2014-06-12, 16:49
Medlem
obnoXIuzzs avatar
Hej ska köpa en ny skjorta och kan inte riktigt bestämma mig vilken jag ska ha...

Tänkte att FB kanske kan hjälpa mig

Skjortan ska vara långärmad, XL och ska kosta max 800kr.

Tack i förhand!
Citera
2014-06-12, 16:59
Medlem
DrDeathAnianssons avatar
Shirtfactory har bra och prisvärda skjortor!
Citera
2014-06-12, 17:45
Medlem
Edit:

Shirt factory är bra. Men vad ska du ha skjortan till? Jobb = Eatonskjorta eller Stenströms.

Ska du ut och klubba så kör på en raffe-skjorta eller liknande ''buttondown'' skjorta.

Eatonskjortor sitter riktigt snyggt under bomullströjor också!

men dessa skjortor får du lägga några 100-lappar till, men absolut värt det.

annars kommer du få gå runt i någon trött Brothers-skjorta med bonn-rutmönster
Senast redigerad av fbrw 2014-06-12 kl. 17:47. Anledning: tillägg i text
Citera
2014-06-12, 17:53
Medlem
tuffkatts avatar
Eton och Ralph Lauren har bra skjortor.

Sen gillar jag Gant och J. Lindeberg, som har skjortor i min smak. Såväl casual som classy.

Pendlar mellan 800 och 1 500 kronor, vanligtvis.
Citera
2014-06-12, 19:18
Medlem
Har bara skräddarsydda skjortor och kostymer.... passform och kvaliteten är helt suverän.... senaste inköpet en kostym i kashmir och 5 skjortor i bästa bomull för12000:- 5 kortärmade skjortor för 3100:-
Citera
2014-06-12, 19:23
Medlem
Slår också ett slag för Eton, en sådan skjorta lönar sig i längden! Nästan alla skjortor jag använder är från det märket, den äldsta är över 5 år gammal. De har också en schysst smal passform, och det finns "Green line" med mer casual skjortor. Har köpt andra dyrare skjortor genom åren men de har ofta känts slitna efter något år.
Citera
2014-06-13, 20:25
Medlem
sucuks avatar
Konstigt, det brukar inte dröja länge innan Tm Lewin och Charles Tyrwhitt som båda regelbundet säljer 4 skjortor för 100 pund, dvs strax under 300 kronor styck inklusive frakt till sverige nämns.

Mina äldsta tm lewin-skjortor har nog 20 tvättar vid det här laget och ser fortfarande ut som nya. Engelska skjortor är dock ganska vida så slimfit eller fully fitted rekommenderas.

Stort urval, fler typer av passform och dessutom kvalitet i klass med eton till en bråkdel av priset, whats not to like?
Citera
2014-06-14, 14:05
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Konstigt, det brukar inte dröja länge innan Tm Lewin och Charles Tyrwhitt som båda regelbundet säljer 4 skjortor för 100 pund, dvs strax under 300 kronor styck inklusive frakt till sverige nämns.

Mina äldsta tm lewin-skjortor har nog 20 tvättar vid det här laget och ser fortfarande ut som nya. Engelska skjortor är dock ganska vida så slimfit eller fully fitted rekommenderas.

Stort urval, fler typer av passform och dessutom kvalitet i klass med eton till en bråkdel av priset, whats not to like?

Fast 20 tvättar är ju inte mycket?! Jag hade en Fred Perry piké som jag hade i 8 år och som fortfarande ser bra ut (givetvis ser man att den är tvättad) och nu har den gått i arv. Då har denna pikétröja hunnit gå i tvätten bra många gånger.
Det bör väl säkert nämnas att det var en FP som var tillverkad i England då jag någon gång haft en "made in turkey" som inte alls höll samma kvalité.

Men nu var det ju skjortor det var frågan om och när det kommer till 800 kronors skjortor vet jag inte om jag kan vara till så stor hjälp. Jag tyckte mycket om Ben Shermanskjortor en gång i tiden. Tror inte de är så dyra.
Men som tidigare nämnts så tillverkar väl Gant och Ralph Lauren helt bra "fritidsskjortor" och det är väl det TS är ute efter? Dvs. inte kostymskjorta.
Citera
2014-06-19, 21:30
Medlem
Afrolovers avatar
ETON är bra och prisvärda.

I onsdags EM hade de REA på dem på Åhléns Stockholms City och du kunde(kan få dem för runt 600 kr
Citera
2014-06-19, 21:46
Medlem
hejaklacksledares avatar
ETON har rea just nu! 40%

www.etonshirts.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem