2014-05-13, 15:50
Medlem
Vad är det som har hänt på KOM VUX i Gävle? Byggnaden har ockuperats av nyligen anlända ökenmänniskor. Jag är själv utlänning men ag kan säga stolt utan att skämmas, jag tycker inte om synen som råder på KOM VUX. Elever som har skrikande barn i barnvagner, ett oväsen som man omöjligt kan sitta och läsa (läs: plugga) i läsrummet.

Finns ingen plats att sitta och ficka på länge och när det är dags för lunch så kommer flera utomstående och äter där. Det blir kalabalik. Hur tänkte beslutsförfattarna när dom slog ihop KOM VUX och SFI elever? Är det temporärt eller kommer det att vara så framöver? Jag kan inte få lugn och ro när jag är i skolan. När jag sitter för att läsa hör jag bara brus av alla som pratar i munnen på varann, både svenskar och SFI elever dvs. Ett jävla brus är det enda som hörs när man sitter där och hör allas ljud samtidigt.
Citera
2014-05-13, 15:58
Bannlyst
Man har inte tänkt alls, mer än på den ekonomiska aspekten. Det börjar bli mer tydligt för var dag att den vansinniga massinvandringspolitiken ställer till alltmer bekymmer för befolkningen.

Ociviliserade människor som knappt kan läsa ska mötas med oss andra, då blir det så här. Bara röst rätt i år!
Citera
2014-05-13, 17:20
Medlem
Burkbubbas avatar
http://gd.se/nyheter/gavle/1.6412733-komvuxhuset-byggs-om-for-sfi
Citera
2014-05-13, 17:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Tråkigt för dig TS. Politiker undviker ibland att tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in