2014-05-05, 22:06
Medlem
Nu finns det säkert många trådar om detta, men eftersom det är en sån röra av trådar så skapar jag en ny.

Har googlat en del och är nyfiken på hur det fungerar kring biverkningar av vaccinet. Kan biverkningar fortfarande visas av vaccinet?
Jag tog som många andra vaccinet 2009 mot svininfluensan, det året då de av någon anledning hade fått för sig att alla måste vaccinera sig, för influensan var "farligare" än nånsin. Detta visade ju sig förstås vara falskt, så de lyckades lura i en majoritet av befolkningen ett snabbt framtaget vaccin.

Detta år var ju vaccinet extra dåligt också som ni kanske minns, om jag inte missminner var det skvalen. En del människor insjuknade ju i diverse autoimmuna sjukdomar, inte minst narkolepsi. Men hur är det nu flera år efter. Kan man fortfarande få dessa sjukdomar på grund av vaccinet, trots att det gått så lång tid efteråt? Är mycket nyfiken hur det där fungerar.
Citera
2014-05-05, 22:32
Medlem
ManJuices avatar
Vaccin är precis som vilken annan läkemedel som helst, om 1000 personer tar vaccinet och det finns en risk att 1/1000 drabbas av vissa biverkningar, så kommer minst en att drabbas av biverkningar.

Sen så håller jag med om det där med att läkemedelsföretagen medvetet lurade i folk att ta vaccinet. Dessa vaccin är inte billiga att köpa in så man kan förstå vilka miljardvinster dessa läkemedelsjättar kammade hem.
Citera
2014-05-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Vaccin är precis som vilken annan läkemedel som helst, om 1000 personer tar vaccinet och det finns en risk att 1/1000 drabbas av vissa biverkningar, så kommer minst en att drabbas av biverkningar.

Sant det. Fast hur fungerar det long-term? Det var ju en del som drabbades av narkolepsi strax efter. Fast är den ökade risken för narkolepsi konstant resten av livet då, eller är det bara den första perioden?

För läser man om Gulf-war och alla andra källor på nätet så verkar det som att 100% av alla artiklar på nätet snackar om att injektion av skvalen leder till autoimmun. Är vi alla dömda till en plågsam död eller vadå?

Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Sen så håller jag med om det där med att läkemedelsföretagen medvetet lurade i folk att ta vaccinet. Dessa vaccin är inte billiga att köpa in så man kan förstå vilka miljardvinster dessa läkemedelsjättar kammade hem.

Fattar inte varför de skulle vara så benägen att lura folk just denna gång, när vaccinet var rent utav brottsligt. Det vanliga vaccinet kan vara skadligt, fast detta var ju tydligen i en klass för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in