2014-05-27, 23:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore kul om fler högersossar kunde svara på vad de tycker om FI och extremfeminismen i denna tråd.
Citera
2014-05-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ja kommer risken att FI kommer in i riksdagen göra att många manliga högersossar väljer att rösta på SD eller det borgerliga blocket?

Tycker de värre om FI än det borgerliga blocket?

Vill de verkligen se en sosseregering stödd på de manshatande extremisterna i FI.

Vad säger ni? Kan FI ha en sådan effekt i opinionen?

Det finns nog i alla fall många manliga arbetare som ogillar feminism i alla fall sådan den uttrycks av FI, MP och V.

Det är inte omöjligt, men samtidigt vill nog många sossar gärna ha maktskifte, så det sannolika är nog att de flesta biter ihop och håller kvar vid S. Möjligt är förstås att några går till SD istället för att stanna hos S eller gå till Alliansen, men att S skulle tappa under 30% är osannolikt.
Citera
2014-05-28, 00:07
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Absolut kommer många högersossar att skrämmas bort från vänstra blocket nu, precis som för fyra år sedan när LO tvingade Mona Sahlin att gå in i en allians även med Vänsterpartiet, i stället för enbart med Miljöpartiet som hon ville. Det gjorde att många började fundera på hur mycket inflytande V skulle få över skatter och andra viktiga frågor, och folk började se sig om efter andra partier. När SVaMP-partierna sedan presenterade sitt gemensamma valmanifest fick ännu fler väljare skrämselhicka.

Samma sak kommer att hända nu, men frågan är vart väljarna då tar vägen?
Citera
2014-05-28, 00:17
Medlem
Det kommer ju att bli rena helvetet för S att axla regeringsansvar när de måste göra detta i nära samarbete och med stöd av rena extremistpartier.
De kan inte hålla massinvadringsextrema och skatteextrema miljöpartiet utanför..och måste denna duo dessutom förlita sig på stöd av kommunisterna i V samt de sekteristiska marxistfeministerna i Fi kan jag bara konstatera det jag alltid trott..att SDs stora genombrott sker i riksdagsvalet som efterföljer det 2014.

Kan bli något av sista striden för S detta.Stora delar av partiets väljare torde vara plockmogna för SD efter den galenskap som väntar nationen Sverige.

Först syndafloden,sedan blir det bättre.Både S och M sitter i tidernas politiska rävsax..och de har ingen möjlighet att ta sig ur knipan.

Låt den naturliga politiska utvecklingen fortgå.Framtiden tillhör SD,på ett eller annat sätt.
Citera
2014-05-28, 00:25
Medlem
Dessutom kommer LO att slitas sönder innifrån.
Tillåt mig i sammanhang gratulera avdelningar som transport och metall.Ni sitter i knät på extrempartier vars politik kommer att föröda Era branscher fullständigt.

En miljöpartistisk transportpolitik som måste stödjas av kommunister samt marxistfeminister bådar ju inte så gott..om man uttrycker sig så lindrigt man bara kan.

Närmast hela transportsektorn torde vara SD vid nästkommande val,och det är bara ett litet exempel i mängden.
Citera
2014-05-28, 22:41
Medlem
freeriderXIIs avatar
FI vill bl.a. helt avskaffa försvaret.
Citera
2014-05-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
FI vill bl.a. helt avskaffa försvaret.

De vill också införa omskolningsläger för män i hela EU(inte undertecknad dock Gudrun,du måste faktiskt döda mig innan..och det är ett löfte).

De vill införa en speciell mans skatt.

De vill ha helt fri invandring(Hej hela Somalia)

De vill inte att grovt kriminella skall sitta i fängelse.

Medmera..ytterligt Medmera.

Fi är galenskap omsatt i ett politiskt parti.

Barnen skall indoktrineras i den enda läran från unga år,det ultimata Fi sveket.
Citera
2014-05-29, 07:33
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
De vill också införa omskolningsläger för män i hela EU(inte undertecknad dock Gudrun,du måste faktiskt döda mig innan..och det är ett löfte).

De vill införa en speciell mans skatt.

De vill ha helt fri invandring(Hej hela Somalia)

De vill inte att grovt kriminella skall sitta i fängelse.

Medmera..ytterligt Medmera.

Fi är galenskap omsatt i ett politiskt parti.

Barnen skall indoktrineras i den enda läran från unga år,det ultimata Fi sveket.
Tja, en del av de punkterna - särskilt den sista - genomförs ju redan av regeringen Reinfeldt - förmodligen den mest extremfeministiska regering vi haft i detta land!

Hmmmm... Undar om jag i egenskap av brun man slipper omskolningslägren - vad tror ni?
Citera
2014-05-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
När SVaMP-partierna sedan presenterade sitt gemensamma valmanifest fick ännu fler väljare skrämselhicka.

Samma sak kommer att hända nu, men frågan är vart väljarna då tar vägen?

Jag är inte säker. Jag tror inte de kommer gå ut med en gemensam plattform den här gången, efter att de sett hur det gick i förra valet. De kommer ducka alla påståenden och frågor om hur de ska regera och säga "vi får se vad väljarna vill när de röstat" samtidigt som de kommer fråga hur borgarna ska regera om ett av partierna ramlar ur och fråga om de då ska regera med SD.

Löven har lärt sig att det är enbart genom att inte uttala sig i frågor och inte säga hur man ska leda som man inte tappar röster.
Citera
2014-05-29, 14:08
Medlem
Med tanke på att F inte driver en enda realistisk fråga så är de ett taksamt stödparti för sossarna. Ifall de mot förmodan kommer in i höst så kommer de antagligen sälja sig för könskvoterade börsstyrelser och en extra pappa månad och sedan snällt rösta som sossarna vill i fyra år.
Citera
2014-05-29, 14:13
Medlem
Jag tror tvärtom att det är de som står vänster inom S som inte gillar F!.
F! är bara kulturradikala i övrigt är de ett liberalt parti. Sahlinisterna inom S
som står till höger i ekonomiska frågor ,men som är kulturradikala är mera i
fas med F!, än de som står till vänster i Sossarnas traditionella frågor
Citera
2014-05-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag tror tvärtom att det är de som står vänster inom S som inte gillar F!.
F! är bara kulturradikala i övrigt är de ett liberalt parti. Sahlinisterna inom S
som står till höger i ekonomiska frågor ,men som är kulturradikala är mera i
fas med F!, än de som står till vänster i Sossarnas traditionella frågor

Det finns inte en droppe liberalism i F var fick du det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in