2014-06-28, 03:21
Medlem
Nu på efter att jag rakat mig märker jag hur irriterad huden blir. Får tom lite utslag efter rakningen som försvinner sen men det svider efter sen när jag tvättar ansiktet(ca 1-2 timmar efter rakning). Vad fan ska jag göra ?
Citera
2014-06-28, 04:10
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetraMarklund
Nu på efter att jag rakat mig märker jag hur irriterad huden blir. Får tom lite utslag efter rakningen som försvinner sen men det svider efter sen när jag tvättar ansiktet(ca 1-2 timmar efter rakning). Vad fan ska jag göra ?

Införskaffa aftershave. Helst gel. De andra luktar bara.

Edit; de smörjer du alltså in huden med efter du rakat dig.
Citera
2014-06-28, 06:47
Medlem
Lillbubbens avatar
Provat nya blad?
Citera
2014-06-28, 06:53
Medlem
Expels avatar
Använd en hyfsat ny eller helt ny rakhyvel när du ska raka dig.

Efter du rakat dig så kan du bara dra på lite Nivea eller After Shave som tidigare nämnts.
Försök att undvika att klia på huden efter du rakat dig eller på något vis reta upp huden ännu mer.

Huden blir känslig efter du rakat dig och ifall du börjar klia mycket och helt enkelt reta upp huden så kan det få utslag, bli väldigt rött, m.m.
Låt det bara vara, det är normalt att det ska klia lite, inget att oroa sig för.
Citera
2014-06-28, 08:34
Medlem
sucuks avatar
Alun använder jag, fungerar hur bra som helst: http://connaughtshaving.com/alumblocks.html

Stryk i ansiktet direkt efter rakning, svider eventuellt lite någon sekund där du gått för hårt fram med hyveln och skapat sår i huden. Låt sitta någon minut och sköjs sedan bort.

Samma typ av alun använder jag för övrigt som deodorant (inte samma sten... ).

Byt rakblad ofta, att slita på samma blad i flera veckor = kaoz för huden.
Citera
2014-06-28, 22:31
Medlem
HomoNovuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Alun använder jag, fungerar hur bra som helst: http://connaughtshaving.com/alumblocks.html

Stryk i ansiktet direkt efter rakning, svider eventuellt lite någon sekund där du gått för hårt fram med hyveln och skapat sår i huden. Låt sitta någon minut och sköjs sedan bort.

Samma typ av alun använder jag för övrigt som deodorant (inte samma sten... ).

Byt rakblad ofta, att slita på samma blad i flera veckor = kaoz för huden.

Har aldrig använt alun men märkte på länken att det var stor prisskillnad på blocken som såldes, är det stor skillnad beroende på vad man köper?
Citera
2014-06-29, 05:16
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoNovus
Har aldrig använt alun men märkte på länken att det var stor prisskillnad på blocken som såldes, är det stor skillnad beroende på vad man köper?

Nej, grundprodukten är den samma. Lite som att grundprodukten är den samma om du köper en skoda eller en porsche. Jag kör med billigaste jag kan hitta vanligtvis.
Citera
2014-06-30, 17:59
Medlem
Kör 100% Aloe Vera gel på Life eller andra liknande butiker. Hjälper som bara den och motverkar även inåtväxande hårtstrån. Good luck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in