Citat:
Ursprungligen postat av
Hestapo
Du kanske ställde Ts-frågan lite snävt med tanke på ett av inläggen i tråden.
Sedan tidigare finns klagomål och reflektioner kring att moderatorer, Admins och andra aktörer har tillgång till användarnas konton. Därför har det påtalats ett antal gånger att rensa sina Pm och inte skriva sådant som man ej kan stå för eller kan ligga en till last även om det sker i Pm. Det finns även personer som agerar likt agent provocateur och det kan vara sådana trojaner som spelat dig ett spratt.
Några profiler på forumet ägnar sina liv åt att rapportera användare och inlägg, de älskar och drivs av sin föreställning att de gör något nyttigt för världen medan de i förlängningen biter sig själva i svansen en dag när vinden vänder och de ser tillbaka på sina mindre goda agendor.
Flashback's ledning borde vara mer upplysande i frågorna kring användarnas anonymitet, användarna kommer då säkert att inse att det finns ingen anonymitet på internet och att allt endast är en kostnadsfråga eftersom information är en handelsvara.
eXAKT, så mycket (eller lite) som vi både läst och lärt oss de senaste 15 åren, att hur allt du skriver i sms, mms, och på nätet, lagras någonhstans, och om det någon dag finns annledning till att plocka fram detta i ljuset, så kommer det att ske, var så säker.
Så om dagen kommer till dig, och du sitter där och åmar dig och kvider, att "allt som jag skrev där,,näh, men jag trodde det var annonymt ju!"
Ja då kan vi andra bara stämma in i samma gamla kör "we told you so"
Snowden som avslöjar både google och facebook i all sin ära, tom kaxiga pensionären Aschberg som här hemma lyckas plocka fram lite udda doldisar. kom igen för tusan, 2014 det digitaliserade samhället
Klart Flash Back har tillgång till vad de vill, om de vill, på sina egna servrar.
Sen kanske inte varje liten enskild moderator inte har det, men infon finns där.-
För inte tror ni väl på fullaste allvar att FlashBack, har mer pengar att lägga på att skydda sina ärade användare, än vad kanske, bara för att ta ett ganska nytt exempel Ebay har.
Inte ens de stog emot en organiserad attack, hur lätt är det då inte den dagen någon håller dörren öppen, till de som vill in o titta in, eller i värsta fall kan betala för att få dörren öppnad.
Eller är det så att kanske flashback är någon sorts människo rätts kämpar, en Marvels Thor, En Snowden i hippie kläder? En Kraft att räkna med som försvarar os emot allt som är ont..
men det som byggs kan alltid tas isär..
Med det sagt missförstå mig inte, jag tycker det är bra, och allra bäst ju flera som vet om det, att allt de skriver lagras någonstans och kanske kan det någon dag tas fram, för det har gått alldeles för långt i vad folk slänger ur sig på nätet. Lite mer old school disciplin och respekt, är vad sammhället behöver. Men så länge folk tror de kan slänga ur sig vilken dynga som helst, utan att någonsin få ta konsekvenserna uttav det, ju värre kommer det att bli.
so im all for it..lets share..