2024-12-26, 02:20
  #1693
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Tills de får makten ! Vad händer då ?😀
Aha, du menar samma som med Trump 2016! "Om han kommer till makten, då kommer han avfyra kärnvapen över hela världen!!!"
Citera
2024-12-26, 08:23
  #1694
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Kan inte bli sämre ? Vad händer om de får makten börjar mörda folk 🙄

Ingen dum ide, finns alldeles för många idioter.
Citera
2024-12-26, 08:35
  #1695
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LobotomeradEC
Gillade videon som fan. Visst han kan säkert tas lite oseriöst med sitt språkbruk. Men skulle han va mesig och prata PK skulle det nog inte bli lika kraftfullt

Precis!
Svenskar har blivit indoktrinerade i år tionde att tänka på hur man uttrycker sig!
Med påföljd att det inte går att föra fram kritik på ett begripligt sätt.
Ingen tar någon på alvar som håller på och fjollar sig och uttrycker sig PK!

Alvarligheten i budskapet tas inte på alvar om man är som en katt unge!

Markus Allard är också en kille med talets gåva.
Citera
2024-12-26, 15:50
  #1696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komsojebac
Hahahah fyfan va ledsna folk här.. sanningen svider
Du är en kommunist. "Sanningen svider" eller hur? imbecill.
Citera
2024-12-26, 15:53
  #1697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Det du nämner är dock ett resultat av svenskens kynne och inte tvärtom.
Konsensuskultur är inte fel per se, man kan dock som Flam är inne på bygga system som förstärker dem eller motarbetar dem. Att ha konsensuskultur var antagligen nädvändigt i dessa breddgrader.. Vad var ditt svar på att resten av Europa är på väg åt helvete? Ni beter ju er som drägg där också? För generaliseringar måste väl vara ok om andra än svennar? Åsiktkorridorren gällande massinvandring är förövrigt mer eller mindre lika trång i många länder.
__________________
Senast redigerad av Villekulla90 2024-12-26 kl. 15:59.
Citera
2024-12-29, 21:33
  #1698
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han är bitter för att att han inte blev swishförsörjd, tydligen är det en rättighet enligt Babben

Tror att det värsta som hände honom var att, åtminstone för en liten stund, så fick han smak för det goda. Han tjänade nog rätt bra (för sin egen standard) under en period då han helt enkelt var på rätt plats vid rätt tillfälle. Men allteftersom tabun släppte i invandringsfrågan så blev han omsprungen av andra, som var betydligt mer pålästa och skarpa.

Nu är han arg för att han tog det för givet att hans snudd med lätta pengar skulle vara för evigt. Lite som popsångare som blir trötta och till slut bittra på att sjunga sin enda stora hit.
Citera
2024-12-30, 11:45
  #1699
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tror att det värsta som hände honom var att, åtminstone för en liten stund, så fick han smak för det goda. Han tjänade nog rätt bra (för sin egen standard) under en period då han helt enkelt var på rätt plats vid rätt tillfälle. Men allteftersom tabun släppte i invandringsfrågan så blev han omsprungen av andra, som var betydligt mer pålästa och skarpa.

Nu är han arg för att han tog det för givet att hans snudd med lätta pengar skulle vara för evigt. Lite som popsångare som blir trötta och till slut bittra på att sjunga sin enda stora hit.

På tal om popsångare han skulle stannat kvar i Foreigner och varit arg där när han sjöng låtar som Cold as ice, Urgent mfl
Citera
2024-12-30, 19:24
  #1700
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jag bor här.

Vill du gråta en skvätt?

Du skulle ju kunna ... åka hem?
Eftersom du aldrig någonsin kommer kunna kalla vårt hem ditt.
Citera
2024-12-30, 19:28
  #1701
Medlem
SwingKidds avatar
Aj. Sparkad från Bulletin efter en (1) artikel. Det måste kännas. Han publicerar ju en anledning till varför som är tvådimisionell. Dock tar han själv bara upp den senare (om att de vill ha folk som jobbar gratis). Den andra är ju mer om honom - "det var mycket jobb med hans artikel", dvs det var väldigt mycket jobb att fixa med hans artikel för att få den språkligt korrekt.

Go figure.

Här är hans egen video om att han fått sparken: https://www.youtube.com/watch?v=E6SKBE-TpF4&ab_channel=AngryForeigner
Citera
2024-12-31, 13:23
  #1702
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
När han var med i podden oskyddat samtal för ca 9 månader sen så satt han beklagade sig över att han varit så hatisk och att han försöker bli mer snäll mot folk. Kristen hade han också blivit men nu så kommer han ut med ett helt psykotiskt svenskhat. Denna killen är ju inte riktigt stabil.

Han är bitter på svenskar för att svenskar är så antikristna av sig. Vilket jag kan tycka är lite förståeligt då man inte brukar bli så bra bemött hos etniska svenskar om man kallar sig kristen och de gör gärna narr av en så att man känner sig lite mobbad osv. Svenskar betraktar att vara religiös och i synnerhet kristen som att vara någonting fult nästan i likhet med kriminell eller pedofil. Sedan har hans föräldrar tagit väldigt illa vid sig av att han har konverterat till kristendomen. Tydligen var de mer ok med att han tidigare var ateist eller agnostiker än att han numera har blivit kristen? Jag hade annars fått för mig att muslimer tyckte mindre illa om kristna än ateister, för kristna och judar ska ju vara "Bokens folk", men hans hemland Bosnien har ju präglats av ett raskrig på 90-talet mellan kristna och muslimer som han kallar det i videon här.

Så nu känner han sig nog ganska ensam och att han inte "har någon".

Everyone is PISSED at me for turning Christian
https://youtube.com/watch?v=ttWhHw4aG80
Citera
2025-01-01, 16:30
  #1703
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Aj. Sparkad från Bulletin efter en (1) artikel. Det måste kännas. Han publicerar ju en anledning till varför som är tvådimisionell. Dock tar han själv bara upp den senare (om att de vill ha folk som jobbar gratis). Den andra är ju mer om honom - "det var mycket jobb med hans artikel", dvs det var väldigt mycket jobb att fixa med hans artikel för att få den språkligt korrekt.

Go figure.

Här är hans egen video om att han fått sparken: https://www.youtube.com/watch?v=E6SKBE-TpF4&ab_channel=AngryForeigner

Alltså. Gå inte med på att arbeta gratis. Sedan så får jag väl säga att om hans språk är så uruselt att de inte känner att han är ens värd att publicera gratis så är det rätt illa.

Har någon läst hans bok?

ETA: https://www.amazon.se/Arg-Blatte-Talar-Vedad-Odobasic/dp/B0DKPJL8ZP/ref=tmm_hrd_swatch_0?_encoding=UTF8&sr=8-3

516 (!) sidor. Är det många bilder eller? Kan inte tänka mig att han har så mycket intressant att säga. Har han ens gjort någon research till boken eller är det mest en massa eget tyckande?
__________________
Senast redigerad av moralhora 2025-01-01 kl. 16:33.
Citera
2025-01-02, 13:41
  #1704
Medlem
Jag klassar denne person som rasist emot den svenska befolkningen,
man kan inte dra en hel folkgrupp över en och samma kant,
att säga att vi är likadana allihopa så undrar jag hur hans verklighetsuppfattning är egentligen.

Om en svensk skulle dra en hel folkgrupp över en och samma kant och klassa dessa som t.ex.
inavlade neandertalare vilket jag anser att den persiska, iranska och kurdiska befolkningen är så skulle jag bli klassad som rasist.

Men gör en invandrare det samma om den europeiska befolkningen där Sverige tillhör så skulle det plötsligt inte vara rasistiskt utan då skulle det klassas som mod och öppenhet, väldigt positivt.

Blir så förbannad på att inte se befolkningar som individer då vi alla är olika oavsett vart vi kommer ifrån geografiskt.

Jag t.ex. är hel svensk men majoriteten av mina vänner har ursprung från Amerika och Balkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in