Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-21, 12:16
Medlem
Jeff_Loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Samtligas Facebook och tom.bloggen är ju väck.Ingen som var vaken i början och tog screenshot?

Funkar bra här.
Citera
2014-06-21, 12:20
Medlem
8711s avatar
Någon antydde ju också tidigare i tråden att hon inte gillat där hon bodde tidigare. Varför då? Bodde hon med sin familj fortfarande? Att det är en person som känner henne och har en relation till henne innebär ju att det är en rätt stor chans att det är en familjemedlem exempelvis.

Finns massor av tjejer med utländsk bakgrund som inte vill leva som andra i deras familjer vill, det har så att säga hänt förr.
Citera
2014-06-21, 12:21
Bannlyst
Har MGMs etnicitet kunnat fastställas ännu?
Citera
2014-06-21, 12:23
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Samtligas Facebook och tom.bloggen är ju väck.Ingen som var vaken i början och tog screenshot?

Du får ersätta stjärnorna i länkarna med bokstäver om du är så nyfiken.

Brukar polisen gå ut med efterlysning av vittnen eller har de helt enkelt inget att gå på?
Citera
2014-06-21, 12:23
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abraham.Foxman
Har MGMs etnicitet kunnat fastställas ännu?

Nej. En tidigare uthängd var helt fel person.
Citera
2014-06-21, 12:26
Medlem
8711s avatar
Citat:
2014-06-21 02:36, Mord/dråp, Örebro

Misstänkt mord i Örebro.

Under natten den 21 juni 2014 har det begått ett misstänkt mord i centrala Örebro. Den person som är bragd i livet är en ung kvinna f 96. Polisen har en person gripen för detta, en man f 94. Brottet har ägt rum i en lägenhet. Polisen är ytterst angelägna över att komma i kontakt med de 5-8 personer som befann sig på Södra Lillåstrand ungefär kl 02.30 under natten.

Polisen kommer i detta läge inte att lämna mer uppgifter om denna händelse då det pågår en förundersökning och det finns fortfarande fler personer som skall höras i ärendet. Det som är kvar att göra i detta läge är en teknisk undersökning, flera förhör samt analyser av den tekniska undersökningen och en undersökning av kroppen via rättsläkare.

Organisation
Polismyndigheten i Örebro län

http://polisen.se/Orebro_lan/Aktuellt/Handelser/Orebro-lan/2014-06-21-0236-Morddrap-Orebro/
Citera
2014-06-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är folk säkra på att Amanda är BO??? Brukar inte nära vänner, familj osv vara snabba med att skriva R.I.P osv på offrens facebook när något hänt, ingen som gjort det än. Var det någon mer som bodde på adressen? Ber om uräkt då jag endast snabbläst tråden.

Jag tycker att det finns mycket lite som talar för att A är BO. Vet vi ens exakt adress till mordplatsen. Lillåstrand, enligt media. Nummer 44, enligt någon på Flashback, men är det säkert...Om det är 44 så bor det andra människor än A där som kan ha haft en fest som spårade ur. Exempelvis två unga killar som delar lägenhet. Ingen av dem är född 1994 men GM kanske bara deltog i festen, liksom BO. Enligt media ska BOs vänner samlats utanför huset när polisen var där men inte ens det innebär att BO bodde i huset. Bara att hennes vänner visste att hon befann sig där.
Citera
2014-06-21, 12:30
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Någon antydde ju också tidigare i tråden att hon inte gillat där hon bodde tidigare. Varför då? Bodde hon med sin familj fortfarande? Att det är en person som känner henne och har en relation till henne innebär ju att det är en rätt stor chans att det är en familjemedlem exempelvis.

Finns massor av tjejer med utländsk bakgrund som inte vill leva som andra i deras familjer vill, det har så att säga hänt förr.
Jag skrev om ett inlägg på hennes blogg som handlade om en flytt i höstas. Skrev inte att hon inte gillade boendet i sig utan hade minnen därifrån som hon ville glömma. De minnena kan ju handla om vad som helst, eller om vem som helst och behöver egentligen inte ha med förra boendet att göra utan det räcker ju med att nåt jobbigt har hänt där. Jag var intresserad av att veta vart hon bodde tidigare eftersom jag känner igen henne och hennes systrar och funderade på varför de såg så bekanta ut.

Det jobbiga som hänt henne tidigare behöver ju inte ha något med hennes dödsfall att göra.

Tycker så jäkla synd om henne, hennes familj och vänner. Hur fan förklarar man för en 9-10åring att hennes storasyster blivit bragt om livet?
Citera
2014-06-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tycker att det finns mycket lite som talar för att A är BO. Vet vi ens exakt adress till mordplatsen. Lillåstrand, enligt media. Nummer 44, enligt någon på Flashback, men är det säkert...Om det är 44 så bor det andra människor än A där som kan ha haft en fest som spårade ur. Exempelvis två unga killar som delar lägenhet. Ingen av dem är född 1994 men GM kanske bara deltog i festen, liksom BO. Enligt media ska BOs vänner samlats utanför huset när polisen var där men inte ens det innebär att BO bodde i huset. Bara att hennes vänner visste att hon befann sig där.

Jag tycker tvärtom. Dem ledtrådar du just tog upp, pekar mer på att det är just A som är BO, snarare än att det inte skulle vara så.

Men det är så jag tolkar det hela iaf.
Citera
2014-06-21, 12:31
Medlem
jackflashs avatar
Att någon är på fest i en lägenhet betyder knappast att hon bor i huset. Detta är nog faktiskt den värsta spekulationstråd jag sett på Flashback. Och jag har sett en hel den. Skärp sig!

Hädanefter vill jag inte se gissningar. Vet ni inget så skriv inget. Jag kan inte se något alls som tyder på att A är BO i detta fallet.
Citera
2014-06-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor_of_you
Jag tycker tvärtom. Dem ledtrådar du just tog upp, pekar mer på att det är just A som är BO, snarare än att det inte skulle vara så.

Men det är så jag tolkar det hela iaf.

Vilka ledtrådar...om vi inte ens vet på vilken adress mordet skedde.
Citera
2014-06-21, 12:36
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Hon ja, men vet du att alla släktingar exempelvis är likasinnade? Har hela familjen samma religion ens till exempel? Det har betydelse. Kanske var just hennes svenska vänner/svenska livsstil som hade betydelse för gärningsmannen? Hon kan ha haft fest, folk gick hem. Släkting kan ha kommit dit, blev förbannad för att hon var som hon var, killkompis som var kvar ropade på hjälp, vad vet du/vi?
Vilken bakgrund har BO? Hon semestrade i Monte Negro förra sommaren och hennes efternamn klingar muslimskt. Bosniermuslim? Kosovoalban? På sin blogg har hon lagt upp bilder på både bacon och öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in