Citat:
Det är det här som är min faktiska fråga som jag funderade på om någon har mer insikt i, vad är det egentligen de kan se? De har ju bevisligen en del rätt också.
Jag frågade Anna-Lena samma sak, just eftersom hon beskrivit omgivningen i området jag tror han är i så bra men ingen katt, och hon sa att det som är svårt att veta är åldern på bilderna, dvs om det är någonstans han är nu eller var för en vecka sen. Dessutom sa hon att hon hade svårt att se om de blivit tagna av något djur.
Men min misstanke är att många medier får en del rätt, och sen fyller i luckorna med spekulationer, och på så vis saboterar för sig själva och hela branschen.
Jag frågade Anna-Lena samma sak, just eftersom hon beskrivit omgivningen i området jag tror han är i så bra men ingen katt, och hon sa att det som är svårt att veta är åldern på bilderna, dvs om det är någonstans han är nu eller var för en vecka sen. Dessutom sa hon att hon hade svårt att se om de blivit tagna av något djur.
Men min misstanke är att många medier får en del rätt, och sen fyller i luckorna med spekulationer, och på så vis saboterar för sig själva och hela branschen.
Sanningen är att även jag kommer ha en del rätt om du ställer samma fråga till mig, och jag har inga synska egenskaper alls.
Skillnaden på synsätt är fokus. En skeptiker ser felen, en troende ser rätten. Båda synsätten har sina problem och brister (och detta har inget att göra med "halvtomt glas, halvfullt glas").
"Varför skulle hon inte ha fel om detta när hon hade fel om det andra?" mot "Varför kan hon inte ha rätt om detta, hon hade ju rätt om det andra?".
Sanningen är: Om ett medium inte kan ge dig bättre information än generella påståenden, om ett medium inte kan tala om vad som är rätt eller vad som är fel i deras profetior eller ett medium inte kan ge dig korrekt analys eller lösning på ditt problem, så kommer inte ett medium skilja sig från någon som "vet vad han ska säga" och som inte har några övernaturliga speciella krafter. Det är oberoende på hur man får informationen.
I detta fall; Du får en beskrivning av hur miljön ser ut där du bor. Jag kan ge ett antal anledningar till att detta kan vara möjligt utan extra sinnen eller dylikt (allt från generella påståenden till att du avslöjat din bostadsort utan att veta om det till att du undermedvetet sorterar ut det som är rätt och glömmer det som är fel). Sanningen är dock att bara för att du får en beskrivning av miljön, så kan inte detta medium hjälpa dig med att hitta din katt. Det spelar ingen roll om det är övernaturliga krafter eller en person som chansar, du får ingen hjälp.
Däremot kanske du hade fått hjälp om du pratade med någon som är expert på katters beteende och som kan förklara varför en katt sticker. Om man vet varför kanske man kan lista ut var den har gått... ...bara en tanke...