Citat:
Hela grundidén med feminism är att motverka de normer som finns i samhället. Man tror alltså att människan - oavsett kön, är lika och att man sen med årens gång indoktrineras in i olika "fack" vilket då också ska förklara varför tjejer respektive killar "dras" till olika typer av yrken som i sin tur påverkar statistiken på löneinkomsterna.
Men, eftersom feminister är emot dessa normer, varför följer man dom själv? Jag såg nyligen en grupp feminister(ca 20tjejer och några killar) ha ett möte och en sak jag la märke till var att varenda tjej klädde sig väldigt feminint, dvs dom allihop hade tighta kläder på sig och det var tydligt att dom ville framhäva kroppsformer likt andra tjejer och därmed sexualisera sig själva.
Så en följd fråga blir då: Är feminism naturligt? ligger det i kvinnans natur att sexualisera sig själv?
Men, eftersom feminister är emot dessa normer, varför följer man dom själv? Jag såg nyligen en grupp feminister(ca 20tjejer och några killar) ha ett möte och en sak jag la märke till var att varenda tjej klädde sig väldigt feminint, dvs dom allihop hade tighta kläder på sig och det var tydligt att dom ville framhäva kroppsformer likt andra tjejer och därmed sexualisera sig själva.
Så en följd fråga blir då: Är feminism naturligt? ligger det i kvinnans natur att sexualisera sig själv?
Feminism är inte naturligt. Orsaken är att den feministiska samhällssynen omöjligen kan fungera i ett natursamhälle. Den förutsätter en hög ekonomisk och teknisk nivå i samhället, förutan vilka den inte kan existera. I äldre tiders samhällen, var de allra flesta kvinnor, liksom de allra flesta män, tvungna att vara gifta för att t ex gården skulle fungera. Detta ledde också till många graviditeter, som det var besvärligt med familjeplanering, även om sådan ofta fanns. Många kvinnor, kanske de flesta i fertil ålder, blev efter giftermålet för rätt många år antingen gravida eller ammandes. Det vill säga, de blev knutna till hemmet. Att i ett sådant samhälle hävda feministiska principer av de slag som vi ser i vår tid, var så klart orimligt. Nu skall man hålla i minnet att svenska kvinnor ändå över tid kan anses ha haft en stark ställning i både familj och samhälle, men det marxistiska derivat som feminismen ändå är, blir omöjlig att tillämpa i äldre tiders samhällen. Därför är den varken naturlig, eller ens användbar - inte ens i vår tid.