2014-10-02, 14:29
Medlem
Bannelitos avatar
Är sjukt imponerad över MFF prestation igår. Även om domaren var lite för snäll så förtjänade de verkligen den här vinsten och jag tror som många andra att MFF kan möjligtvis ta ännu fler poäng och kanske åtminstone sluta trea i gruppen.

Det mest underhållande är ju också hur mycket hat det är mot MFF bland folket som följer allsvenskan. Tycker det är skitkul att läsa och se. Men det beror nog på att jag skiter fullständigt i allsvenskan!
Citera
2014-10-02, 14:38
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannelito
Är sjukt imponerad över MFF prestation igår. Även om domaren var lite för snäll så förtjänade de verkligen den här vinsten och jag tror som många andra att MFF kan möjligtvis ta ännu fler poäng och kanske åtminstone sluta trea i gruppen.

Det mest underhållande är ju också hur mycket hat det är mot MFF bland folket som följer allsvenskan. Tycker det är skitkul att läsa och se. Men det beror nog på att jag skiter fullständigt i allsvenskan!

Något hat mot Malmö FF kan jag inte märka av utan snarare mer en irritation mot fansen som börjar uppvisa en lite väl arrogant ton. Laget presterar bra men fansen börjar få lite väl mycket hybris. Lätt hänt men även en smula onödigt kan jag tycka.
Citera
2014-10-02, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Nja, nu tror jag att du svävar iväg lite. Det här var den enda matchen som de kunde skrälla i, resten kommer sannolikt bli torsk. Domaren gav Malmö jäkligt mycket hjälp igår, vid första målet skulle det ha varit friskpark innan och att domaren inte dömer straff är enbart tjänstefel.

Det blir förlust hemma mot Juventus och Atletico Madrid och på bortaplan blir det förlust mot Atletico Madrid. Möjligen kan de återigen skrälla till sig ett kryss borta mot Olympiakos men det är tveksamt.

Som Malmö fan håller jag nästan med.
Om jag är realistisk då, men det är jag inte under CL kvällarna.

Inget är skrivet i sten och jag hoppas vi plockar fler pinnar, det är målet, Åges mål, Malmös mål.
Men dubbelmötet mot Atletico. Vi måste överträffa oss själva för att ens ta en poäng där.

Det är dubbelt så stort som både salzburg och olympiakos sammanlagt att ta ens en poäng mot Atletico.

Dock Juventus
Om du garanterar en bortavinst för Juventus mot Malmö så har du inte lärt dig av historien.
Juventus har varken slagit NS eller FCK borta på hösten.
Italienska lag brukar som vanligt fucka upp mot mindre lag.
Som i fjol när Juventus var grymma mot Real Madrid men förlorade oturligt och sen knappt kunde slå FCK och Gala.

Jag är allvarlig nu, Malmö kan vinna mot Juventus hemma. Skojar inte.

Däremot tror jag på 0 poäng totalt mot Atletico och förlust mot Olympiakos i grekland
Citera
2014-10-02, 16:42
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Som Malmö fan håller jag nästan med.
Om jag är realistisk då, men det är jag inte under CL kvällarna.

Inget är skrivet i sten och jag hoppas vi plockar fler pinnar, det är målet, Åges mål, Malmös mål.
Men dubbelmötet mot Atletico. Vi måste överträffa oss själva för att ens ta en poäng där.

Det är dubbelt så stort som både salzburg och olympiakos sammanlagt att ta ens en poäng mot Atletico.

Dock Juventus
Om du garanterar en bortavinst för Juventus mot Malmö så har du inte lärt dig av historien.
Juventus har varken slagit NS eller FCK borta på hösten.
Italienska lag brukar som vanligt fucka upp mot mindre lag.
Som i fjol när Juventus var grymma mot Real Madrid men förlorade oturligt och sen knappt kunde slå FCK och Gala.

Jag är allvarlig nu, Malmö kan vinna mot Juventus hemma. Skojar inte.

Däremot tror jag på 0 poäng totalt mot Atletico och förlust mot Olympiakos i grekland

Tror du är onödigt negativ till Malmös chanser i de kommande matcherna. Malmö gjorde på intet sätt bort sig borta mot Juventus, kan de upprepa det spelet och dessutom hålla skärpa i såväl 90 min som när målchanserna kommer så kan de slå Juventus på hemmaplan. Samma sak med Atlehtico. Det är en milsvid skillnad i deras spel hemma och borta och att komma till Malmö i november för en CL-match är ingen lek, särskilt inte med det publikstöd som Malmö har hemma. Däremot är allt annat än en total överkörning i Madrid att beteckna som en rejäl framgång. Olympiakos är förvisso två olika lag hemma och borta. Poäng borta mot dem är inte omöjligt men det kommer krävas rejält hårt arbete och kanske att Olympiakos tappat poäng/förlorat mot såväl Juventus som Atlehtico så deras humör och framtidstro inte är på topp
Citera
2014-10-02, 17:09
Medlem
Imponerande att Malmö lyckas skapa så många heta målchanser. Annars tycker jag Malmö var okoncentrerade och spelade sämre än mot Juventus. Men att man från ingenstans lyckas vaska fram så många målchanser gör att jag inte utesluter att det kan bli några poäng mot Atletico.
Citera
2014-10-02, 17:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannelito

Nja det är kortsint att folk är så ego att de bara ser om sitt eget hus
istället för att glädjas av Svenskfotbolls framgångar men det är nog bara på Flashback MFF lockar ju storta tittarsiffror åt TV6 i hela Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Tror du är onödigt negativ till Malmös chanser i de kommande matcherna. Malmö gjorde på intet sätt bort sig borta mot Juventus, kan de upprepa det spelet och dessutom hålla skärpa i såväl 90 min som när målchanserna kommer så kan de slå Juventus på hemmaplan. Samma sak med Atlehtico. Det är en milsvid skillnad i deras spel hemma och borta och att komma till Malmö i november för en CL-match är ingen lek, särskilt inte med det publikstöd som Malmö har hemma. Däremot är allt annat än en total överkörning i Madrid att beteckna som en rejäl framgång. Olympiakos är förvisso två olika lag hemma och borta. Poäng borta mot dem är inte omöjligt men det kommer krävas rejält hårt arbete och kanske att Olympiakos tappat poäng/förlorat mot såväl Juventus som Atlehtico så deras humör och framtidstro inte är på topp

Var inte Atletico LA Ligas bästa borta lag förra säsongen?
Känns som att de var otroligt starka både borta i CL och i Ligan förra året....
Citera
2014-10-09, 21:55
Medlem
Gantss avatar
Ser ut som att uefa ska ändra lottningen inför nästa år.

För att hamna i pott 1 så måste man antingen ha vunnit CL eller vunnit sin liga. Så om man skulle ha infört nya systemet i år så skulle det se ut så här:

POT 1: Real Madrid (as holders); Atletico Madrid; Bayern Munich; Manchester City; Paris Saint-Germain; Benfica; Juventus; CSKA Moscow

POT 2: Barcelona; Chelsea; Arsenal; Porto; Schalke 04; Borussia Dortmund; Shakhtar Donetsk; Basel

POT 3: Zenit Saint Petersburg; Bayer Leverkusen; Olympiacos; Ajax; Liverpool; Sporting; Galatasaray; Athletic Bilbao

POT 4 (unchanged): Anderlecht; Roma; APOEL; BATE; Ludogorets Razgrad; Maribor; Monaco; Malmo
Citera
2014-10-09, 22:46
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

För att hamna i pott 1 så måste man antingen ha vunnit CL eller vunnit sin liga. Så om man skulle ha infört nya systemet i år så skulle det se ut så här:

POT 1: Real Madrid (as holders); Atletico Madrid; Bayern Munich; Manchester City; Paris Saint-Germain; Benfica; Juventus; CSKA Moscow

POT 2: Barcelona; Chelsea; Arsenal; Porto; Schalke 04; Borussia Dortmund; Shakhtar Donetsk; Basel

POT 3: Zenit Saint Petersburg; Bayer Leverkusen; Olympiacos; Ajax; Liverpool; Sporting; Galatasaray; Athletic Bilbao

POT 4 (unchanged): Anderlecht; Roma; APOEL; BATE; Ludogorets Razgrad; Maribor; Monaco; Malmo

Intressant, när jag tänker efter borde det nästan vara så redan nu. Tycker att Platini jobbar bra med CL och fortsätter att lyfta fram grundtanken med det att det är mästarnas liga.
Citera
2014-10-19, 22:43
Medlem
Jaha CL igång igen i veckan, och under tisdagen är det en match som sticker ut som ett fyrbåk jämfört med de övriga - Roma mot Bayern München. Döm om min förvåning då man som Viasat fotboll kund tvingas genomlida Apoel-PSG som huvudmatch istället! Jävligt svagt att inte visa kvällens toppmatch i första hand tycker jag. Tycker ändå viasat inte brukar vara lika zlataniserade som vissa andra kanaler men de kanske har tänkt om. De kunde ju i andra hand åtminstone visa barca -ajax som säkert även den är mer underhållande.
Citera
2014-10-20, 11:36
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jaha CL igång igen i veckan, och under tisdagen är det en match som sticker ut som ett fyrbåk jämfört med de övriga - Roma mot Bayern München. Döm om min förvåning då man som Viasat fotboll kund tvingas genomlida Apoel-PSG som huvudmatch istället! Jävligt svagt att inte visa kvällens toppmatch i första hand tycker jag. Tycker ändå viasat inte brukar vara lika zlataniserade som vissa andra kanaler men de kanske har tänkt om. De kunde ju i andra hand åtminstone visa barca -ajax som säkert även den är mer underhållande.

Skaffa Viaplay
Citera
2014-10-20, 15:25
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Hur säkert är detta??
Känns som att ECA och höjdarklubbarna i framför allt England kommer att kräma och krama det där förslaget tills det blir utvattnat och verkningslös. Likt man gjorde lite med "Champions Route" där Platini grundtanke var värdig men där verkningsgraden blev skev....
Citera
2014-10-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Hur säkert är detta??
Känns som att ECA och höjdarklubbarna i framför allt England kommer att kräma och krama det där förslaget tills det blir utvattnat och verkningslös. Likt man gjorde lite med "Champions Route" där Platini grundtanke var värdig men där verkningsgraden blev skev....
Champions Route är ju verkligen inget urvattnat förslag. Utan det hade MFF aldrig spelat i CL just nu, utan åkt ut i kvalet mot ett helt omöjligt motstånd, typ Chelsea eller Arsenal. Platinis överlägset bästa förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in