Citat:
Att vara ICA handlare är ett bra sätt att bli miljonär på. Att sedan mycket vill ha mer är också känt.
Snikna handlare som bara ser till vinsten, där har ni ICA i ett nötskal.
Att sedan ingen dör av att äta eller dricka mat och dryck som passerat bäst före datum är också en sanning.
Men, handla på Lidl eller Coop så får ni jysta grejor............................kanske
Snikna handlare som bara ser till vinsten, där har ni ICA i ett nötskal.
Att sedan ingen dör av att äta eller dricka mat och dryck som passerat bäst före datum är också en sanning.
Men, handla på Lidl eller Coop så får ni jysta grejor............................kanske
Jag har varit Ica-handlare i 14 år. Under mina nio första år arbetade jag mellan 80-90 timmar i veckan, oftast utan att hinna ta mer än 5-10 minuters rast på morgonen och utan några lugna stunder där man skulle kunna ta igen sig. Är detta ett "lätt sätt att bli miljonär"?
Jag blir äcklad av fuskande "kollegor" som drar ICA-namnet i smutsen men jag blir nästan lika äcklad av folk som drar alla över en kam på det sätt du gör när du säger att detta är "ICA i ett nötskal". Du måste förstå att det finns runt 1300 ICA-butiker i Sverige och under de senaste 7 åren har det kanske varit runt 10 fall där giriga människor fuskat. Tycker du verkligen att dessa 10 svinen skall användas som en måttstock över hur bra Sveriges övriga 1290 Ica-handlare sköter sig?
Sedan undrar jag om du verkligen tror att fuskande inte förekommer inom andra kedjor? Visst, en butikschef på t ex COOP har inte samma incitament till att fuska men dom har å andra sidan en ledning över sig som kräver att dom inte uppvisar för högt svinn. Dessutom tror jag nog att media tycker det är mer intressant att sätta tänderna i ett av Sveriges mest suveräna företag inom sin bransch än att skriva om mindre aktörer.