Flashback för att få rösta i riksdagsvalet. Det kanske vore något?
Citera
2014-08-20, 19:24
  #214
Medlem
Quinqqs avatar
Inte så konstigt med så många SD röster. Att inte rösta på SD är som att rösta för sin egen död!
Citera
2014-08-21, 00:03
  #215
Medlem
Nyenskantzs avatar
Varför är inte denna tråd med på Aktuella ämnen? Moddarna brukar ju sätta upp trådar med knappt några läsare, endast för att de behandlar diverse nyheter. Varför inte göra samma sak med detta (i verkligheten) högaktuella ämne? Tråden kommer ju inte få så mycket fler läsare och röstdeltagare om den är gömd i ett underforum till Politik - Inrikes. Dessutom verkar folk inte uppmärksamma trådar som är klistrade eftersom dessa är gulmarkerade.
Citera
2014-08-21, 09:30
  #216
Medlem
För mig blir det Svenskarnas parti, mestadels för att visa mitt förakt mot det rådande systemet och har inte direkt några förväntningar på att de ska komma in i riksdagen för närvarande. Men allt tar sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in