2014-05-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Att leva sitt liv för att visa hur lite det är värt behöver inte vara något dramatiskt....vad är det dåliga med att minska hypen kring sex?

Tror du missförstår mig, samhället kretsar idag kring kvinnor, jag vill bara att män med ska börjas ses som människor.

Jag ser verkligen inget dåligt med att minska hypen kring sex, och kärlek också för den delen. Alltför många verkar inte kunna se att det kan finnas annat av värde i livet. Däremot tycker jag att de här olika rörelserna som mgtow som påstår sig vilja "befria" männen ifrån kvinnornas ok verkar ungefär lika besatta av kvinnor som diverse rörelser som lär ut hur man får en kvinna på enklaste sätt. Istället för att börja ta reda på vad det kan finnas för andra saker som gör en nöjd och harmonisk i livet så ägnar man sin tid åt att reagera på vad kvinnor har för sig. Som vanligt, alltså.

Både män och kvinnor skulle må bättre om de såg varandra mer som människor än som kön, tror jag.
Citera
2014-05-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag ser verkligen inget dåligt med att minska hypen kring sex, och kärlek också för den delen. Alltför många verkar inte kunna se att det kan finnas annat av värde i livet. Däremot tycker jag att de här olika rörelserna som mgtow som påstår sig vilja "befria" männen ifrån kvinnornas ok verkar ungefär lika besatta av kvinnor som diverse rörelser som lär ut hur man får en kvinna på enklaste sätt. Istället för att börja ta reda på vad det kan finnas för andra saker som gör en nöjd och harmonisk i livet så ägnar man sin tid åt att reagera på vad kvinnor har för sig. Som vanligt, alltså.

Både män och kvinnor skulle må bättre om de såg varandra mer som människor än som kön, tror jag.

vilken mgtow menar du då? Men visst är det vänligt kvinnofokuserat men så är ju samhället, det är ständigt närvarande och alltid aktuellt, jag ser mgtow mer som filosofi och verktyg för män att behålla sitt psyke i en kultur som skiter i dom.
Citera
2014-05-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
vilken mgtow menar du då? Men visst är det vänligt kvinnofokuserat men så är ju samhället, det är ständigt närvarande och alltid aktuellt, jag ser mgtow mer som filosofi och verktyg för män att behålla sitt psyke i en kultur som skiter i dom.

Vilken? Så insatt är jag tyvärr inte att jag kan några namn, för mig är det en företeelse som säger sig uppmuntra män att hitta andra meningar med livet än kvinnor, kärlek och sex, men verkar ägna mycket tid och energi åt att hitta saker om kvinnor att irritera sig på. Men jag kanske har missuppfattat?

Människor som går sin egen väg har ju alltid funnits men förr har det väl handlat om att försöka hitta sin personliga mening med livet och inte så mycket om vad andra har för sig. Jag tror nog mer på det gamla, goda sättet som verktyg för personlig utveckling, inte minst för att den enda syndabock man har då, är man själv. Nyttigt, sånt.
Citera
2014-05-28, 20:11
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBlixt
Vad tycker feminister och andra om denna diskriminering mot män framförallt heterosexuella män??????

http://www.bodycontact.com/

Denna presentation står på "Body Contact" första sida:

BodyContact är en gratis seriös kontaktsajt för sexkontakter
Här träffar du likasinnade på jakt efter en snabbis, knullkompis eller ett livslångt förhållande.
Om du är heterosexuell, homosexuell, bisexuell eller transperson spelar ingen roll, alla läggningar är välkomna. Är du tjej är du nästan garanterad en knullkontakt.

Kolla på slutet "Är du tjej är du nästan garanterad en knullkontakt"

Om detta inte är diskriminering, vad är diskriminering då????

Man brukar höra av feminister och andra mänshatare att kvinnor är diskriminerade...................ocv.

Men man pratar nästan aldrig om diskriminering mot oss män framförallt heterosexuella män, som är mycket större och vanligare i samhället, om man jämför och kollar på statistik och fakta.

Det är omöjligt att hitta en dejting sida eller sexsida, som garanterar knullkontakt för en heterosexuell man, det är helt omöjligt i hela Sverige. Många heterosexuella män blir över 30 år och är fortfarande oskulda pga. att det blivit så himla svårt att ha sex med en tjej i dagens Sverige, som var ganska normalt tidigare, innan feminister kommer med i bilden och göra relationer mycket svårare för både könen.

Många heterosexuella män står utanför sexlivet helt och hållet, trots att de försöker i många många många år utan resultat, tills de tröttnar och ger upp

Män döms hårdare av domstoler i Sverige, medan kvinnor får lindrigare straff, trots samma brott, är detta inte diskriminering????

Många yrken och utbildningar domineras till 95-99% av kvinnor

Varför diskuteras inte såna frågor lika ofta eller vågar vi inte vara lite politisk inkorrekta?????

Om man avslöjar sånt med hjälp av fakta och statistik, då blir man kallad för ”kvinnohatare”, för att tysta den seriösa debatten och sopa sanningen under mattan, speciellt när man inte våga bemöta med sanna argument från verkligheten!!!

Jag lovar jag är ingen kvinnohatare och jag är för jämställdhet, men jag har tröttnat på alla lögner som gömmer sig bakom ”feminismen” och feministernas fjäsk och lögner.

Jag vill se feministens rätta ansikte och dess onda tankar, som gömmer sig bakom fina frågor jämställdhet, lika löner, sex arbetsdag och fjäskar för sina väljare
Jag vill se feminisment rätta ansikte som försöker hjärntvätta svenska folket och lura naiva människor med massa lögner, som inte alls stämmer med verkligheten.
Jag vill se feminismens rätta ansikte, som skapar klyftor mellan könen och ställer de mot varandra
Jag vill se feminismens rätta ansikte som sprider hatpropaganda i samhället mot heterosexuella män och falska fördomar som inte stämmer.
Jag vill se feminismen rätta ansikte som skapar fientlighet mellan män och kvinnor och har förstört många lyckliga familjer från grunden.

Det är dags att avslöja sanningen inte gömma sig bakom lögner och fjäska med fina ord

Det är dags att öppna ögonen och se vad som händer i samhället

Vart är vi på väg egentligen??????????

Men sex är inte en "mänsklig rättighet". Sex får man om man förtjänar det - genom att uppvakta honan på rätt sätt. Bland djur parar sig den hanen som förtjänat det och när honan är beredd. Allt sker på honans villkor.
Citera
2014-05-28, 23:07
Medlem
1. Det är inte diskriminering.
2. Kvinnor bryr sig inte. Det du måste inse TS är att kvinnor skiter fullständigt i om män har det bra eller inte.
Citera
2014-05-28, 23:29
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men sex är inte en "mänsklig rättighet". Sex får man om man förtjänar det - genom att uppvakta honan på rätt sätt. Bland djur parar sig den hanen som förtjänat det och när honan är beredd. Allt sker på honans villkor.

Varför inte tillämpa samma logik på arbete, utbildning, hus och lön? Fast det kanske du gör?
Citera
2014-05-29, 01:44
Medlem
Cholsas avatar
Du behöver nog läsa på, unge man. Finns inget som heter diskriminering mot män
Citera
2014-05-29, 01:54
Medlem
Cholsas avatar
Du behöver nog läsa på, unge man. Finns inget som heter diskriminering mot män
Citera
2014-05-31, 20:17
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Tja det är väl en av bieffekterna av såsse-samhället där det anses att folk mot sin vilja ska betala stora summor i skatt.

Du glömmer att vi socialdemokrater är sveriges största parti. Svenska karlar är osäkra och psykiskt svaga vilket kräver att vi kvinnor sköter den psykiskt styrkekrävande politiken.
Vi feminister ser inte karlanas lägre status som diskriminering, utan som fullt naturlig. Dom trivs med att vara underställda och känner sig trygga när vi kvinnor sköter den teoretiska verksamheten.

Karlar ska jobba med nävarna. (åtminstone om karlarna befinner sig på den politiska vänsterskalan)
Citera
2014-06-01, 14:35
Medlem
grumgrums avatar
Haha, underligt hur folk tänker. Har du gått till botten med problemet? Kan du förstå varför det är en större sexuell efterfrågan på kvinnor än män? Där har du någonting att klura på. En ledtråd; svaret står i motpol till den diskriminering av män du så fint beskriver.
Citera
2014-06-01, 19:43
Medlem
För det första så går feminism ut på att eftersträva JÄMLIKHET, det vill säga att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och skyldigheter- annars är det ju inte just jämlikt. Sen finns det några högljudda som kallar sig feminister och vill ha ojämlikhet.
För det andra så kan ju den (lilla) grupp killar/män som är oskulder när de är 30 ta en titt i spegeln, både bildligt och bokstavligt. Hur bemöter de tjejer? Ser de ut som 200kg trafikolycka så kanske de ska försöka få tjejer i sin egen "klass", inte sukta efter stans snyggaste tjej. Ser de ut att vara sådana som inte håller på med intimhygien?
För det tredje så är att fråga feminister "men männen dååå" samma som att fråga djurvännen "men barnen i Afrika dååå" eller den som jobbar frivilligt på RIA "men miljöproblemen dååå". Det finns ett överflöd av problem i världen och genomsnittsmänniskan orkar/kan inte engagera sig i exakt alla. Tiden och orken räcker helt enkelt inte till
Citera
2014-06-01, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du glömmer att vi socialdemokrater är sveriges största parti. Svenska karlar är osäkra och psykiskt svaga vilket kräver att vi kvinnor sköter den psykiskt styrkekrävande politiken.
Vi feminister ser inte karlanas lägre status som diskriminering, utan som fullt naturlig. Dom trivs med att vara underställda och känner sig trygga när vi kvinnor sköter den teoretiska verksamheten.

Karlar ska jobba med nävarna. (åtminstone om karlarna befinner sig på den politiska vänsterskalan)

Haha kvinnor som psykiskt starka...

Det är ju därför fi lyckades få 12% av de röstande kvinnorna utan att de flesta ens kan nämna en huvudsakfråga som fi driver som inget annat parti gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in