Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-21, 12:54
Medlem
Kulpis avatar
BO har Twitter och tweetade så sent som i förrgår. https://twitter.com/*hmeckovic

*=a
Citera
2014-06-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tog 1 min att hitta: https://mobile.twitter.com/nystromfrida/status/480294226568437760

Jag såg det just innan du skrev. Men jag har inte hittat något som verkligen bekräftar att det är hon? Det står ju bara vila i frid. (Jag tror det är hon, men ändå.)
Citera
2014-06-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag kan inte utifrån dessa bilder se något lägenhetsnummer.

Nej, men man ser ett portnummer "44".
Man ser att polisen arbetar på 3:e våningen.
Går man in på upplysning.se och söker på adressen, så finner man att det är EN person som är född -96 som bor där. Denne person bor i lägenhet "1203", och kollar man andra människor på denna adressen så bor de i lägenhetsnummer:
1001-1003 = 1:a våningen
1101-1103 = 2:a våningen
1201-1203 = 3:e våningen
Citera
2014-06-21, 12:58
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neeric
Röd cirkel: Där dådet i natt skett. Från den lägenheten kan man alltså se huset där Niklas Eliasson ( (FB) Örebro - Ännu en överfallsvåldtäkt inatt. Niklas Eliasson gripen ) greps - markerat med blå cirkel. Niklas Eliasson gripen[/url]

Lila cirkeln: Platsen där en man för nåt år sedan mördade sin fru och slängde kroppen i sophuset på gården. Han tog sen livet av sig i häktet. (FB) Misstänkt mord På norr i Örebro
Norr är ett lugnt område med nästan bara svenskar, många äldre och det är en stadsmiljö, alltså ingen förortsmiljö med gårdar även om det också finns. En slump att det skett flera anmärkningsvärda händelser inom ett sånt litet område.

http://imgur.com/vafMGen

Hade du zoomat ut bara ett steg så hade du även fått med platsen där lektorn styckmördade sin älskarinna.
Citera
2014-06-21, 13:05
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Vilken bakgrund har BO? Hon semestrade i Monte Negro förra sommaren och hennes efternamn klingar muslimskt. Bosniermuslim? Kosovoalban? På sin blogg har hon lagt upp bilder på både bacon och öl.
Enligt denna twitter lär hon vara bosniermuslim, åtminstone hennes mor:

https://twitter.com/search?q=*hmeckovic

* = a
Citera
2014-06-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Nej, men man ser ett portnummer "44".
Man ser att polisen arbetar på 3:e våningen.
Går man in på upplysning.se och söker på adressen, så finner man att det är EN person som är född -96 som bor där. Denne person bor i lägenhet "1203", och kollar man andra människor på denna adressen så bor de i lägenhetsnummer:
1001-1003 = 1:a våningen
1101-1103 = 2:a våningen
1201-1203 = 3:e våningen

Jag kunde inte, utifrån de länkade bilderna se vilken våning polisen arbetade på. Men frågan är ifall A är BO eller inte. Jag behöver lite mer bevis på detta. Det känns olustigt att spekulera kring en person som kanske är i livet och inte har någonting med saken att göra. Om hon är BO så tycker jag att spekulationerna om hennes religion, etnicitet osv kan lämnas därhän. Det framgår av namnet att hon har bosniska rötter men hon är sannolikt född i Sverige. Hon verkar heller inte haft några kopplingar till extrem religionsutövning eller hederskultur.
Citera
2014-06-21, 13:13
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Fick ett PM från Nyheterbevakning med dessa bilder på platsen: http://imgur.com/a/PFbTs
Citera
2014-06-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag kunde inte, utifrån de länkade bilderna se vilken våning polisen arbetade på. Men frågan är ifall A är BO eller inte. Jag behöver lite mer bevis på detta. Det känns olustigt att spekulera kring en person som kanske är i livet och inte har någonting med saken att göra. Om hon är BO så tycker jag att spekulationerna om hennes religion, etnicitet osv kan lämnas därhän. Det framgår av namnet att hon har bosniska rötter men hon är sannolikt född i Sverige. Hon verkar heller inte haft några kopplingar till extrem religionsutövning eller hederskultur.

Om du kollar på bild nummer 2 i länken, så ser man att dem är i ett rum utan gardiner och med helöppet fönster.
Jämför man denna med bild nummer 1 i länken, så ser man tydligt att det är på vån 3.
Där är två fönster öppna, ett litet (med gardiner) och direkt till höger om detta, ett stort (utan gardiner).

Vad gäller etnicitet, religion osv.. Så har jag inte nämnt ett ord om nåt sådant...
Citera
2014-06-21, 13:18
Medlem
Wajis avatar
Har vi hittat något motiv eller troligt motiv för brottet?
Citera
2014-06-21, 13:24
Medlem
Tror inte denna händelse har något alls att göra med muslimer,slöjor el heder att göra.
Tjejen verkar ha levt ett helt vanligt tonårsliv med familj,vänner och resor.

Varför skulle någon släkting utsätta henne för något en sen midsommarnatt?
Mannen som är gripen är ju dessutom född 94.
Lutar mer åt någon som hon varit vän med.

Grannarna har uttalat sig och sagt att det varit lugnt i huset tidigare under kvällen,så de kan ju varit på fest någon annanstans och killen har blivit lovad att få sova över men fått andra förhoppningar som ledde till denna tragiska utgång.
Citera
2014-06-21, 13:24
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Då borde de allra flesta muslimska kvinnor i Sverige ha varit mördade vid det här laget dumma jävel. Patetiska jävlar är vad ni är. Det är ytterst få som följer en religion bokstavligt talat.
Varför blir ni så nervösa för att man tar upp att hon är bosniermuslim? GM är gripen sen många timmar tillbaka och ni har ännu inte hostat fram namnet. Så hosta fram det då! Är det en kompis till BO så bör det inte vara några problem - alla involverade bör veta vem det är. Är det en främling så går spekulationerna och då tittar man på bl. a. bakgrund. I detta fall har jag svårt att tro att det är en bosniermuslim som har mördat sin dotter eller liknande men vi får gissa på tills namnet slutligen kommer fram.
Citera
2014-06-21, 13:25
Medlem
Ni som tvekar på att A är BO, jag kan i vilket fall säga att skolan hon gick på har öppet idag för de som behöver stöd. Verkar ju som att det är hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in