Citat:
Ursprungligen postat av
iSlash
De finns mängder av människor som inte skulle vilja något hellre än att motbevisa evolutionsteorin. Varför lyckas ingen tror du?
Lögn och rent skitsnack, visa den där "efterforskningen" tack. Naturligtvis finns det viss oenighet
i vissa detaljfrågor, det är så vetenskapen fungerar och det är så man når framsteg.
Det enda du visar med den "uppgiften" är att du inte begriper ett dyft om vad evolutionsteorin går ut på. Men ok,
här,
här och
här är exempel på "övergångsformer". Lite random fossiler sådär bara. Jag förväntar mig dock inte att du ska begripa innebörden av mina exempel med tanke på din bristande förståelse i ämnet så här kommer en liten hint: du är själv en "övergångsform". Sug på den karamellen så kanske du inte gör dig själv till åtlöje nästa gång du öppnar käften i ämnet.
Nej, du behöver inte "förvänta dig" någonting, det går så bra. Men törs man "förvänta sig" att du förklarar med egna ord vad dessa fossilbilder bevisar, annat än (möjligen) några numera utdöda djurarter, som en gång i tiden existerade?
Du säger att det "möjligen råder viss oenighet om detaljer". Hmmm...
När vi nu pratar om hållbara vetenskapliga bevis som verkligen kan anses hålla så vill jag nämna några:
Råder det oenighet om att en vattenmolekyl (H2o) innehåller 2 veteatomer och 1 syreatom? Svar: Nej. det rasar inga debatter om detta.
Hur är det med tyngdkraften? Samma sdak där, enighet råder. Vi tar en till:
Råder det stridigheter i debatten huruvida Jorden kretsar kring solen? Svar: Nej, bevisläget är odiskutabelt starkt.
Nåväl, kan man placera utvecklingshypotesen i samma kategori som dessa 3st. föregående?
Kan man hävda att den vilar på samma solida grund som de förstnämnda, utan evolutionär dogmatism som är i strid med den godtagna Vetenskapliga metoden?