2014-06-06, 22:15
Medlem
Och med det ger man ju ALLA mods här perfektion att allt funkar som det ska och vara spydiga som dom brukar vara,
Svara seriöst istället för att försöka bete er som 14 åringar som inte har en aning
Är det för svårt så svara inte pls
Citera
2014-06-06, 22:16
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxe123
Och med det ger man ju ALLA mods här perfektion att allt funkar som det ska och vara spydiga som dom brukar vara,
Svara seriöst istället för att försöka bete er som 14 åringar som inte har en aning
Är det för svårt så svara inte pls

Har jag varit spydig? Vi kan INTE se lösenorden. Alla fingrar upp till Gud.
Citera
2014-06-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har jag varit spydig? Vi kan INTE se lösenorden. Alla fingrar upp till Gud.
DU Har inte varit spydig, de ger jag dig kred för ,men om dina kollegor kunde vara som du så ,,,
Citera
2014-06-06, 22:22
Medlem
Citat:
DU Har inte varit spydig, de ger jag dig kred för ,men om dina kollegor kunde vara som du så ,,,

tjz är aldrig spydig, han är lika snel som Bamse. Moderatorerna kan inte se användares lösenord. Det vore helt befängt rent principiellt och säkerhetsmässigt.
Citera
2014-06-06, 22:44
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Det enda sätt dom möjligen kan se en avstängd medlem är denna,,
eftersom polaren och jag använder Tor/Vpn så vad finns det för andra alterntiv?

Inlägg som detta kanske?
Du mer eller mindre rakt ut skriver att du skapar konton trots banning, och fortsätter bli bannad.
Citera
2014-06-06, 22:44
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Jag sa om du kan läsa "gissningar" så mina är lika bra som dina eller hur
allt är möjligt på FB,,

Du kanske ställde Ts-frågan lite snävt med tanke på ett av inläggen i tråden.
Citat:
Det finns liksom ingen anledning till att spara lösenorden i klartext. Administratörerna och utvecklarna har ju ändå full kontroll och utvecklar funktioner som ger modsen behörigheter utan att behöva tillgång till användarnas inloggning öht.. Lösenordet är inte så intressant om man kollar utifrån en administratörs perspektiv.

Sedan tidigare finns klagomål och reflektioner kring att moderatorer, Admins och andra aktörer har tillgång till användarnas konton. Därför har det påtalats ett antal gånger att rensa sina Pm och inte skriva sådant som man ej kan stå för eller kan ligga en till last även om det sker i Pm. Det finns även personer som agerar likt agent provocateur och det kan vara sådana trojaner som spelat dig ett spratt.

Några profiler på forumet ägnar sina liv åt att rapportera användare och inlägg, de älskar och drivs av sin föreställning att de gör något nyttigt för världen medan de i förlängningen biter sig själva i svansen en dag när vinden vänder och de ser tillbaka på sina mindre goda agendor.

Flashback's ledning borde vara mer upplysande i frågorna kring användarnas anonymitet, användarna kommer då säkert att inse att det finns ingen anonymitet på internet och att allt endast är en kostnadsfråga eftersom information är en handelsvara.
Citera
2014-06-06, 22:46
Medlem
Citat:
Så då e frågan hur polarens polare som använder samma VPN/TOR blir avstäng med motiveringen multipla konton ?

Är det gissningar från eran eminenta dåre till mod Som gått under jorden men fortfarande verkar under cover
Då menar jag ÅG

Finns andra sätt att se om det är återkommande användare
Citera
2014-06-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo

Sedan tidigare finns klagomål och reflektioner kring att moderatorer, Admins och andra aktörer har tillgång till användarnas konton. Därför har det påtalats ett antal gånger att rensa sina Pm och inte skriva sådant som man ej kan stå för eller kan ligga en till last även om det sker i Pm. Det finns även personer som agerar likt agent provocateur och det kan vara sådana trojaner som spelat dig ett spratt.

Några profiler på forumet ägnar sina liv åt att rapportera användare och inlägg, de älskar och drivs av sin föreställning att de gör något nyttigt för världen medan de i förlängningen biter sig själva i svansen en dag när vinden vänder och de ser tillbaka på sina mindre goda agendor.

Flashback's ledning borde vara mer upplysande i frågorna kring användarnas anonymitet, användarna kommer då säkert att inse att det finns ingen anonymitet på internet och att allt endast är en kostnadsfråga eftersom information är en handelsvara.
Du skriver bra ,lite *** men ,för mig enda lite vettiga svaret,,
Tack, för ett inlägg (som iallafall för mig gav något)
Citera
2014-06-06, 23:10
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo

Ja men det ligger nog lite o sakens natur att dom som söker sig till att bli moderatorer i viss utsträckning även finner tillfredställelse i att utöva makt. Det gäller självklart inte alla men har märkt sjuka saker tex på stora spelservrar där någon har ett nick typ pppelle så blir dom bannade för att någon admin säger att dom ska ta bort dom 2 extra p:na i nicket. Och sånt är nog nått utav det vidrigaste jag vet jag skulle nog nästan kunna döda dom som är så för att jag anser att dom är ett hot mot samhället och strider så starkt mot min ideologi..

Jag kan inte riktigt hur läget är här på flashback men bara själva grejjen att jag nästan blir lite nojig över att skriva det här inlägget gör ju att man kan tycka att det skulle vara liiite mer laid back över lag.
Citera
2014-06-06, 23:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Ja men det ligger nog lite o sakens natur att dom som söker sig till att bli moderatorer i viss utsträckning även finner tillfredställelse i att utöva makt.

Med det lilla problemet att man inte söker sig till att bli moderator. Det blir man tillfrågad om. Oavsett hur mycket du önskar att bli det så blir du det inte om du inte blir tillfrågad.

Citat:
Och sånt är nog nått utav det vidrigaste jag vet jag skulle nog nästan kunna döda dom som är så för att jag anser att dom är ett hot mot samhället och strider så starkt mot min ideologi..

Bra tänkt. Du vill alltså förhindra översitteri och fascist-beteende genom att gallra ut alla översittare och döda dem, därför att deras beteende strider mot din ideologi?

Citera
2014-06-06, 23:14
Medlem
edm4lifes avatar
Sen så måste man ha i åtanke att det är helt upp till dom som driver flashback att bestämma hur dom vill driva verksamheten osv. Men hade jag fått reda på att man lättvindigt snokar i pm osv så hade jag bojkottat forumet på stört..
Citera
2014-06-06, 23:34
Medlem
Citat:
Nu tog du mitt inlägg lite ur sammanhanget jag menade i allmänhet jag skrev att jag inte var insatt i hur läget är på flashback, jag menade att det finns tendenser till att dom som känner tillfredställelse i att utöva makt också är dom som söker sig till sådana positioner. Det är helt naturligt och genomsyrar allt..
Nu säger jag inte direkt .
men hur många mods har inte slickat till sig en plats
Jag och polaren har, direkt ett par tusen direkta post i alla forum ,seriösa ,men vem får förfrågan , jo dom som e mest *****
Det e ok, jag vill inte befatta mig med kreaturerna här .
men frågan kvarstår ,, ser Mod/Admin Lösen???????????????????
Sorry Nazzi finns säker några stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in