godaste coladrycken är helt klart tysk spetzi, coca-cola blandat med apelsinläsk. skitgott! godast är den när den blandats på en tysk restaurang men färdigblandad spetzi på 50cl flaska är oxå hur gott som helst.. har tyvärr inte hittat nån spetzi i sverige, man får passa på å köpa "MezzoMix" (spetzi tillverkad av coca-cola company) när man väl är i tyskland.. prova..! ni kommer inte ångra er ^^
Fanns att köpa förr i tiden här i Sverige (typ början-mitten 80-talet). Hette Fanta fast burken var svart och texten Fanta var orangefärgad. Den var god.
Den vanliga coca-colan är nog finast.
Men brukar bli ett 6-pack freeway 2 liters cola från lidl, kostar ju bara typ 50 spänn och smakar inte så himla dåligt.
Är värre med dom som finns på netto dom smakar riktigt äckligt.
Eftersom jag är en inbiten loka-drickare så tycker jag att det blir lite för sött med Coca-Cola och deras sämre plagiat. Finns det någon sort som är mindre söt, och då ska det inte vara med sötningsmedel som jag håller mig borta från
Fanns att köpa förr i tiden här i Sverige (typ början-mitten 80-talet). Hette Fanta fast burken var svart och texten Fanta var orangefärgad. Den var god.
Den hette Black Orange. Ett gjutet val vid utflykter med klassen.
OnT: Coca Cola, iskall i glasflaska. Inget annat märke är i närheten.
Skulle aldrig få för mig att köpa nån A-kassecola på Lidl eller Willys.
hette den ,de vart stämda av Coca Cola och den upphörde. Den var ruggigt god, Coca Colas försök med Black Orange var inte i närheten. Bara att prova själv 50/50 med Cola och Fanta.
Har verkligen Kamrat Colan(Cuba) försvunnit? Var tider på Hultsfred förr fanns inte en Coca Cola i Hultsfred kommun, bara Kamrat Cola iofs pga av att ÅBRO sponsra. Nen det sades att i Småland såldes Coca Cola länge bra mycket sämre än Kamrat Colan.
Nån som provat Mecca Colan?
Från Wikipida
M.A.C. Black Cola was a short lived cola soft drink made in Sweden. To set it apart from the other brands, it was was introduced with the M.A.C. Black Orange, which was orange flavored. It wasn't a big hit and it soon disappeared from the market although some still remember it