2014-09-01, 21:13
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Kan bli spel inför tomma läktare i CL för Malmö enligt någon artikel i FK, där man är rädda för att sälja biljetter pga risken.

Hoppas bengalbrännarna är nöjda nu. Vem som helst fattar ju att bengaler är ett stort no no hos UEFA. Det går bra att bränna mot Mjällby men det är ju inte så i CL.

Jag tror MFF redan vet om vad konsekvenserna är och försöker bara dra på det så att sittplats kan hata eld ännu mera. Alternativt att de försöker fundera ut hur man säljer biljetter smidigast...
Citera
2014-09-02, 15:20
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggmask99
Okej, tack för svaret!
Men tror du vi får mer "poäng" i år med bara Malmö i CL, jämfört med för något år sedan när vi hade AIK och HIF i EL?

Beror på poängskörd men säg att MFF tar 4 poäng så lär det bli samma ungefär. Det var ju något år med Baxter och Henke Larsson i HeIF som man tog sig vidare från gruppen, sedan tog även AIK en del poäng i sin EL grupp har jag för mig...

Största problemet iår är ju att de andra lagen rykte jävligt tidigt
AIK och Blåvitt rök innan sista avgörande omgången för gruppspel
Elfsborg rök inför sista omgången. BP ännu tidigare. Dessutom tack vare våran dassiga fairplay plats kommer vi få dela den totala Ko-efficient poängen med 5 istället 4 för 4. Så har svårt att se att det skulle bli en toppnotering.
Citera
2014-09-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Beror på poängskörd men säg att MFF tar 4 poäng så lär det bli samma ungefär. Det var ju något år med Baxter och Henke Larsson i HeIF som man tog sig vidare från gruppen, sedan tog även AIK en del poäng i sin EL grupp har jag för mig...

vad jag vet så får man samma koefficientpoäng för vinster/kryss i CL-gruppspelet som man får i EL-gruppspelet. därmed behöver malmö ta bra mycket mer än 4p för att vi ska komma upp på samma nivå i år
Citera
2014-09-04, 03:29
Medlem
antonaugustssons avatar
Ska ner till Dortmund den 16:de för att kolla CL matchen mellan Dortmund och Arsenal. Jag och en polare ska bila till Dortmund från Malmö. Är det någon som har erfarenhet av detta? När bör vi ge oss iväg? Hur långt före match ska man vara vid Arenan? Någon som har erfarenhet? Är min första CL match live så undrar lite.
Citera
2014-09-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Ska ner till Dortmund den 16:de för att kolla CL matchen mellan Dortmund och Arsenal. Jag och en polare ska bila till Dortmund från Malmö. Är det någon som har erfarenhet av detta? När bör vi ge oss iväg? Hur långt före match ska man vara vid Arenan? Någon som har erfarenhet? Är min första CL match live så undrar lite.

Finns lite olika sätt att ta sig ner till Dortmund, jag rekommenderar att ni tar bron över till Köpenhamn och sedan bilar ner till Rødby.. därifrån tar ni båten till Puttgarden. Sen bilar ni igenom Tyskland ner mot Dortmund (kan vara värt att stanna i Hamburg en natt, skön stad). Vi körde dit på 7 timmar, men beror väldigt mycket på hur trafiken är / hur du timar in färjan.

Aldrig sett CL i Dortmund (bara i Manchester och Köpenhamn), men va på arenan typ 1 timme innan match. Rätt kul att se spelarna värma upp och komma i stämning.. tyvärr serveras ingen öl inne på CL-matcher så de får ni hinka i er innan.
Citera
2014-09-04, 16:56
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vad jag vet så får man samma koefficientpoäng för vinster/kryss i CL-gruppspelet som man får i EL-gruppspelet. därmed behöver malmö ta bra mycket mer än 4p för att vi ska komma upp på samma nivå i år

Du får även en specialbonus som de införde för några år sedan för att ha gått till gruppspel i CL så att det på något sätt ska premiera gruppspelet i EL
Citera
2014-09-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Du får även en specialbonus som de införde för några år sedan för att ha gått till gruppspel i CL så att det på något sätt ska premiera gruppspelet i EL

dessa är ju redan inräknade. sverige har 3.500 nu. vi fick 5.125 säsongen 2012-13. eftersom vi har haft fem lag i europaspel så krävs det att malmö tar 1.625*5 = 8.125 poäng, dvs 4 segrar alt. 2 segrar och 4 kryss i gruppspelet.
Senast redigerad av M.S 2014-09-04 kl. 17:56.
Citera
2014-09-09, 22:26
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
dessa är ju redan inräknade. sverige har 3.500 nu. vi fick 5.125 säsongen 2012-13. eftersom vi har haft fem lag i europaspel så krävs det att malmö tar 1.625*5 = 8.125 poäng, dvs 4 segrar alt. 2 segrar och 4 kryss i gruppspelet.

Knepigt system. Svårt å kräva nått av Malmö, fråga de andra va de sysslade med
Citera
2014-09-10, 16:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson

Vill du läsa en reseskildring, så sök i den tyska tråden. "Germanofil" var på Westfalenstadion och kollade CL i våras (?), åkte dock bil från Hannover. Men ta inte denna typ av frågor här, det finns en tråd om hur man får tag på resa, biljetter mm till matcher ute i Europa.

/Moderator
Citera
2014-09-10, 17:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Missa inte Champions League 1X2-tipset:

(FB) CHAMPIONS LEAGUE 1X2-tips 14/15

Rätt givna matcher i huvudfokus: på tisdag den 16:e Juventus-MFF, på onsdag den 17:e Bayern München-Manchester City.
Citera
2014-09-16, 07:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Sportblaskan påstår sig veta hur Juventus och MFF ställer upp i kväll. Om MFF kan sägas ha en fembackslinje kan man ju säga samma sak om Juve, även om de på papperet har en trebackslinje.

Citat:
Juventus

Gianluigi Buffon
--------------
Martin Caceres
Leonardo Bonucci
Giorgio Chiellini
--------------
Stephan Lichtsteiner
Paul Pogba
Claudio Marchisio
Kwadwo Asamoah