2014-06-09, 22:58
Medlem
ElderTitans avatar
Brukar oftast googla för att hitta flashbacktrådar eftersom sökfunktionen som finns på forumet inte är speciellt bra. Det är däremot svårt för mig att hitta papperskorgade trådar på detta sätt.

Försöker just nu hitta en tråd som hette något i stil med "Hur jag knullade antifeminister", som var någon dikt någon hade skrivit i F&J, men som papperskorgades. Kan inte hitta denna tråd alls nu
Citera
2014-06-09, 23:07
Medlem
Om inte jag minns helt fel så indexeras inte papperskorgade trådar på vare sig google eller flashbacks interna sökfunktion.
Detta gör att man inte kan söka i papperskorgen alls.
Citera
2014-06-09, 23:19
Medlem
ElderTitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Om inte jag minns helt fel så indexeras inte papperskorgade trådar på vare sig google eller flashbacks interna sökfunktion.
Detta gör att man inte kan söka i papperskorgen alls.
Kan säkert stämma, vilket är väldigt tråkigt egentligen. Visst en papperskorgad tråd kanske inte är värd att fortsätta diskutera i, men de kan vara väldigt läsvärda för vissa.
Citera
2014-06-09, 23:39
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElderTitan
Kan säkert stämma, vilket är väldigt tråkigt egentligen. Visst en papperskorgad tråd kanske inte är värd att fortsätta diskutera i, men de kan vara väldigt läsvärda för vissa.
Säkerligen är det så, men vill man leta upp något som är slängt får man lägga ner lite energi.

Analogi från hemmet - du har en säkert en viss ordning och struktur i din bokhylla, men ligger sakerna i dina papperskorgar sorterade efter innehåll eller begynnelsebokstav?
Citera
2014-06-10, 00:55
Medlem
sedans avatar
Man väljer sökning enbart i papperskorgen.

https://www.flashback.org/sok/70+%C3%A5rs+present?f=128
Citera
2014-06-10, 01:03
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Man väljer sökning enbart i papperskorgen.
Aww, men bara mods kan söka i papperskorgen. Vi dödliga får "Tyvärr - inga träffar."
Citera
2014-06-10, 01:04
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Aww, men bara mods kan söka i papperskorgen. Vi dödliga får "Tyvärr - inga träffar."
Åh, jaha. Det visste jag faktiskt inte. Vad dumt.
Citera
2014-06-10, 03:31
Medlem
sedans avatar
Skall rota lite i det hela. Inte säkert att det går att göra något åt, men skall kika.

Citera
2014-06-15, 19:34
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElderTitan
Brukar oftast googla för att hitta flashbacktrådar eftersom sökfunktionen som finns på forumet inte är speciellt bra. Det är däremot svårt för mig att hitta papperskorgade trådar på detta sätt.

Försöker just nu hitta en tråd som hette något i stil med "Hur jag knullade antifeminister", som var någon dikt någon hade skrivit i F&J, men som papperskorgades. Kan inte hitta denna tråd alls nu
Jag fick upp två resultat: (FB) Kvinnliga näthatare och (FB) Kvinnliga näthatare
I den tråden fanns länken, (FB) Hur jag knullade antifeminister., överst.

Dessutom finns redan (FB) Sökakuten: Vi hjälper dig att söka reda på rätt tråd eller extern sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in