Citat:
Som jag sa: Jag jobbar inte med förlaget och kan inget om det tekniska.Frågor om sådant hänvisas hit: https://webshop.nordfront.se/kontakta-butiken/
Men faktum är ju att beställningar måste läggas via nätet och uppgifterna måste åtminstone tillfälligt sparas på något sätt. Det är ju direkt nödvändigt för att kunna skicka varor rätt, hantera reklamationsärenden etc. Jag har ingen koll på vilka olika tekniska lösningar som finns och om det säkerhetsmässigt finns någon bättre lösning än den vi använder. Frågor om sådant får tas med förlaget.
Ett alternativ är ju också att VI inte sparar kunduppgifter och regelbundet gör någon sorts rensning, men att SYSTEMET vi använder på något sätt sparar uppgifter i bakgrunden. Det är ju säkerhetsmässigt dåligt i vilket fall men innebär ju att det förlaget skriver om att uppgifter raderas tekniskt sett stämmer (och jag vet i alla fall att uppgifter kontinuerligt raderas). Det är ju dock bara en spekulation från min sida och kunder och nationella som har tekniska frågor får som sagt var vända sig till förlaget.