2014-07-17, 18:52
Medlem
CleanFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvallret
Jag vill bara tillägga en liten sak. Ni pratar om att backa boys mfl möjligen ska ha hämtat hjälp från Tynnered i en annan händelse, och att detta skulle kunna vara en bekräftelse på det.

Huruvida dom fått Tynnered på sin sida eller inte vet jag inte. Men jag vet att det faktum att man anhöll den här killen i Tynnered INTE bekräftar något.
Kvinnan som bor i den aktuella lgh:n har själv inget med sånt att göra, men hon umgås med, och troligtvis har hon valt en kille i ur det livet. Hört rykten om att hon ska ha blivit tillsammans med någon från O.G. Om det stämmer vet jag inte.

Det finns 2 teorier i Tynnered om varför hennes lgh blev beskjuten i April (tror jag det var).
1. Hennes ex har sagt att han skulle döda henne för att hon valt ett liv utan honom, och för att hon gått vidare.
2. Hennes nya tillhör någon gruppering, och att skjutningen skulle vara någon forma av varning eller dylikt riktat mot honom.

Då hon obekymrat bor kvar och är ute med barnen ofta utan den panik som ofta kan infinna sig i hotade föräldrar, så gissar jag på teori 2.

Kvinnans namn eller initialer ?
Citera
2014-07-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CleanFox
Kvinnans namn eller initialer ?

Jag kan bara förnamnet Er*ka heter hon.
Citera
2014-07-17, 21:32
Medlem
Vill rätta migsjälv.

Jag skrev tidigare att lgh på smyckegatan var på nr 62, det är fel. Nr 61 är den rätta adressen.
Citera
2014-07-17, 22:31
Medlem
Citat:
Jag kan bara förnamnet Er*ka heter hon.

Efternamn L*ndgren (*=i ), född 83.
Citera
2014-07-18, 06:16
Medlem
Citat:
Jag vill bara tillägga en liten sak. Ni pratar om att backa boys mfl möjligen ska ha hämtat hjälp från Tynnered i en annan händelse, och att detta skulle kunna vara en bekräftelse på det.

Huruvida dom fått Tynnered på sin sida eller inte vet jag inte. Men jag vet att det faktum att man anhöll den här killen i Tynnered INTE bekräftar något.
Kvinnan som bor i den aktuella lgh:n har själv inget med sånt att göra, men hon umgås med, och troligtvis har hon valt en kille i ur det livet. Hört rykten om att hon ska ha blivit tillsammans med någon från O.G. Om det stämmer vet jag inte.

Det finns 2 teorier i Tynnered om varför hennes lgh blev beskjuten i April (tror jag det var).
1. Hennes ex har sagt att han skulle döda henne för att hon valt ett liv utan honom, och för att hon gått vidare.
2. Hennes nya tillhör någon gruppering, och att skjutningen skulle vara någon forma av varning eller dylikt riktat mot honom.

Då hon obekymrat bor kvar och är ute med barnen ofta utan den panik som ofta kan infinna sig i hotade föräldrar, så gissar jag på teori 2.

Antagligen 2an ja
Senast redigerad av Omniscience 2014-07-18 kl. 06:20.
Citera
2014-07-20, 02:16
Medlem
Är han släppt?
Citera
2014-07-20, 02:57
Medlem
thevoice.1s avatar
Han släpptes samma dag som han blev gripen antar jag.
Annars hade väl tidningen skrivit att han blivit häktad.
Citera
2014-07-20, 21:06
Medlem
Milad vart altså inte ens begärs häktad? Avskriven från utredningen?
Trodde Stina Lundqvist hade mer på benen innan dom raidar en lägenhet som beskrevs.
Citera
2014-07-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av averypermanent
Milad vart altså inte ens begärs häktad? Avskriven från utredningen?
Trodde Stina Lundqvist hade mer på benen innan dom raidar en lägenhet som beskrevs.

Berätta mer!
När släpptes han och hur såg anklagelsepunkterna ut?
Citera
2014-07-24, 07:16
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koolers
Är han släppt?
Ja!
Citat:
Enligt förvaltningens personalchef togs noggranna referenser. Mannens chef sedan många år kontaktades på Sahlgrenska och hade, enligt förvaltningen, bara gott att säga.
http://www.expressen.se/gt/misstankt-for-mord-pa-gangledare-frislappt/
Citera
2014-07-24, 10:53
Medlem
missnescafes avatar
Betyder detta att han är oskyldig eller tröttnade polisen på honom, släppte han i väntan på att nån ska hämnas och skjuta sönder han?
Citera
2014-07-24, 13:25
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnescafe
Betyder detta att han är oskyldig eller tröttnade polisen på honom, släppte han i väntan på att nån ska hämnas och skjuta sönder han?
Citat:
– Det var ett åklagarbeslut. Jag förmodar att åklagaren anser att det inte fanns tillräckliga skäl för honom just då, säger Karin Jörnelius på spaningsroteln vid Länskriminalpolisen i Västra Götaland.
Hon säger dock att misstankarna, om medhjälp till mord, kvarstår.
http://www.expressen.se/gt/misstankt-for-mord-pa-gangledare-frislappt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in