2014-06-22, 00:14
Medlem
woopie95s avatar
Jag och nåra polare satt hemma hos en kompis och lira GTA o rökte utav bara helvete, det va verkligen så "lets röka så onödigt mycke som bara går.. bara för att vi kan" -ish

Vi va 4 personer i början av kvällen, 3 killar, en tjej. Vi startade med att rulla en blunt som vi passade sammtidigt som bongen, blunten va relativt stor, ca 2gram, förlängdes med rissla då allt inte fick platts och vi hade bara 2 blunts.. rökte 2 bong hits var av kashmir hash.. Efter den första "rökrundan" så va alla redigt höga och vi fortsatte spelandet i ca 30-40 min tog nån hit under den tiden för att testa ett nytt redskap men ingen större mängd. efter de 40 min så rullade vi nästa blunt, denna gången med tjockare roach så allt fick plats, medans vi rökte denna kom en till person, en tjej. Hon hade med sig en femma väldigt sativa dominant (det vi hade va hybrid strain). Hon tyckte inte det va tillräckligt hotboxat så vi alla bestämde oss att mecka upp varsin och lighta samtidigt, vid dethär laget va iaf jag för bäng för att inse vad som händer typ men jag rullade upp den och tände, ca halva holken in bestämde jag och en av de killarna att vi skulle prova varandras holkar, så vi bytte, varav resterande utbrast i galet skratt i tron om att vi va så höga att vi började passa x) iaf när dessa började närma sig slutat så började jag piggna till lite (jag rökte nu endast sativa rökat då tjejen som kom skulle ställa mig) när de va helt slut så va rummet redigt rökfyllt men jag började nyktra till!?! detta hände även den kompisen vars holk jag tog ett bloss på, vi båda blev HELT nyktra?? och det va absolut inte för att de va längesen vi rökte eller nått sånt va, vi hade nog rökt upp mot 5-6g i detta rummet på 4½ pers (tjejen som kom efter halva tiden ish haha).. Så det jag undrar är om det faktiskt är något fenomen som hänt nån mer eller vad hände där egentligen??

Vi gick ut på balkongen bara jag och han och delade på en senare och då gick det utför utav bara helvete o vi blev nog så onyktra man kan vara, nästan next level asså haha..

Så jag ville la bara dela med mig av denna historien och vet någon vad som hände eller har spekulationer så dela gärna med er, eller om nån råkat ut för nått liknande?
Citera
2014-06-22, 12:04
Medlem
jamesdeans avatar
Cannabis > Tripp- och rusrapporter /mod
Citera
2014-06-22, 12:41
Medlem
Haschpsykos. Alltid kul
Citera
2014-06-22, 14:05
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeaZ
Haschpsykos. Alltid kul

Näe psykos är det inte, då hade jag nog mått dåligt dan efter eller veckan efter typ, det va bara en halvtimma av nykterhet mitt i ett riktigt start rus haha
Citera
2014-06-22, 16:08
Medlem
ISkugganAvKorsets avatar
Inte en särskilt intressant tripprapport att läsa. 1,5/5 spliffar

Men intressant fenomen dock, vore intressant om någon hade ett svar.
Citera
2014-06-23, 22:08
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ISkugganAvKorset
Inte en särskilt intressant tripprapport att läsa. 1,5/5 spliffar

Men intressant fenomen dock, vore intressant om någon hade ett svar.

Va inte meningen att vara en tripp rapport men någon modd flyttade den utan anledning x)
Citera
2014-06-24, 00:22
Medlem
Sånt som händer, har själv varit med vänner som har helt överdrivet blodsprängda ögon som påstår för allt de är värda att de är nyktra.
Citera
2014-06-24, 05:40
Medlem
Eisels avatar
Just med sativa strains har jag upplevt att man kommer till en gräns då man varken blir flummig eller mer bodyhigh. Man blir typ normal.
Citera
2014-06-24, 08:05
Medlem
Förstår inte va det sjuka är.
Ni rökte "jättemycket" weed och sen blev du nykter? Låter ju inte som något Kashmir direkt.
Citera
2014-06-24, 17:41
Medlem
Custom_mades avatar
Helt klart tolerans samt överkonsumtion. Händer mig titt som tätt när man smokat för mycket.

Man får ett "moment of clarity". Då hjälper det inte att röka mer...
Citera
2014-06-26, 12:40
Medlem
MDMAbles avatar
Inte riktigt samma sak kanske men jag var på ett slags minirejv där alla knarkade och hade sig. Jag drack och rökte enbart.

Vid ca 4-5 på morgonen, 12+ öl in och minst lika många spliffar jag tagit del av så rullade jag själv en fet(hasch) och efter den var jag bombsäker på att jag vart spiknykter...

Fick rådet att svepa en bärs till och röka lite mer för att vända tillbaka det- Och det funkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in