2014-06-26, 12:23
Medlem
Jag är inskriven i jobbgarantin för ungdomarna, jobbade totalt cirka 7 dagar under perioden 10 -10 juni.de har dock betalat för alla dagar och inväntar att en handläggare ska rings upp mig för återbetalning. Nu undrar jag om de räknar bort för 7 dagar eller om det räknar antal timmar det rör sig om cirka 25 timmar dvs egentligen 3 hela dagar enligt AF då det är 8 timmar som gäller. Det blir en väsentlig skillnad om jag får avdrag för 3 dagar eller 7 då jag har det högre beloppet på 355 kr om dagen.
Citera
2014-06-26, 12:42
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmeddet
Jag är inskriven i jobbgarantin för ungdomarna, jobbade totalt cirka 7 dagar under perioden 10 -10 juni.de har dock betalat för alla dagar och inväntar att en handläggare ska rings upp mig för återbetalning. Nu undrar jag om de räknar bort för 7 dagar eller om det räknar antal timmar det rör sig om cirka 25 timmar dvs egentligen 3 hela dagar enligt AF då det är 8 timmar som gäller. Det blir en väsentlig skillnad om jag får avdrag för 3 dagar eller 7 då jag har det högre beloppet på 355 kr om dagen.

jag tror knappast att de har ett system för antal timmar (det vore nog för praktiskt för försäkringskassan). Snarare skulle jag gissa på att det äett system med halv/heldagar som gäller troligen med rätt krångliga och svårtolkade regler om vad som är en halv- respektive heldag. Tyvärr kan det ju också vara så att eftersom du har bidragsfuskat, så vill de ha tillbaka hela beloppet, och du få möjlighet att söka om pengarna du har rätt till, vilket naturligvis kommer vara jättesvårt eftersom det kommer vara registrerat att du redan sökt för det...
Citera
2014-06-26, 13:02
Medlem
Fast jag har inte fuskat de har gjort fel jag uppgav i ansökan att jag har jobbat och vilka dagar samt timmar.
Citera
2014-06-26, 15:00
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmeddet
Fast jag har inte fuskat de har gjort fel jag uppgav i ansökan att jag har jobbat och vilka dagar samt timmar.

jaha, ja så länge de erkänner att det är deras fel så rör det sig väl bara om återbetalning av det du har fått för mycket av, men de kan vara ganska godtyckliga vad som gäller fusk. Min flickvän hade massa trassel en månad då hon blev anklagad för fusk då hon ansökt om en dag MINDRE än hon skulle ha gjort... Det rörde sig då om aktivitetsersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in