2014-05-02, 12:38
Medlem
DenSomSokers avatar
Någon som har något hum om vad som hände?

Kuriosa ang Vivalla, har för mig att man sålde en insatslägenhet på 7rum 130kvm för 80.000kr för ett par år sen, det säger en del om att området och att folk mer eller mindre flyr.
Citera
2014-05-02, 15:26
Medlem
En av polisens teorier är att det rör sig om en uppgörelse mellan kriminella. Otippat...

Citat:
Mannen som utsattes för ett mordförsök i Vivalla på torsdagskvällen är 17 år och känd av polisen sedan tidigare. Polisen tror att det handlar om en uppgörelse mellan kriminella personer.
– En av våra arbetsteorier är att det handlar om en dispyt och bråk mellan kriminella personer, säger Örebropolisens kommunikationschef Mats Nylen.

Citat:
17-åringen vårdas på Universitetssjukhuset med en skottskada i ena knät, men skadorna bedöms inte vara livshotande.
http://na.se/nyheter/orebro/1.2474649-den-skjutne-17-ar-och-kand-av-polisen
Citera
2014-05-02, 15:31
Medlem
tarjaas avatar
Black Cobra gangbangar i vivalla som tidigare sagt. Rånar och utpressar folk som säljer lite röka och såna vidriga saker..
Citera
2014-05-02, 15:52
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Black Cobra gangbangar i vivalla som tidigare sagt. Rånar och utpressar folk som säljer lite röka och såna vidriga saker..

Gangbangar? Jahaja. Det var inte Allan Svensson som gled förbi på sin gula cykel och körde en drive-by?
Men om man ska vara seriös, Vivalla blir bara värre och värre för varje år och snart bor det nog inte många svenskar kvar förutom gamla som inte har möjlighet att flytta.
Är det bekräftat att det är gängrelaterat?
Citera
2014-05-02, 15:55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Trevligt. Det behöver rensas upp. Men den politiska viljan finns inte.

Och vilken metod skulle du vilja göra det med då ?
Citera
2014-05-02, 16:02
Medlem
tarjaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Gangbangar? Jahaja. Det var inte Allan Svensson som gled förbi på sin gula cykel och körde en drive-by?
Men om man ska vara seriös, Vivalla blir bara värre och värre för varje år och snart bor det nog inte många svenskar kvar förutom gamla som inte har möjlighet att flytta.
Är det bekräftat att det är gängrelaterat?

Ja precis, du förstår vad jag menar så sluta fjanta dig. Vivalla var för som Svennson serien, trevligt område med välklippta gräsmattor och arbetande svenskar men dom har flytt nu.
Citera
2014-05-02, 16:03
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutralGuy
Såhär ser Vivalla ut nuförtiden.

http://i51.tinypic.com/jl5mv8.jpg
Fy fan vad tragiskt!
Citera
2014-05-02, 16:29
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ja precis, du förstår vad jag menar så sluta fjanta dig. Vivalla var för som Svennson serien, trevligt område med välklippta gräsmattor och arbetande svenskar men dom har flytt nu.

Absolut! Alla som inte bor i Örebro eller känner till Vivalla så är det ju Svensson Svensson med radhus i faluröd, arbetsfamiljer, grannsämja och fredagsmys med lugn och ro, Vivalla är ju motsatsen och har vart så i många många år!
Citera
2014-05-02, 17:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Flys det från hela Örebro eller ?
Citera
2014-05-02, 17:35
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Flys det från hela Örebro eller ?
Jag bodde i Örebro för några år sedan och staden verkar bestå av studenter och invandrare. Alla andra grupper vill helt enkelt därifrån.

Örebro är en skitstad och centrum vallar av blattar.
Citera
2014-05-02, 19:00
Medlem
Örebro är en av de städer som växer mest i Sverige Förövrigt. Jag bor i Vivalla och ganska nära Krönikegatan, kan inte så mycket om folket som bor här osv.. Men har hört att BC håller till här.
Senast redigerad av Cove 2014-05-02 kl. 19:00. Anledning: Missat Ord
Citera
2014-05-02, 21:07
Medlem
Isnatts avatar
Jag pratade med en kompis i Örebro och han påstod också att Örebro växer enormt, snart bor där 160 000 invånare: http://na.se/nyheter/nyheter/1.2340333-na-tv-orebro-vaxer-for-miljarder

Han påstod även att stan var otroligt uppdelad, svenskarna i sina områden och blattarna i sina

Jag gogglade Vivalla och som förslag kom det upp skola, vårdscentral, och.. bråk https://www.google.se/search?q=vivalla+br%C3%A5k&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ei=gOxjU9rOIaKiyQOGz4HwCQ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ &biw=1176&bih=569
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in