Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
14-06-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Varför för man register över kunder överhuvudtaget? varför är registret åtkomligt via internet?
Som jag sa: Jag jobbar inte med förlaget och kan inget om det tekniska.

Frågor om sådant hänvisas hit: https://webshop.nordfront.se/kontakta-butiken/

Men faktum är ju att beställningar måste läggas via nätet och uppgifterna måste åtminstone tillfälligt sparas på något sätt. Det är ju direkt nödvändigt för att kunna skicka varor rätt, hantera reklamationsärenden etc. Jag har ingen koll på vilka olika tekniska lösningar som finns och om det säkerhetsmässigt finns någon bättre lösning än den vi använder. Frågor om sådant får tas med förlaget.
Citat:
Hade dom inte sparat uppgifter så hade dom ju också varit helt säkra på att ingen info kommit ut förutom kanske ordrar som ännu inte blivit expedierade.
Ett alternativ är ju också att VI inte sparar kunduppgifter och regelbundet gör någon sorts rensning, men att SYSTEMET vi använder på något sätt sparar uppgifter i bakgrunden. Det är ju säkerhetsmässigt dåligt i vilket fall men innebär ju att det förlaget skriver om att uppgifter raderas tekniskt sett stämmer (och jag vet i alla fall att uppgifter kontinuerligt raderas). Det är ju dock bara en spekulation från min sida och kunder och nationella som har tekniska frågor får som sagt var vända sig till förlaget.
Citera
14-06-18, 23:28
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamsterhacker
Jag skiter i vilka böcker du läser. Men om du skickar dina pengar till ett gäng våldsamma puckon som vill dra igång en väpnad nazistisk revolution i Sverige så är du inte längre en oskyldig åskådare.
?

Med den inställningen så är du inte är någon oskyldig åskådare när du dricker din coca-cola, tittar på Game of Thrones, tankar din bil, köper möbler till din lägenhet, spenderar till dina nya converse (tillverkade i asien för $0.5), dricker en öl på fredag eller ens köper bananer! Du stödjer den internationella finansmaffian och de globala börs-schakaler som du själv tror att du kämpar emot!

Du skänker dina pengar till folkhatare som mördar människor dagligen. Sedan har du mage att anklaga andra för att förkovra sig i litteratur?
Att du dessutom går på all propaganda från utrotarna gör dig till en lakej. Lakejer finns det gott om, men de flesta gör det för karriär eller pengar. Du däremot; har blivit så grundlurad att du faktiskt tror att det du gör är något bra, något gott och att du är en god människa genom att hota och förstöra.

Snacka om att vara en oskyldig åskådare!

Det är du som är hotet mot demokratin.
Citera
14-06-19, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrkelOnAcid
Må så vara men dom lokala (o)förmågor som finns i min närhet är mest bara pinsamma där dom sitter och läskar hela dagarna för att emellanåt ruska sina mögliga dreads och gapa någon klyschig ramsa om att gatorna tillhör dom och liknande trams.
Men det är klart. Dom kanske kan kalla in mer handlingskraftiga förstärkningar. Lär väl visa sig inom kort.

Som så många andra Ultras så tycks han allt vara lite smyghulligan. Åtskilliga Kat B brukar hålla till bland just Ultras. Fråga mig inte varför. Dom kanske inte riktigt vågar ta steget fullt ut och haka på sin lokala firma.
Ta bara hans inlägg på fejjan om hur rätt det är att sparka folk när dom ligger ner och han drog väl in en liten hulliganreferens där dessutom?

Nåja nu blev det OT igen. Jag är verkligen nyfiken på att få se den där kunddatabasen. Dom som sitter på den kanske tajmar in det så att den släpps i samband med att domen mot RF i hovrätten tillkännages. Det vill säga imorgon.
Finns det någon inom SMR eller SvP som har ett jobb? Snacka om att kasta sten i glashus!
Citera
14-06-19, 14:03
Medlem
UrkelOnAcids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Finns det någon inom SMR eller SvP som har ett jobb? Snacka om att kasta sten i glashus!

Du verkar ha läsproblem så jag får väl förklara. Det är ett KUNDREGISTER som ska ha hackats. Inte ett MEDLEMSREGISTER. Förstår du skillnaden? Jag är inte med i någon organisation och ja jag har ett arbete. Jag gillar också att läsa böcker och det är en anledning till att jag sannolikt finns med i sagda KUNDREGISTER. Förstår du nu eller måste jag förklara på ett ännu simplare sätt?

För övrigt tror jag definitivt att åtskilliga medlemmar i SMR och SVP har arbeten men det får du fråga dom om.
Citera
14-06-19, 15:54
Medlem
Devilrys avatar
Minns från Kärrtorp-fupen att några Stockholmsaktivister hade "ta kontakt med kunder från Nordfront-butiken" på sin att göra-lista vid ett möte [inscannade mötesrapporter]. Nu vet jag inte om just de aktivisterna sköter/skötte nätbutiken, men om de inte gjorde det är det väl också fel, att kundlistan eventuellt finns tillgänglig för annat än nätbutikspersonal?
Motståndsrörelsen är väl i så fall allt annat än ensamma när det gäller att använda kundregister som en potentiell rekryteringslista. Har fått samtal från Nordiska Förlaget på den tiden, Arminius/Realisten osv.
Citera
14-06-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Minns från Kärrtorp-fupen att några Stockholmsaktivister hade "ta kontakt med kunder från Nordfront-butiken" på sin att göra-lista vid ett möte [inscannade mötesrapporter]. Nu vet jag inte om just de aktivisterna sköter/skötte nätbutiken, men om de inte gjorde det är det väl också fel, att kundlistan eventuellt finns tillgänglig för annat än nätbutikspersonal?
Motståndsrörelsen är väl i så fall allt annat än ensamma när det gäller att använda kundregister som en potentiell rekryteringslista. Har fått samtal från Nordiska Förlaget på den tiden, Arminius/Realisten osv.
Försök gärna hitta igen det sidnumret där det står för det där låter lite konstigt. Eventuellt har du förväxlat det med generella formuleringar om att kontakta "kunder" då vissa kampgrupper t.ex. säljer en del nationella kläder och annat. Att de skulle kontakta förlagets kunder känns faktiskt konstigt och jag ser inget syfte med det och det stämmer kronologiskt väldigt dåligt med det faktum att Näste 1 nyligen skickade ut brev till personer man tror skulle passa bra i Motståndsrörelsen:

https://www.nordfront.se/brevutskick-naste-1.smr

Det brevet skrevs ett bra tag efter Kärrtorp och jag tror själva idén också dök upp efter Kärrtorp och vilka som skulle kontaktas tog man fram genom individuella rekommendationer. Så Näste 1 kan knappast tidigare ha kontaktat förlagets kunder för att rekrytera dem och jag ser inte något annat rimligt ärende som någon som inte jobbar med förlaget kan ha att kontakta förlagets kunder.
Citera
14-06-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Försök gärna hitta igen det sidnumret där det står för det där låter lite konstigt. Eventuellt har du förväxlat det med generella formuleringar om att kontakta "kunder" då vissa kampgrupper t.ex. säljer en del nationella kläder och annat. Att de skulle kontakta förlagets kunder känns faktiskt konstigt och jag ser inget syfte med det och det stämmer kronologiskt väldigt dåligt med det faktum att Näste 1 nyligen skickade ut brev till personer man tror skulle passa bra i Motståndsrörelsen:

https://www.nordfront.se/brevutskick-naste-1.smr

Det brevet skrevs ett bra tag efter Kärrtorp och jag tror själva idén också dök upp efter Kärrtorp och vilka som skulle kontaktas tog man fram genom individuella rekommendationer. Så Näste 1 kan knappast tidigare ha kontaktat förlagets kunder för att rekrytera dem och jag ser inte något annat rimligt ärende som någon som inte jobbar med förlaget kan ha att kontakta förlagets kunder.

Såhär står det "nästet måste växa kontakta folk som beställt saker från Nordfront förlag" sida:398 i huvudprotokollet ang kärrtorp.
Citera
14-06-19, 20:56
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Såhär står det "nästet måste växa kontakta folk som beställt saker från Nordfront förlag" sida:398 i huvudprotokollet ang kärrtorp.

Saxlind: Betyder det att ni för register över dom som beställer från nordfront förlag och sedan lämnar ut det till ungdomarna i era led? Det är kanske inte alla som vill att exempelvis han mördaren från Vallentuna ska ha ens telefonnummer och adress. Att ange sitt telefonnummer är dessutom ett krav för att kunna beställa.

Ett ärligt svar nu: säljer ni kundregistret till Nästena eller får dom det gratis?
Citera
14-06-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Saxlind: Blablabla.
Sluta ställ frågor till mig om detta. Jag har redan förklarat att jag inte har med förlaget att göra och ingen som jobbar med förlaget har konto här på Flashback och jag tänker inte agera mellanhand åt vuxna människor som borde kunna ta reda på saker på egen hand, jag har både viktigare och roligare saker för mig. Du är ju inte ens en potentiell kund. Men vill du eller någon annan ha svar på tekniska frågor om förlagets arbets- och säkerhetsrutiner - kontakta då förlaget. Annars får ni vänta tills jag råkar se rätt personer inloggade på Skype och känner att jag har tid och lust att vidarebefordra era frågor.

Det som beskrivs känns i alla fall obekant för mig och jag undrar om det inte bara var en idé som någon hade som sedan visade sig ogenomförbar eller inte ens fördes vidare till förlaget.
Citera
14-06-20, 10:36
Medlem
RelicDeluxes avatar
Fortfarande inget svar ifall det är säkert som kund att handla ifrån webbshoppen?
Citera
14-06-20, 12:57
Medlem
Devilrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Det som beskrivs känns i alla fall obekant för mig och jag undrar om det inte bara var en idé som någon hade som sedan visade sig ogenomförbar eller inte ens fördes vidare till förlaget.
Det är förmodligen något i den stilen. Har inte kvar fupen, men såvitt jag minns nämndes det bara en gång i mötesrapporter.

Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Fortfarande inget svar ifall det är säkert som kund att handla ifrån webbshoppen?
Har du ställt frågan till nätbutiken? På flashback finns det enligt Saxlind ingen som jobbar med förlaget.
Citera
14-06-20, 14:31
Medlem
Angående just ingenting, jag minns när AFA gick ut och påstod att de kommit över Nationell Idags hela prenumerstionsregister och snart skulle släppa det på nätet. Det var 2010 och vi väntar fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in