2014-05-30, 20:54
Medlem
Jag ska byta telefon från en iPhone till en Sony. Enligt affären jag beställde mobilen av ska det gå att använda samma simkort. Dock undrar jag om någon vet hur det blir med kontakterna? Sparas dom på simkortet och om inte hur gör man för att få över kontakterna till den nya telefonen?
Citera
2014-05-30, 21:37
Medlem
Iphone har väl nanosim och Sonyn ( iaf Xperia) har micro. De kanske går att konvertera nano till micro. Bytte också från Iphone 5 till Sony z1, bästa jag gjort. Dessutom var det skönt att rensa lite kontakter
Citera
2014-05-30, 21:39
Medlem
kissanpaskas avatar
http://www.sbsmobile.it/_siteImg/TE0SSA582_PAN_1.jpg

Funderar på samma byte efter jag sett SONYS mega lur ser sjukt trevlig ut.
Citera
2014-05-30, 21:55
Medlem
Skapa ett Googlekonto, synka från iPhone dit och sedan sköter Sonyn resten, d.v.s du synkar den med detta konto.

Detta är det enklaste sättet att flytta över informationen.
Citera
2014-05-31, 00:29
Medlem
bl-gr-ns avatar
Byta från Iphone till Sony = Byta från Apple till Xperia = Byta från Apple Iphone till Sony Xperia...
Citera
2014-05-31, 00:38
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makkanxd
Iphone har väl nanosim och Sonyn ( iaf Xperia) har micro. De kanske går att konvertera nano till micro. Bytte också från Iphone 5 till Sony z1, bästa jag gjort. Dessutom var det skönt att rensa lite kontakter
Det beror på vilken iPhone han har... har han en iP4/4S så är det samma simkort..
Citera
2014-05-31, 09:21
Medlem
När det gäller att flytta kontakter och även annat så finns det ett gratis program som Sony gjort som flyttar över det du vill ha från din gamla iphone till din nya Xperia

http://www.sonymobile.com/se/apps-services/xperia-transfer/

Du kopplar bara in iphone och xperian samtidigt så sköter programmet allting. Du väljer bara VAD du vill flytta över. Väldigt smidigt program
Senast redigerad av Sw_Ante 2014-05-31 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in