Citat:
Ursprungligen postat av
Alecia79
Hej hej!
Det är så att jag har en liten hund (Bichon frisé) som är 13 år gammal och han hatar verkligen att vara ensam på dagarna, om det går över en timme, så blir han jätte ledsen och på somrarna så blir han jätte varm när han är själv i huset.
Men nu är det så att jag måste hitta nått jobb för att kunna flytta hemifrån, mina föräldrar har tröttnat på mig, och jag har tröttnat på dom, vi bråkar mycket.
Men jag vill inte lämna min hund ensam hemma, han har inte varit själv hemma på över 3 år, och vill inte börja lämna honom ensam när han är så gammal. Och ett hunddagis funkar inte, det har vi testat, han blev rädd för dom andra hundarna och började bråka med dom.
Så min fråga är följande: är det möjligt att gå till arbetsförmedligen och kräva ett lugnt jobb där man kan ha med sin hund, där han bara kan ligga och sova hela dagarna, men ändå vara nära mig?
Om du nu flyttar hemifrån och hamnar i någon lägenhet så får du ju se till att hunden är tyst om du lämnar den ensam, annars blir det att flytta hem till mamsen och pappsen igen.
Tack!

Kräva ett
lugnt jobb där du dessutom ska få lov att ha med dig en
hund! Vilken planet har du trillat ner ifrån.
Snarare så är det som så här, att du ska söka alla jobb som passar din utbildning (om du har någon) över hela landet. Har du ingen utbildning ska du söka alla okvalificerade jobb i hela landet. Dvs får du ett jobb i en annan stad, säg i Abisko, så måste du ta det för att inte riskera bli av med eventuell ekonomisk ersättning (Typ Aktivitetsstöd, A-Kassa Samma gäller om du får försörjningsstöd, dvs socialbidrag)
Du har absolut ingen rätt att kräva något what so ever! Det är snarare så att
AF + Socialtjänst har rätt att ställa krav på dig. Om du ingår i jobb och utvecklingsgarantin för unga, så kommer du kallas till diverse möten och träffar, och där får du
inte ha med dig en hund. Finns människor som är allergiska. Jag tror du behöver lära dig att ta
hänsyn till andra människor över huvud taget och inse att
du inte står i centrum.
Jag tror det är dags för dig att vakna upp ur din bubbla!