Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Konstigt, det brukar inte dröja länge innan Tm Lewin och Charles Tyrwhitt som båda regelbundet säljer 4 skjortor för 100 pund, dvs strax under 300 kronor styck inklusive frakt till sverige nämns.
Mina äldsta tm lewin-skjortor har nog 20 tvättar vid det här laget och ser fortfarande ut som nya. Engelska skjortor är dock ganska vida så slimfit eller fully fitted rekommenderas.
Stort urval, fler typer av passform och dessutom kvalitet i klass med eton till en bråkdel av priset, whats not to like?

Fast 20 tvättar är ju inte mycket?! Jag hade en Fred Perry piké som jag hade i 8 år och som fortfarande ser bra ut (givetvis ser man att den är tvättad) och nu har den gått i arv. Då har denna pikétröja hunnit gå i tvätten bra många gånger.
Det bör väl säkert nämnas att det var en FP som var tillverkad i England då jag någon gång haft en "made in turkey" som inte alls höll samma kvalité.
Men nu var det ju skjortor det var frågan om och när det kommer till 800 kronors skjortor vet jag inte om jag kan vara till så stor hjälp. Jag tyckte mycket om Ben Shermanskjortor en gång i tiden. Tror inte de är så dyra.
Men som tidigare nämnts så tillverkar väl Gant och Ralph Lauren helt bra "fritidsskjortor" och det är väl det TS är ute efter? Dvs. inte kostymskjorta.