Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Jo precis.
Dom har ju sina dykare på kungsholmen inom Storstockholm, och så båtar och ytlivräddare på varje station.

Men då är det nog som du säger, nån som badat och drunknat.

Såg din post innan, dom med oranga dräkter är nog från stationen närmast som larmades, medans han i svar och tuber kommer från kungsholmen.

Exakt, ser att en av dykarna i orange dräkt har cyklop som man har när man snorklar

Nu är en släckbil från Södertörns brandförsvar här.
Citera
2014-06-13, 11:08
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Exakt, ser att en av dykarna i orange dräkt har cyklop som man har när man snorklar

Nu är en släckbil från Södertörns brandförsvar här.

Då är det Ekerö som har kommit dit också.

http://www.sbff.se/ Till höger där har du deras larm, men den uppdateras lite långsamt då jag tror det är styrkeledare som uppdaterar det när han skriver sin insatsrapport.

Och ang. cyklopet och så, varje station har ju ytlivräddning som del av arbetsuppgiften, men i hela Stockholm så är det bara kungsholmen (så vitt jag vet) som har riktiga dykare och utrustning med tuber och så. Så dom kallas på alla olyckor/tillbud där dykare behövs.
Citera
2014-06-13, 11:10
Medlem
Nu verkar alla dykare gett upp. Ambulansen har åkt. Jag såg aldrig att de fick upp någon ur vattnet dock.
Citera
2014-06-13, 11:11
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Nu verkar alla dykare gett upp. Ambulansen har åkt. Jag såg aldrig att de fick upp någon ur vattnet dock.

Då har nog personen som befarats drunknad förmodligen dykt upp någon annan stans välbehållen på land. Annars skulle dom inte packat ihop och åkt därifrån så fort.
Citera
2014-06-13, 11:12
Medlem
Citat:
Då har nog personen som befarats drunknad förmodligen dykt upp någon annan stans välbehållen på land. Annars skulle dom inte packat ihop och åkt därifrån så fort.

Undrar också det, verkar vara märkligt att dra iväg så fort annars.
Citera
2014-06-13, 11:14
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Undrar också det, verkar vara märkligt att dra iväg så fort annars.

Det hade dom inte gjort.
Så är rätt säker på att personen hittats välbehållen någon annan stans då. För du hade inte missat om dom dragit upp någon ur vattnet.
Citera
2014-06-13, 11:17
Medlem
Citat:
Det hade dom inte gjort.
Så är rätt säker på att personen hittats välbehållen någon annan stans då. För du hade inte missat om dom dragit upp någon ur vattnet.

Står på ett litet avstånd, men tror inte jag skulle missa det. Stämningen verkar avslappnad hos brandmännen iaf.
Citera
2014-06-13, 11:19
Medlem
Jaha, nu är en dykare med tub samt en båt med två dykare i ute på vattnet igen. Förvirrande.
Citera
2014-06-13, 11:19
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Står på ett litet avstånd, men tror inte jag skulle missa det. Stämningen verkar avslappnad hos brandmännen iaf.

Jag lovar, det hade du inte. Det hade börjats med HLR redan ute i vattnet, alla hade tagit sig dit som var i vattnet, ambulansarna hade börjat fixa på patienten även dom så fort han kom upp på land, och det hade blivit en helt annan aktivitet
Citera
2014-06-13, 11:27
Medlem
Nu har hundförare anlänt från Polisen.
Citera
2014-06-13, 11:47
Medlem
Tre st. polisbilar och två brandbilar (varav en släckbil) är nu kvar. Stämningen verkar avslappnad.
Citera
2014-06-13, 12:01
Medlem
noggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av @Chefen_Bromma
Bil i vattnet vid Kärsön. Den kan kopplas till en misshandel på Brommaplan. Räddningsinsats pågår i detta nu. Oklart om någon är kvar i bil.

^^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in