Citat:
Ursprungligen postat av
killenmeddet
Jag är inskriven i jobbgarantin för ungdomarna, jobbade totalt cirka 7 dagar under perioden 10 -10 juni.de har dock betalat för alla dagar och inväntar att en handläggare ska rings upp mig för återbetalning. Nu undrar jag om de räknar bort för 7 dagar eller om det räknar antal timmar det rör sig om cirka 25 timmar dvs egentligen 3 hela dagar enligt AF då det är 8 timmar som gäller. Det blir en väsentlig skillnad om jag får avdrag för 3 dagar eller 7 då jag har det högre beloppet på 355 kr om dagen.
jag tror knappast att de har ett system för antal timmar (det vore nog för praktiskt för försäkringskassan). Snarare skulle jag gissa på att det äett system med halv/heldagar som gäller troligen med rätt krångliga och svårtolkade regler om vad som är en halv- respektive heldag. Tyvärr kan det ju också vara så att eftersom du har bidragsfuskat, så vill de ha tillbaka hela beloppet, och du få möjlighet att söka om pengarna du har rätt till, vilket naturligvis kommer vara jättesvårt eftersom det kommer vara registrerat att du redan sökt för det...