2014-05-06, 19:51
Medlem
Hej!

Jag har under en längre period haft migrän( ca 2 år) vilket har minskat med tiden då jag använder sumatriptan 100mg vid symptom av migrän. Men de 5 senaste månaderna har ögat börjat bli mer irriterat än innan, det blir lite suddigt och krymper lite smått och jag känner av att det krymper med tanke på att synen försämras lite smått.

Men idag har någonting mer ovanligt hänt- jag får en plötslig blixtrande känsla längst upp i pannan och det kommer i omgångar. Jag har varit hos optiker och ögonläkare. Optikern fick till att jag hade ett litet brytningsfel på -.50 så jag har glasögon anpassat efter det, men jag bestämde mig istället för att gå till min farbrors ögonklinik då jag inte var nöjd och med droppar, hornhinnobilder osv visade det sig att mitt vänster öga hade -1,0 i brytningsfel. då är min fråga, spelar det stor roll och är det kanske därför jag får denna plötsliga känsla i pannan? Mitt öga är just nu väldigt irriterat och känslan är obehaglig.

någon som har koll på detta?(Jag vill kolla med andra då jag redan har hört med min farbror om symptomen och han anser det inte vara ett problem/farligt så jag kollar gärna med er här också)
z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in