2014-06-25, 12:08
Bannlyst
Ser det fortfarande ibland. Extremt barnsligt.
Citera
2014-06-25, 12:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det var väl antagligen en kombination av att moderatorer och användare försökte stävja ett oönskat beteende samt att de allra flesta faktiskt hade tröttnat på det efter allt för många år det uttjatade "skämtet".
Citera
2014-06-25, 13:29
Medlem
Fina Gubbens avatar
(FB) Riktlinjer (läs Innan du postar)

Citat:
"Tar hon den i tvåan" kommentaren resulterar i en varning.

Blev för mycket sådant så moderatorerna beslutade att tvåan-kommentarer skulle leda till varning, iallafall i R&S-forumen där dom oftast förekom.
Senast redigerad av Fina Gubben 2014-06-25 kl. 13:31.
Citera
2014-06-25, 20:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosam
Ja för drygt 2-3 år sedan florerade detta yttryck flitigt på flashback. Varenda tråd oavsett ämne spammades med tvåan kommentarer.

Nu ser jag extremt sällan dessa anussex referenser, och det gör mig lite moloken då jag ansåg det hysterisk roligt då jag har en tråkig humor som ligger på en tvåårings nivå.

Vad hände? stormades flashback av ett extremt antal omogna fjortisar under en kort tid som nu växt upp eller? varför försvann detta fenomen?
Bara lätt utvecklingsstörda människor som bär keps kan tycka att det är roligt med tvåan-kommentarer. Är man lätt utvecklingsstörd och bär keps saknar man nog förmåga att skriva inlägg längre än två rader. Det gör att det är väldigt lätt för moderatorerna att radera dessa inlägg på grund av OT och eftersom det är ett oskick med dessa kommentarer så har det nog även delats ut varningar. Och när de lätt utvecklingsstörda kepsbärande unga männen fått tillräckligt många varningar har det förmodligen gått upp i ljus för dem att det inte är bra att skriva "tar du den i tvåan-kommentarer" och följaktligen har detta i princip upphört. Ett bra moderatorarbete på min ära
Citera
2014-06-25, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Ser det fortfarande ibland. Extremt barnsligt.

Är det bara för du tar den i tvåan som du tycker det?

Uttrycket kan helt enkel ha dött ut. Sen är moderatorerna på tårna nu förtiden , och tvekar inte med att ta fram piskan på din bara rumpa när du minst anar det. Så gissar att folk at försiktigare idag som nämnts tidigare av kloka fbare.
Citera
2014-06-25, 22:12
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
''Tar du den i tvåan dyker fortfarande upp i vissa trådar'', typ ''Fråga vad du vill''-trådar som ofta papperskorgas och där man kan fråga ja... vad man vill. Som en naturlig följd dyker det alltid upp inlägg med: ''Tar du den i tvåan?'' Antar att man ser kommentaren en del i sexforumen också eftersom den håller sig till topic.
Citera
2014-08-11, 00:08
Medlem
Psykosams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Bara lätt utvecklingsstörda människor som bär keps kan tycka att det är roligt med tvåan-kommentarer. Är man lätt utvecklingsstörd och bär keps saknar man nog förmåga att skriva inlägg längre än två rader. Det gör att det är väldigt lätt för moderatorerna att radera dessa inlägg på grund av OT och eftersom det är ett oskick med dessa kommentarer så har det nog även delats ut varningar. Och när de lätt utvecklingsstörda kepsbärande unga männen fått tillräckligt många varningar har det förmodligen gått upp i ljus för dem att det inte är bra att skriva "tar du den i tvåan-kommentarer" och följaktligen har detta i princip upphört. Ett bra moderatorarbete på min ära

Ta ansvar redan då utan dessa egendomliga nadira idiotiska talfelen var åsidosatta antagligen nollade?
Senast redigerad av Psykosam 2014-08-11 kl. 00:10.
Citera
2014-08-11, 09:18
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
''Tar du den i tvåan dyker fortfarande upp i vissa trådar'', typ ''Fråga vad du vill''-trådar som ofta papperskorgas och där man kan fråga ja... vad man vill. Som en naturlig följd dyker det alltid upp inlägg med: ''Tar du den i tvåan?'' Antar att man ser kommentaren en del i sexforumen också eftersom den håller sig till topic.
Det är ett rätt så bra sätt om man vill veta hur en varning fungerar.
Citera
2014-08-11, 11:09
Medlem
Hur brukade dessa kommentarer lyda - typ "Jag ska ta dig i tvåan?"

Jag har inget minne av att något sådant fenomen har förekommit.
Citera
2014-08-11, 11:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Hur brukade dessa kommentarer lyda - typ "Jag ska ta dig i tvåan?"

Jag har inget minne av att något sådant fenomen har förekommit.

Ofta: "Tar hon/du/arbetsgivaren etc den i tvåan?" eller "Varför gillar inte XXX mig längre?" - "Du tog henne inte i tvåan nog ofta".

Tvåan skämten var harmlösa i början, men sen när de spred sig till mer eller mindre varenda tråd så var det ett rent helvete eftersom ett enda sånt inlägg ofta gjorde så hela tråden gick OT.
Citera
2014-08-11, 11:37
Medlem
MrFolds avatar
Tycker många glömmer att modererandet till stor del sker utifrån vad vi "vanliga medlemmar" reagerar på. En kul one-liner som iofs är solklart OT/trams kan mycket väl bli kvar i en tråd, därför att de som läser tråden faktiskt tycker att den är kul eller ser den som så harmlös att det inte är mödan värt att rapportera. Grejer som inte är så fyndiga/kul som postaren själv tror och som dessutom vrider iväg diskussionen från topic löper med all sannolikhet högre risk att bli anmälda. Och då åker det digitala luktsuddigummet fram.

Det är väl rätt troligt att "ta den i tvåan" syns mer sällan även av den anledningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in