2014-06-04, 15:59
Medlem
Foo-Lins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är viktigt att komma ihåg att hat inte är ett dugg brottsligt i sig, utan vad som är brott finns tydligt definierat i lagen. Det är hur man yttrar sitt hat det handlar om.

Sedan betvivlar jag att du eller någon annan "fruktansvärt lätt" kan ta reda på mitt IP-nummer...

Yttrandefriheten på Flashback lämnas till var och en att utnyttja på det sätt de finner bäst, givetvis inom ramen för det regelverk som finns.

- Vad är då "hat" och hur får man skriva och inte skriva om just "hat".

Jodå, det är lätt att ip-tracka, men det finns smarta lösningar, jag själv betalat för en tjänst där det gör det mycket svårt att hitta mitt, eftersom det ser ut som om jag skriver hipp som happ runtomkring hela sverige.

Trevligt att träffa dig, ha en bra dag.
Citera
2014-06-04, 16:24
Medlem
Foo-Lins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Återigen, måste man komma till ett forum och förklara för folk att de är idioter, så undrar jag om inte tillkortakommandet ligger hos en själv. Även det här tänket att det bara är en själv som sitter på den ultimata sanningen om vad som är rätt och fel i samhället, går att appliceras på dig.

Återigen, vill ni se när yttrandefriheten används på ett väldigt fint och vackert sätt, så får ni leta lite.
Det går inte att bara sitta still och gapa och svälja allt som serveras, och sen klaga på det.
Vill ni hitta guldkornen, på flashback såsom i livet, så måste man lägga manken till lite grann.

Här såg jag inget "högt i tak" må jag säga ...!
Är inte nya medlemmar värda att lyssna på? Ska vi skriva "hej" i ca 1 år innan vi får tala?
Det folk kallar varandra, just de orden brukar spegla vad personen tycker om sig själv.
Vilken härlig pekpinne du skickade på MIG!

Jag är ledsen, men det är chockerande att läsa vad påverkade människor skriver, jag vet inte HUR många gånger folk inte har en aning om vad det gjort eller skrivit, nästa dag när de läser eller kompisar ringer upp och frågar;- Hej där, hur mår du egentligen???Det där igår var väl inte så smart?
Själv minns de ingenting.
HaschpundarenVad du tar är upp till dig, vad du tycker är upp till dig, vad du tänker är upp till dig, vad du tror är upp till dig, vad du gör är upp tll dig;
men....bara till en viss nivå får du yttra dig precis som du vill,
men....exakt vad du får säga, skriva och hur du får agera, är inte upp till dig. Tyvärr.

- Jag har absolut ingenting emot dig, vill inte DIG något illa, vi deltar i en debatt, jag trampade på en öm tå och för det ber jag om ursäkt för.
Jag är INTE här inne får att ge mig på folk, du attackerade mig, men jag låter det bero, för enda sättet att få bra debatter är att lyssna på varandra. Jag lyssnar gärna på dig och alla som skriver här inne. Om du tog åt dig av någonting, då ber jag om ursäkt, kan du acceptera den?

En bra tråd, folk verkar inte veta VAD yttrandefrihet är.
Sverige är väl känt för mycket, yttrandefriheten är en sak, human rights en annan, allemansrätten är unikt, vi är ett neutralt land som inte krigar (med en satans dubbelmoral, för vi tillverkar Jas Gripen och vapendelar, så falskt).

Skulle vi skriva så här i Kina, skulle vi knappt få se dagsljus igen.

Så; -VAD är yttrandefrihet, snälla förklara så jag förstår!
Citera
2014-06-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo-Lin
Här såg jag inget "högt i tak" må jag säga ...!
Är inte nya medlemmar värda att lyssna på? Ska vi skriva "hej" i ca 1 år innan vi får tala?
Det folk kallar varandra, just de orden brukar spegla vad personen tycker om sig själv.
Vilken härlig pekpinne du skickade på MIG!

Jag är ledsen, men det är chockerande att läsa vad påverkade människor skriver, jag vet inte HUR många gånger folk inte har en aning om vad det gjort eller skrivit, nästa dag när de läser eller kompisar ringer upp och frågar;- Hej där, hur mår du egentligen???Det där igår var väl inte så smart?
Själv minns de ingenting.
HaschpundarenVad du tar är upp till dig, vad du tycker är upp till dig, vad du tänker är upp till dig, vad du tror är upp till dig, vad du gör är upp tll dig;
men....bara till en viss nivå får du yttra dig precis som du vill,
men....exakt vad du får säga, skriva och hur du får agera, är inte upp till dig. Tyvärr.

- Jag har absolut ingenting emot dig, vill inte DIG något illa, vi deltar i en debatt, jag trampade på en öm tå och för det ber jag om ursäkt för.
Jag är INTE här inne får att ge mig på folk, du attackerade mig, men jag låter det bero, för enda sättet att få bra debatter är att lyssna på varandra. Jag lyssnar gärna på dig och alla som skriver här inne. Om du tog åt dig av någonting, då ber jag om ursäkt, kan du acceptera den?

En bra tråd, folk verkar inte veta VAD yttrandefrihet är.
Sverige är väl känt för mycket, yttrandefriheten är en sak, human rights en annan, allemansrätten är unikt, vi är ett neutralt land som inte krigar (med en satans dubbelmoral, för vi tillverkar Jas Gripen och vapendelar, så falskt).

Skulle vi skriva så här i Kina, skulle vi knappt få se dagsljus igen.

Så; -VAD är yttrandefrihet, snälla förklara så jag förstår!

Alltså... jag ville bara att du skulle försöka se det utanför din bubbla...
Såsom i samhället, så ock på flashback, det finns underbara saker om man nu orkar leta.
Nu förstår jag att det är lättare att klaga på det som serveras än att aktivt försöka hitta något bättre, men frågan är om man inte får skylla sig själv lite grann då?

Angående din fråga: Yttrandefrihet innebär att man får uttrycka vilka åsikter man vill.
Inte hur man vill eller när man vill.
Senast redigerad av Haschpundaren 2014-06-04 kl. 18:12.
Citera
2014-06-04, 20:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foo-Lin

- Vad är då "hat" och hur får man skriva och inte skriva om just "hat".

Jodå, det är lätt att ip-tracka, men det finns smarta lösningar, jag själv betalat för en tjänst där det gör det mycket svårt att hitta mitt, eftersom det ser ut som om jag skriver hipp som happ runtomkring hela sverige.

Trevligt att träffa dig, ha en bra dag.
Nu reder vi ut det här. Du kan inte få reda på vilken IP-adress jag, eller någon annan på Flashback har, så länge jag inte klickar på någon länk i ett inlägg (eller PM) som länkar mig till en sida utanför Flashback.
Citera
2014-06-07, 22:07
Bannlyst
Den används till att hänga ut precis vem man vill med namn ålder adress familjemedlemmar och har personen ett "dåligt" förflutet så lägger man även ut domar också, det är ungefär vad den "yttrandefriheten" används inget annat.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in