2015-02-24, 12:28
Medlem
Embas avatar
Sebastian Strandberg borta resten av säsongen. Puck i ansiktet och en bruten käke...

Helt plötsligt känns truppen tunn. Tur vi iaf har ligans i särklass bästa center!
Citera
2015-02-24, 12:37
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Håller tummarna för er ikväll! Ni har väl ganska lätt för HV om jag inte missminner mig?

För Färjestads del får det gärna se ut som senast hemma mot Frölunda
Ja det kan man väl säga. Två vinster, en förlust på övertid och en på straffar så poäng i alla matcher. Men om dom spelar som dom gjort stundtals den senaste tiden, då blir det jävligt tufft. Men som sagt, magen säger tre poäng! Kniven är ju verkligen mot strupen nu. Blir det Viaplay eller CSports i Mars/April? Det är frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Enligt rykten säljer Simon Öneruds sambo av massa inredning. Lär ju bli Jönköping för dem nästa säsong igen.
Om det blir så, vilket det förmodligen kommer bli, att Önerud lämnar då är det väldigt tråkigt. De senaste två säsongerna överlag är han en av de klart bättre spelarna. Kommer sakna honom som tusan men det är bara att lyfta på hatten och tacka för allt han givit.
Senast redigerad av MjukisbyxGylf 2015-02-24 kl. 12:39.
Citera
2015-02-24, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Hmm men Schweiz har väl rätt hårda regler på när det gäller hur många spelare från andra länder man får ha i laget? Är det inte bara 2, eller du kanske menar att det knappt ens finns lag som kan ha 2 st Svenskar i laget för den delen?

Nja, tror det är mer, Rapperswil har 3 svenskar för närvarande. Sedan är det lite andra lag som har 2 svenskar.
Citera
2015-02-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Nja, tror det är mer, Rapperswil har 3 svenskar för närvarande. Sedan är det lite andra lag som har 2 svenskar.

Aha jag sökte lite på google och hitta det till slut, det är 4 importer man får ha
Citera
2015-02-24, 13:33
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
4 st. utlänningar får spela samtidigt i NLA, det var det som gällde förra säsongen och troligtvis denna också.
Citera
2015-02-24, 13:41
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Aftonbladet är ju bara löjliga. Eller all media rättare sagt, de älskar att smutskasta alla lag som inte är från storstäderna eller spelat i SHL sedan 80-talet. Växjö och Örebro får ta jävligt mycket skit av media.

http://lakers.se/artikel/64250/

Om det nu är så viktigt för Växjö att folket får veta var skattepengarna går så kan väl Växjö ta och berätta hur avbetalningsplanen ser ut, den är väl på en femhundring i månaden och ska vara färdigbetald om 3000 år.
Citera
2015-02-24, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
4 st. utlänningar får spela samtidigt i NLA, det var det som gällde förra säsongen och troligtvis denna också.

Ja då skulle teoretiskt alla KHL svenskar få plats i NLA, men mindre troligt
Citera
2015-02-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Enligt rykten säljer Simon Öneruds sambo av massa inredning. Lär ju bli Jönköping för dem nästa säsong igen.
Du är rätt sen på den pucken kan jag säga, det ryktet kom redan för två månader sedan: http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/hv-71-ar-pa-vag-att-varva-hem-onerud/
Citera
2015-02-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Aftonbladet är ju bara löjliga. Eller all media rättare sagt, de älskar att smutskasta alla lag som inte är från storstäderna eller spelat i SHL sedan 80-talet. Växjö och Örebro får ta jävligt mycket skit av media.

http://lakers.se/artikel/64250/

Mycket bra av Växjö att lägga upp sanningen på sin hemsida.

Tittade häromveckan på denna Djurgårdsstudio och det var både första och sista gången kan jag säga. Det var förjävla dåligt, och det säger jag trots att programledaren är örebroare.
Citera
2015-02-24, 15:34
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Mycket bra av Växjö att lägga upp sanningen på sin hemsida.

Tittade häromveckan på denna Djurgårdsstudio och det var både första och sista gången kan jag säga. Det var förjävla dåligt, och det säger jag trots att programledaren är örebroare.
Jag känner helt och hållet samma! Känns som att Garpen gör narr av sig själv genom att tillhöra den där B-aktiga studion där endast en kan något om hockey.. Kanske därför dom i stort sett aldrig pratar om själva matcherna, istället snackar dom en massa skit istället. Dom jämförde bland annat Widings ''onanigest'' med Hudaceks segerfirande.
Widings straff var f.ö bedrövligt.
Citera
2015-02-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Om det nu är så viktigt för Växjö att folket får veta var skattepengarna går så kan väl Växjö ta och berätta hur avbetalningsplanen ser ut, den är väl på en femhundring i månaden och ska vara färdigbetald om 3000 år.

"Från 2014 betalar Lakers årligen mellan 16 och drygt 17 miljoner i räntor och amorteringar. "
Citera
2015-02-24, 16:11
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perchen
"Från 2014 betalar Lakers årligen mellan 16 och drygt 17 miljoner i räntor och amorteringar. "

Samtidigt så får Växjö varje år 18 mille av kommunen i driftsbidrag, så man kan säga att växjö lakers betalar inte ett öre för sin arena.
Den här affären är bara ett spel för galleriet för att lura folket att inte deras skattepengar går till ett hockeylag.
Det är bara en tidsfråga innan Lakers går i kk igen, styrelsen verkar tro att det växer pengar på träd, deras enda räddning är att man verkar ha bra kontakter bland Växjös politiska höjdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in