Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-01, 07:08
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Det var Banditos i Helsingborg igår och de bruka köra i pack, det jag har sett är att de inte alltid är disciplinerade då de kör och därför kan kört in i varandra. Tragiskt i vilket fall och otäckt med vajerräcken

Låter mest rimligt. Alternativet är att de under en tid körde alldeles för nära en personbil och blev bromstestade

Var tydligen en finlandsregistrerad mc. Visste inte att det fanns mopedbanditer där?
Senast redigerad av Harpy 2014-06-01 kl. 07:21.
Citera
2014-06-01, 09:22
Medlem
DennisOlofs avatar
Ahahaha, "mopedbanditer" var ett bra ord. Ska jag också börja använda.

Undra om det var en vanlig motorcykelförare, eller en biker, HD-knutte som tillhörde någon halvskum klubb ?
Citera
2014-06-01, 21:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Låter mest rimligt. Alternativet är att de under en tid körde alldeles för nära en personbil och blev bromstestade

Var tydligen en finlandsregistrerad mc. Visste inte att det fanns mopedbanditer där?

Dumt att leka bromstestning när bandidos är på festhumör med 1100 deltagare i Hasslarp. Den bilföraren får nog problem med hälsan inom kort.
Citera
2014-06-02, 13:35
Medlem
http://hd.se/skane/2014/06/02/drogfylla-bakom-mc-dod/
Citera
2014-06-02, 15:25
Medlem
pyttefnaxs avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/misstanks-for-brott-efter-bandidoskrasch/

Citat:
De två mc-förarna var på väg till den stora Bandidosfesten i Hasslarp när de plötsligt stötte ihop och kraschade.

Citat:
Enligt polisen var de två männen en del av ett större sällskap som var på väg till en stor mc-fest i Hasslarp.
– De två inblandade var alltså två prospects från en finsk Bandidosavdelning, säger Richard Glantz, informatör vid polisen i nordvästra Skåne.
Citera
2014-06-02, 19:52
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Dumt att leka bromstestning när bandidos är på festhumör med 1100 deltagare i Hasslarp. Den bilföraren får nog problem med hälsan inom kort.

Även fast teorin är osannolik så tvivlar jag på följderna du presenterar. Det är ytterst osannolikt att den överlevande föraren noterade ett identifierande registreringsnummer i stundens hetta. Färg och form kanske, men det hade nog inte blivit lätt att rikta en hämnd gentemot föraren ens ifall överlevande hade samarbetat med polisen - vilket jag antar inte kommer hända heller.
Utöver det så inbillar jag mig att de flesta väjer per automatik när något dyker upp framför en på vägen. Vi kan således inte ens räkna med kontakt på fordonet framför.

Tror personligen att det var en genuin olycka.
Senast redigerad av Harpy 2014-06-02 kl. 20:19.
Citera
2014-06-03, 09:40
Medlem
Enligt polisen så var det en drograttfylla , vilken tur att det var kompisens fel att han trillade!!
Citera
2014-06-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssnanu112
Enligt polisen så var det en drograttfylla , vilken tur att det var kompisens fel att han trillade!!

Hur många motorcyklar körde i formation?
Sladda den näst bakersta ner i diket?
Citera
2014-07-16, 18:58
Medlem
mainfurers avatar
Lite sent svarat men jag körde förbi precis när olyckan hade skett, inga ambulanser osv hade hunnit komma men jag mötte dessa direkt på motorvägen.

Jag körde på avfarten ut från Åstorp mot Helsingborg. Han hade dragit i mittenräcket, hojen var skrot och han låg på andra sidan räcket i norrgående trafik. Den andra cykeln stod 50 meter bakom, oskadd intill kanten. Det var ända hojjarna på plats så ingen formation och tveksamt att de kört ihop som media vinklar det.

Körde sedan tillbaka norrut och norrgående trafik fick köra avfarten mot Åstorp, sen upp igen. Olyckan var alltså mellan in/avfarter! 2 custom cyklar tror jag, en svart som den "döda" körde och en guldfärgad som var parkerad och verkade till synes oskadd.

Regnummer och eventuella droger kan jag inte uttala mig om, inga gruppvästar syntes heller till. Såg ut att vara ganska oskyldigt folk i förbifarten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in