2014-04-27, 21:45
Medlem
Shue !
Ska ta equazym rektalt i helgen och har läst att man ska ha en pump och filtrera med bomull antar att ni menar en sån här http://www.bluebirdmedical.se/lab-provtagning/sprutor/sprutor/spruta-kateterspets-centrerad.html
Frågan är bara vad jag ska säga till dom nere på apoteket för att köpa en sådan och vilken sorts pump ska jag köpa alltså hur många ml ?
Hade även tänkt köpa tablettkrpssare samtidigt så man får komma på någon lögn !

När jag ända har eran uppmärksamhet har aldrig testat equaym utan bara Ritalin och ruset för mig är lite speedad och babblar som fan är det samma rus på Equazym eller klenare ?
Och är det samma dosering ?

Snabba svar tack !!!!
Citera
2014-04-27, 21:49
Medlem
Säg att du ska tvinga i en katt medicin. Blir det några följdfrågor så har du ingen aning, för det är din farmor som har skickat dig.
Tror inte de kommer ställa några frågor, såna pumpar är väl inte ens kanylanpassade?
Citera
2014-04-27, 21:51
Medlem
Man får sån gratis på apoteket, säg att du har en sjuk katt som du inte får i medicinen så du behöver en tablettkrossare och en pump så att du kan ge katten medicinen. Tblettkrossare säljer dom så du behöver egentligen ingen ursäkt för att köpa en men när jag behövt en pump så har jag sagt att min katt är sjuk.
Citera
2014-04-27, 21:56
Medlem
Tack för dom snabba svaren !
Citera
2014-04-27, 23:43
Medlem
När jag köpte pump så frågade hon om jag hade ett husdjur och behövde få i den medicin. "Ja" svarade jag och då frågade hon om jag inte fick en sådan av veterinären då svarade jag "nej". Det borde du har fått sade hon då. "mmm" svarade jag henne. Hon var aldrig tveksam utan hon var bara frågvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in